colombo230 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvordan kan jeg finne ut nøyaktig hvor kraftig CPU mitt hovedkort støtter? Jeg har dette hovedkortet, og på internett-sidene deres på beskrivelse av den siste versjonen av BIOS til dette HK, så står det "supports Morgan CPU". Jeg vet med sikkerhet at den støtter 1,4 GHz, men støtter den f.eks. en Duron 1,6 GHz med Morgan-kjerne? Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen. Nettopp. I håndboka står ikke engang min nåværende 800 MHz Duron, kun 750 Mhz Duron... Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen. Vel... tenkte mest på det som er offisielt støttet... Selv kjører jeg en Athlon XP2000+ på et Abit KT7A, som egentlig støtter max Duron 850MHz og Athlon 1.2GHz... Sorry... burde ha tenkt litt mer før jeg svarte... Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Ingen som vet ? Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Noen som kan hjelpe en stakkar ? Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg vet dessverre ikke. Men om du har noen kroner til overs hadde jeg kjøpt nytt HK + CPU. Det virker som du vil oppgradere fra Duron 1.4 til Morgan 1.6 Merker ikke mye forskjell der hihi Men så kan det jo også hende at du bare tok det som eksempel. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Ja, jeg skrev i en post over ditt svar at jeg har en 800 MHz Duron. 1,4 Ghz nevnte jeg siden det står på denne BIOS-siden. Tenkte å oppgradere til en 1,6 Mhz, men hvis det er umulig å finne ut nøyaktig hvilken prosessor mitt hovedkort tar, så får jeg heller la være. Endret 10. desember 2003 av colombo230 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen. Vel... tenkte mest på det som er offisielt støttet... Selv kjører jeg en Athlon XP2000+ på et Abit KT7A, som egentlig støtter max Duron 850MHz og Athlon 1.2GHz... Sorry... burde ha tenkt litt mer før jeg svarte... Seriøst? Kanskje jeg skulle gått for en XP2500+ eller no, for så å oppgradere senere... sitter på en T-Bird 1200 akkurat nå... Forresten: Abit KT7A støtter inntil T-Bird 1400... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Abit KT7A har Via KT133A chipset som, i motsetning til KT133 chipset, støtter AMD Athlon XP prosessorer med 266 i fsb. (Det skal altså støtte 2000+'en). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå