Gå til innhold

Et spørsmål angående klokking av CPU.

Windoge

Anbefalte innlegg

Om jeg har har en XP2500 og en Intel P4 2.5 GHZ.

De tilsvarer ca like mye.

Om jeg klarer å klokke 2.5 ghz cpu`en opp til 2.8 ghz med boxed vifta, vil jeg da kunne klare å klokke XP2500 cpu`en slik at den vil tilsvare en XP2800?

Har jo hørt at Pentium er bedre å klokke så vil jeg da få mere ut av den? IKKE tenk på pris nå, vil bare ha svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mener du klarer over 3 ghz med pentiumen med boxed, ta det med en klype salt.

Men jeg vill nokk tro at om du skal klokke så er P4 bedre kjøp der.

2.8 GHZ var bare et eksempel da.

Lurte bare på om jeg ville klare tilsvarende klokking med AMD?

Nei tror ikke det, nå skal ikke jeg si noe med sikkerhet, men jeg tror ikke de AMD prosessorene var noe råskinn til å klokke.

Så jeg tror nokk ikke det.

Lenke til kommentar

Du vil ikke klare å klokke en AMD like langt som en P4, rent ytelsesmessig, hvis du ikke er svært heldig med prosessoren du får. P4C prosessorene har vært mye mer villig å klokke høyt med det rette utstyret, enn en tilsvarende AMD-prosessor. I tillegg går ytelsen til P4 ganske radikalt opp pga den høye fsb'en, mens AMD-systemer har vært avhengige av gode mem-timings for å få kvestet ut det siste lille ytelseskicket. Om det er verdt pengene får være et annet spørsmål. ;) (jada, vet du nevnte at pris ikke var en faktor).

Lenke til kommentar

OKKOKK: P4 2.4C'ene er vel de som har klokket lengst av entrylevel-prosessorene. Har sett de som har klart 3.6+ med vannkjøling og litt mindre med god luftkjøling.

^Th0mas^: Spørs litt på kjøling, hovedkort, ram osv. Ikke uvanlig å klare XP3200+ da. (Bare å tyne FSB'en fra 166 til 200 det). ;)

Lenke til kommentar
Mye vil jeg klare å klokke en XP2500 da? Boxed vifte i første omgang.

Vil jeg klare å få den til å tilsvare en XP2700?

"alle" kjører over XP3000...

Hmm..

Virker da litt rart.

Hvis de fleste kjører en XP2500 @ XP3000? Jeg hadde jo problemer med å få P4 2.4ghz`en min over 2.8GHZ. Og de skal liksom være mere klokkbar?

Lenke til kommentar
Mye vil jeg klare å klokke en XP2500 da? Boxed vifte i første omgang.

Vil jeg klare å få den til å tilsvare en XP2700?

"alle" kjører over XP3000...

Hmm..

Virker da litt rart.

Hvis de fleste kjører en XP2500 @ XP3000? Jeg hadde jo problemer med å få P4 2.4ghz`en min over 2.8GHZ. Og de skal liksom være mere klokkbar?

Som sagt, det kommer veldig an på kjøling, hovedkort, ram, timings, dividere osv osv. Skal ikke være bare enkelt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...