Tharos. Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 It takes two to tango. Det er to mennesker som velger bort prevensjon, i mine øgon. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 It takes two to tango. Det er to mennesker som velger bort prevensjon, i mine øgon. True. Å hele tiden peke en finger på ett kjønn på dette punktet blir for dumt. Juridisk abort ville vært den beste og eneste rasjonelle løsningen. Jeg ser det blir argumentert for at menn "tenker seg bedre om" når de risikerer å bli fedre - joda... Men nå vil det jo ha nøyaktig samme effekt om det da var kvinnen som måtte "tenke seg om" før hun gikk med på å velge bort prevensjon. Det er skremmende vanlig med kvinner som ligger med menn bare for å bli gravid og ytterst få av disse velger å ikke navngi en far. Ellers er det nok også mange kvinner i parforhold hvor paret er enig om at de ikke enda ønsker barn, men plutselig smeller det og hun er gravid og like plutselig har hun bestemt seg for at hun ikke lenger "føler" at abort vil være løsningen. Om det blir vanskeligere for alenemødre (eller alenefedre for denslags skyld) å klare seg så vil det ha en positiv langsiktig effekt. Om frykten for at mannen skal "stikke av" i tredje trimester så vil vel løsningen være enkel? Tillate par å skrive en "planleggende foreldre" kontrakt hvor da begge juridisk erklærer sine intensjoner slik at mor kan føle seg trygg da far i et slikt tilfelle frasier seg retten til å abortere muligens med mindre det kan påvises vektige sosiale grunner som samlivsbrudd, utroskap, bla bla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå