Barronto Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hei. Startet opp pc i dag og gledet meg til å overklokke, men ble møtt av svart skjerm. Det viser seg etter masse testing med forskjellige kabler og skjermkort at dp kontaktene i skjermkortet ikke vil fungere i det hele tatt. Hdmi fungerer knall, men bare med 60 fps... Skjermkortet er ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming kjøpt i juli. Har prøvd med 2 forskjellige skjermer og 2 forskjellige kabler, alle kombinasjoner fungerer fint på mitt 980ti, men på 1080ti så er det bare hdmi som virker. Noen gode forslag ? Kortet er vannkjølt med ek sin vannblokk. Lenke til kommentar
Barronto Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Oppdatering. Logget på pc i dag over hdmi porten. Etter en stund gikk strømmen. Da strømmen returnerte så virket ikke hdmi porten. Tenkte at det skader vel ikke å teste DP porten, før jeg avskriver hele kortet. Dp porten er nå oppe å går igjen, er veldig forvirret nå Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Da du først fikk denne feilen - kan du huske om du fikk skjermbilde ved boot eller ikke? Lenke til kommentar
Barronto Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Da du først fikk denne feilen - kan du huske om du fikk skjermbilde ved boot eller ikke? Det var ikke noe skjermbilde nei, har min misstanke om at kontakten er dårlig pga jeg må spenne opp kobelen for å få bilde. Rører jeg på den så forsvinner bildet. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Det var ikke noe skjermbilde nei, har min misstanke om at kontakten er dårlig pga jeg må spenne opp kobelen for å få bilde. Rører jeg på den så forsvinner bildet. Da er det ukontakt - enten i selve kabelen eller i kontakten. Loddepunktene til kontakten er et typisk svakt punkt. Lenke til kommentar
Barronto Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Det var ikke noe skjermbilde nei, har min misstanke om at kontakten er dårlig pga jeg må spenne opp kobelen for å få bilde. Rører jeg på den så forsvinner bildet. Da er det ukontakt - enten i selve kabelen eller i kontakten. Loddepunktene til kontakten er et typisk svakt punkt. Siden begge kablene fungerer perfekt på mitt 980ti, så er det nok 1080ti skermkortet som har dårlige kontakter, men rart at hdmi også sluttet å virke. Fremdeles litt forvirret Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hvordan ser kortet ut? Om tilkoblingsportene er plassert nær hverandre kan de jo være mekanisk koblet mot hverandre, og da kan du oppleve problemstillinga slik du beskriver. Lenke til kommentar
Barronto Skrevet 1. november 2017 Forfatter Del Skrevet 1. november 2017 Det er ikke mekanisk koblet sammen utenom over at de sitter fast på samme skjermkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå