[bat] Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 I disse førjulstider fikk jeg et skikkelig problem nede på Rema - skulle jeg kjøpe mandariner eller clementiner?? Hva smaker best? hvilke har mest steiner? Hvordan er deres syn? Det er vel på tide å få avklart dette en gang for alle.. (btw, jeg endte opp med juleøl istedet) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva med en banan, eple eller hvorfor ikke noen skikklige nøtter og en stor sinna nøtteknekker ? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 det er èn av de som IKKE har steiner, men jeg er sikker på at bare 4% av norges befolkning vet 100% sikkert om det er mandariner eller clementiner som ikke har steiner eller tar jeg veldig feil nå? litt dumt om begge har steiner Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg mener å ha hørt at en av de ikke importeres til norge lenger... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Mandariner har flest stener. Clementin er det jeg vet, en kryssning av appelsin og klemtin, muligens noe annet også. Mandaringer importeres sjeldent til Norge nå. Clementiner fra Florida er best! Så det så! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Clementiner fra Florida er nok best ja men jeg kjøpte noen når jeg var i [brife] oslo og så på metallica på tirsdag[/brife] og da kjøpte vi noen clementiner, og de var store - ligna litt på små apelsiner, men det var ikke små apelsiner og de hadde ganske store steiner som minnet om de man finner i apelsiner Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 en klementin er når en appelsin og en mandarin parrer, så du kan jo selv tenke deg til svaret Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 en klementin er når en appelsin og en mandarin parrer, så du kan jo selv tenke deg til svaret Merkelige bilder oppe i hodet mitt nå Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vi har noen oransje frukter hjemme. Kaller de bare for appelsiner. avogtil er de småe og avogtil er de store. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er nok enklest det SnowDOG! Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Mandarin, frukten av mandarintreet. Treet stammer fra Sørøst-Asia og er i slekt med appelsintreet. Fruktene er mindre enn appelsiner, søtere og har løsere skall. Clementin er en frukt som i utseende og smak minner om mandariner. Dannes ved krysning mellom mandarin og pomerans. Vanligvis uten kjerner. Pomerans har mørk oransjerød farge og tykt skall med bitter, aromatisk smak. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg hadde NESTEN rett da! Pomerans er ikke noe jeg omgir meg med til daglig! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 jau, klementin er tingen uten biter og mandariner er en blandings sak med biter. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Men en Clementin KAN Ha sten den også- Lenke til kommentar
RIP Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 men hvis de har steiner så er de misfits! eller no menne er det klementin eller clementin? siden vi bor i Norge så synes jeg iallefall det burde være klementin Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 en klementin er når en appelsin og en mandarin parrer, så du kan jo selv tenke deg til svaret Så det er dèt den lille baby-klementinen er som noen ganger vokser på undersiden av appelsiner Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Klementin er best fordi den har sjelden steiner. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Litt syrlig klemetiner er diggest Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Du stod på Rema og lurte på om du skulle kjøpe Clementin eller Mandarin? Ferske Mandariner har ikke blitt importert til Norge på 15-20 år, så med andre ord så lurte du på om du skulle kjøpe ferske celemtiner eller hermetiske mandariner? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ja, det er jo en mulighet. Elllers så tviler jeg på REMAS merkeinnsats. De kan ha merket feil, det forekommer stadig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå