ak2010 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Speccsa på Sony'en sier max 200watt, høytalere sier 125w per høytaler - hva skjer om jeg spiller lenge. høyt? Bør jeg skifte? Hva er godt alternativ da, brukt? Takk for svar! Lenke til kommentar
ak2010 Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 jeg tror jeg fant ut det jeg trengte her! https://www.lifewire.com/power-needed-for-speakers-3134849 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Ingen fare, det er knapt mulig å ødelegge høyttalere med for stor forsterker. Motsatt derimot, går raskt og smertefullt. Så må du se om Sonyen din trekker 200w fra veggen, eller om den gir det i fullskala pr kanal. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Speccsa på Sony'en sier max 200watt, høytalere sier 125w per høytaler - hva skjer om jeg spiller lenge. høyt? Bør jeg skifte? Hva er godt alternativ da, brukt? Takk for svar! Speccs og virkeligheten er ofte ikke helt den samme. Hvilken Sony er det snakk om? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Å måle konsumert watt fra veggen gir en veldig god indikasjon. Skal du gjøre det nøyaktig kan du sjekke utgangseffekten med måleutsyr og helst sjekke om det går DC, noe som vanligvis indikerer klipping av signal siden forsterkeren ikke klarer å levere nok futt. Dette er det som herper elementene og diskanten er mest utsatt p.g.a dimensjoneringen av kabelen. Forsterkere med integrert softclipping er smart for å unngå dette. Ellers må du være forsiktig med volumet. Et triks er å koble en glødelampe mellom + og - på diskanten. https://www.parts-express.com/speaker-crossover-tweeter-protector-lamp--260-231 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå