Belfaborac Skrevet 16. november 2017 Del Skrevet 16. november 2017 Oppsampling er fullstendig uproblematisk. 1 Lenke til kommentar
urky Skrevet 16. november 2017 Forfatter Del Skrevet 16. november 2017 isåfall er det absolutt interesant. så lenge det fins noe som kan kjøre itunes eller plex fra server som nevnt over. For å spørre om noe annet . ser at både forsterkern og bluerayspillern støtter dlna. noen som har erfaring med å kjøre dlna server til dette bruket ? noe downside der? (skjønner at jeg ikke får stort annet enn en liste å velge fra når det kommer til eyecandy - men når alt kommer til alt er det lyden jeg er interesert i , "trenger" ikke all verdens info) ..plager folket godt her nå : p Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Jeg har brukt DLNA til å streame musikk og film fra PC i et annet rom i årevis, noe som fungerer veldig bra. Brukergrensesnitt, eller EyeCandy, kommer i stor grad an på hvilken DLNA server man velger. Jeg bryr meg nada om akkurat det og har brukt Serviio så og si hele tiden fordi den er svært enkel i bruk, har fungert upåklagelig med alt utstyr jeg har hatt og gir meg tilgang til folderstrukturen til de diskene jeg deler. "Penere" servere som Plex el.l. fungerer sikkert like godt, spesielt om man har en moderat mengde filer som skal deles, men jeg har stort sett alt jeg eier av media liggende på disk (8x8TB) og finner at et fancy brukergrensesnitt bare er til hinder når det gjelder å ha oversikt over hva man har og hva man vil se eller høre. Diskene og folderne har jeg i hodet og det er den strukturen jeg vil forholde meg til. Ellers streamer jeg fra PC til BluRay spiller og TV via kablet nett, og tar ut lyd fra spiller og TV til stereoanlegg via DAC. I forhold til mitt bruk og mine ønsker (tilgang til folderstruktur, maks billed- og lydkvalitet) er det så langt jeg kan se den optimale måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Gjør som deg, hvis jeg har forstått deg rett, bruker filutforsker muligheten i foobar og finner frem i min egen mappestruktur. For å finne konsert BD/dvd bruker jeg filutforsker. Veldig lite fancy og avansert - men meget raskt og enkelt. 1 Lenke til kommentar
urky Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 da er det vel snart bare å sette i gang : p sliter litt med eac - får den bare til å rippe til wav. (har lasta ned flac) men lurer litt på settings her (får eventuelt prøve å lete opp en demo) foobar lot meg lettere kjøre en test. har det egentlig noe å si hva slags compression level du setter ? det er kun størrelse vs tid dette ? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 da er det vel snart bare å sette i gang : p sliter litt med eac - får den bare til å rippe til wav. (har lasta ned flac) men lurer litt på settings her (får eventuelt prøve å lete opp en demo) foobar lot meg lettere kjøre en test. har det egentlig noe å si hva slags compression level du setter ? det er kun størrelse vs tid dette ? Du bruker CMP valget i EAC, jeg bruker flac level 5. Det er jo et valg som påvirker plass og prossessor bruk, ting som ikke betyr så mye lenger - med tanke på utvikling. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) EAC er en grei sak, men om du vil ha et program som gjør alt (rippe, konvertere + sjekke opp mot AccurateRip, tag editor) så er dBpoweramp genialt og vel verdt prisen på $39. De har også Asset UPnP, som er en ren, DLNA kompatibel, audioserver. Skal man bare streame audio så er den meget bra. Endret 17. november 2017 av Belfaborac 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 EAC er en grei sak, men om du vil ha et program som gjør alt (rippe, konvertere + sjekke opp mot AccurateRip, tag editor) så er dBpoweramp genialt og vel verdt prisen på $39. Jeg har ikke prøvd dBpoweramp - men EAC gjør disse tingene også. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Hvis du bruker en PC med flere CD/DVD-stasjoner, så har dBpoweramp en "batch ripper" som kan betjene alle i parallell ... Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) EAC er en grei sak, men om du vil ha et program som gjør alt (rippe, konvertere + sjekke opp mot AccurateRip, tag editor) så er dBpoweramp genialt og vel verdt prisen på $39.Jeg har ikke prøvd dBpoweramp - men EAC gjør disse tingene også.Jøssda, men dbpoweramp er bare et mye bedre program i bruk. Etter min mening selvsagt. Hvis du bruker en PC med flere CD/DVD-stasjoner, så har dBpoweramp en "batch ripper" som kan betjene alle i parallell ...Jeep, det også - selv om jeg aldri har brukt den funksjonen. Endret 17. november 2017 av Belfaborac Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 EAC er en grei sak, men om du vil ha et program som gjør alt (rippe, konvertere + sjekke opp mot AccurateRip, tag editor) så er dBpoweramp genialt og vel verdt prisen på $39.Jeg har ikke prøvd dBpoweramp - men EAC gjør disse tingene også.Jøssda, men dbpoweramp er bare et mye bedre program i bruk. Etter min mening selvsagt. Mulig jeg misforsto deg der, men det virket som om du skrev at EAC ikke gjorde "alt". Takk for info om bruken av dBpoweramp, kan lett være verdt noen hundrelapper for et bedre brukergrensesnitt når man skal rippe en større stabel cder. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 (endret) For andre formater bruker jeg: "Makemkv" for Blu Ray- og DVDkonserter og Blu Ray Audio "DVD Audio Extractor" for musikk på dvd plater. Endret 17. november 2017 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Nevnte tidligere dette om Dynamic Range osv - etterhvert ble det til at jeg stadig begynte å sjekke Discogs for oversikt over utgaver og remasters av album. Ble etterhvert klart at det var avgjørende hvilken utgave man har av et album, så jeg la inn hele samling på discogs, fint å ha oversikt. Etter en stund irriterte jeg meg en del over at cover arten som EAC fikset - ikke stemte med mine utgaver. Samtidig var de som regel ikke av den beste kvaliteten. Da var det å scanne alle cdene, front- og bakside. Demontetere hver cd....For så å kjøre en runde med photoshop på hver eneste bildefil. Det var ikke gjort på en ettermiddag for å si det slik Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Mulig jeg misforsto deg der, men det virket som om du skrev at EAC ikke gjorde "alt". Takk for info om bruken av dBpoweramp, kan lett være verdt noen hundrelapper for et bedre brukergrensesnitt når man skal rippe en større stabel cder. Litt kjapt og klønete skrevet fra min side bare. Anbefaler dBp på det aller høyeste; det har vel ganske lenge hatt den samme anseelsen som EAC hadde back in the day, da det var nærmest enerådende blant folk som brydde seg om kvaliteten på rippene sine. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 17. november 2017 Del Skrevet 17. november 2017 Fine greier, skal vente til jeg har samlet noen cder, så skal jeg teste dBpoweramp, liker jeg programmet så kjøper jeg det. Moro å teste noe nytt 1 Lenke til kommentar
urky Skrevet 17. november 2017 Forfatter Del Skrevet 17. november 2017 (endret) takk for alle tips fikk til eac , takk for det spock. har også fått prøvd dbpoweramp belfa - til bruket mitt kommer jeg nok til å kaste penger etter de. Likte virkelig hvor enkel den var. kan jeg spørre hva slags "ripping method" du/dere bruker og lesehastighet . så ut som den leste i full fres iforhold til default på eac hos meg . (Virket generelt kjappere i converteringen også) jeg har bare prøvd burst enda. Endret 17. november 2017 av urky Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Har ikke tilgang til den stasjonære akkurat nå og har ikke settings i hodet, men illustrate hare en guide her. Mener jeg fulgte den til punkt og prikke da jeg konfigurerte dBp. Lesehastighet setter du til max. Det betydde noe før i verden, men det er lenge, lenge siden det var noe poeng i sette den lavere enn det drevet kan levere. Både fordi CD-drevene har kommet *veldig* langt siden de første åra etter at de dukket opp (da det definitivt var nødvendig å ikke presse dem til å yte max) og fordi alle data som blir rippet uansett blir feilsjekket og korrigert av dBp. Dessverre henger slike oppfatninger igjen i det uendelige på internett, så mange som ikke forstår seg på hverken teknikk eller logikk insisterer fremdeles på at man må lese på lave hastigheter for å få et korrekt rip. Så er det greit å vite at det kan dukke opp CDer som helt enkelt ikke lar seg rippe uten at man får en eller flere feil. Da har man ganske sikkert fått en CD som ble presset på en gammel master, like før den ble skiftet ut med en ny. Da er alternativene å enten ikke bry seg om feilene (ofte er de ikke hørbare), eller å handle en ny CD. Endret 18. november 2017 av Belfaborac Lenke til kommentar
urky Skrevet 18. november 2017 Forfatter Del Skrevet 18. november 2017 takker : ) de første cdromene og brennerne jeg hadde var dog ustabile ..sant det. feilbrenning har jeg ikke sett på tiår Det henger nok igjen til meg også da jeg kjøpte mitt første cdrom drev i 92. doublespin nec cartridge som den gang kosta meg 5og en halv lapper - og det bare var et spill ute på cd (7th guest) .... herrejemini hva var det jeg tenkte på : p først ute i gata iallefall .. lattis : p Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 18. november 2017 Del Skrevet 18. november 2017 Ca. det samme som jeg betalte for min første eksterne harddisk, en SCSI-sak på.....1GB. Det var tider det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå