Mr_Spock Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Tenkte jeg skulle tipse deg om noe som kan spare deg for en del arbeid. Ripp en del cder først, litt forskjellige artister, samt en del cder fra samme artist. Så prøver du ut noen avspillere som kan være aktuelle, både til å finne frem låter og hvordan grafikken ser ut. Som regel dukker det da opp noen ønsker om å gjøre tilpasninger gjeldende mappestruktur, tagging, grafikk osv. Også gjør du endringene nå - fremfor senere når du må korrigere 1000 album Jeg vet at lønner seg.... hehe Lenke til kommentar
urky Skrevet 20. november 2017 Forfatter Del Skrevet 20. november 2017 Det er sant Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Så er det greit å vite at det kan dukke opp CDer som helt enkelt ikke lar seg rippe uten at man får en eller flere feil. Da har man ganske sikkert fått en CD som ble presset på en gammel master, like før den ble skiftet ut med en ny. Da er alternativene å enten ikke bry seg om feilene (ofte er de ikke hørbare), eller å handle en ny CD. Eller ... man kan (hvis man får tak i det) kjøre et lite program som begrenser makshastigheten på platedrevet til 8x eller no' sånt, og plutselig sitter man der med feilfrie rip (ifølge AccurateRip). Mitt gamle Samsung-drev slurver en del når det får kjøre på fri eksos, men med 8x er det meste perfekt. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Det kan (og bør) man selvsagt prøve, men på enkelte CDer fungerer det ikke uansett. Jeg har støtt på 7-8 CDer opp gjennom årene som helt enkelt ikke lot seg lese av korrekt på noe tilgjengelig drev. Noen av dem lot seg spille av uten problemer, på andre hørte jeg flere "knepp" og "pop" gjennom hele eller deler av CDen. Etter ripping (inkludert feil) låt halvparten helt fint, mens 3-4 stk måtte kjøpes igjen for andre gang. Det er uansett ikke akkurat noe stort problem. 7-8 CDer av en samling på 1200-1300 er til å leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå