Gå til innhold

Støtte for CPU

colombo230

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg finne ut nøyaktig hvor kraftig CPU mitt hovedkort støtter? Jeg har dette hovedkortet, og på internett-sidene deres på beskrivelse av den siste versjonen av BIOS til dette HK, så står det "supports Morgan CPU". Jeg vet med sikkerhet at den støtter 1,4 GHz, men støtter den f.eks. en Duron 1,6 GHz med Morgan-kjerne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... :)

Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen.

Nettopp. I håndboka står ikke engang min nåværende 800 MHz Duron, kun 750 Mhz Duron...

Lenke til kommentar
Står det ikke mer detaljert i håndboka? Det er i alle fall normalt for andre hovedkort... :)

Det er normalt ja, men da nye prosessorer kommer så støtter hovedkort mange flere prosessorer enn det som står i manualen.

Vel... tenkte mest på det som er offisielt støttet...

Selv kjører jeg en Athlon XP2000+ på et Abit KT7A, som egentlig støtter max Duron 850MHz og Athlon 1.2GHz...

Sorry... burde ha tenkt litt mer før jeg svarte... :blush:

Lenke til kommentar

Jeg vet dessverre ikke.

Men om du har noen kroner til overs hadde jeg kjøpt nytt HK + CPU.

Det virker som du vil oppgradere fra Duron 1.4 til Morgan 1.6

Merker ikke mye forskjell der :p hihi

Men så kan det jo også hende at du bare tok det som eksempel.

Lenke til kommentar

Vel... tenkte mest på det som er offisielt støttet...

Selv kjører jeg en Athlon XP2000+ på et Abit KT7A, som egentlig støtter max Duron 850MHz og Athlon 1.2GHz...

Sorry... burde ha tenkt litt mer før jeg svarte... :blush:

Seriøst? Kanskje jeg skulle gått for en XP2500+ eller no, for så å oppgradere senere... sitter på en T-Bird 1200 akkurat nå...

Forresten: Abit KT7A støtter inntil T-Bird 1400...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...