Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hva får folk til å tru at MP3`er og DivX`er er ulovligt? det er ingenting i den norske loven om noen av tingene.... det var alt.... _________________ AMD Athlon XP 1700+ 512mb SDRam 100 Gb Harddisk Geforce2 V7700 12x/10x/32A Plextor brenner Jeg er også Veldig SEXY!! jeg er det!! [ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-01 21:04 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Ingen som tror det. Formatene er fullt lovlige. Det er hvis man sprer kopibeskyttet materiale med ett eller annet format at det blir ulovlig. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 mp3 eller DivX er ikke ulovlig. Men mp3 eller Divx som ikke tilhører ditt åndsverk er ulovlig hvis du ikke har f.eks betalt for det. Men du kan selvfølgelig lage din egen video eller lage en egen musikk CD. Så mediene er ikke ulovlig, men innholdet. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Sånt sett kunne man ha sagt at VHS, kasetter, wav filer, internett sider osv. også er ulovlig. Som sagt av en annen det er innholdet som avgjør lovligheten. Telcontar Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 jeg stilte ikke et spørsmål jeg bare sier det til alle idioter her som trur det er ulovligt.. alle mp3er og divxer er lovlige uanset innhold (Spurte onkelene mine (en advokat og en politiman .. hehe onkel politi ser hvor idiotiskt det er )) Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 er jo ikke lovlige uansett. Kommer an på vedkommende som har opphavsrett. Det er vedkommende som bestemmer om dette skal koste eller ei. Så hvis jeg mekker meg en film og du hacker FTP'en min og gir det til alle kameratene dine uten lov fra meg, så er du kriminell pga jeg har opphavsretten til åndsverket. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 DET ER 100% lovligt (det er kun ulovligt å selge) Det med den filmen du japper om .. Det hadde vert lov siden den lå på nettet men "jeg" kunne blit straffa for di PGA "hackinga" Jeg sier bare 2 navn Pamela Anderson .. hu fikk ikke stoppa videoen ( ingen av de ) _________________ AMD Athlon XP 1700+ 512mb SDRam 100 Gb Harddisk Geforce2 V7700 12x/10x/32A Plextor brenner Jeg er også Veldig SEXY!! jeg er det!! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-01 21:19 ]</font> <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-01 21:22 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-03-01 21:24 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 21:18, Kebab GUD skrev:DET ER 100% lovligt (det er kun ulovligt å selge) Jaha? Si at jeg mixer en sang i mp3-format eller tar opp en film på et dv-kamera og konverterer til DivX? Har ikke jeg lov til å selge mixen/filmen da? Selvfølgelig har jeg lov til det... Det man ikke har lov til er å distribuere (inkl. selge) materiale som man selv ikke har opphavsrett på. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Du kan kun selge den hvis hu har laget den selv eller har noe med filmen / sangen å gjøre. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: Det med den filmen du japper om ..Det hadde vert lov siden den lå på nettet men "jeg" kunne blit straffa for di PGA "hackinga" Like ulovlig det! Det at den ligger på nettet gir ikke deg lov til å distribuere den. hvis jeg legger ut min egen film på en "åpen" ftp-server, med de krav at den ikke videre-distribueres, så har ikke du lov til det. Hvis du både hacker deg inn og distribuerer filmen, blir du "straffet" på 2 punkter. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 21:26, borre skrev: Quote: Det med den filmen du japper om .. Det hadde vert lov siden den lå på nettet men "jeg" kunne blit straffa for di PGA "hackinga" Like ulovlig det! Det at den ligger på nettet gir ikke deg lov til å distribuere den. hvis jeg legger ut min egen film på en "åpen" ftp-server, med de krav at den ikke videre-distribueres, så har ikke du lov til det. Hvis du både hacker deg inn og distribuerer filmen, blir du "straffet" på 2 punkter. Så lenge den ligger på netter har du ingen kontrol over den ......... ... .. fakta ****..... Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 du har kanskje ikke kontroll nei, men det er uansett ikke lovlig å videredistrubiere matriell som ikke tilhører deg, eller matriell du ikke har fått tilgang til å distrubiere videre. så du får f.eks ikke lov til å kopiere bildet jeg har på hjemmesiden min. Da kommer snuten å tar deg :wink: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 SELGE det er ulovligt det har jeg sagt (føllll med) men å ha den ... er 100% lovligt Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 21:27, Kebab GUD skrev:Så lenge den ligger på netter har du ingen kontrol over den ......... ... .. fakta ****..... Poenget er at du er forbryter om du distribuerer materiale som du ikke har opphavsrett til. Selv om du "bare" fant filmen, sangen, bildet, teksten osv. på en webside eller p2p-program, så har du IKKE lov til å laste det ned eller distribuere det. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 det er da ikke lov hvis du stjeler en windows XP kopi av bill gates hvis du ikke betaler for bruk av den. Så du kan ikke laste ned masse WAREZ på maskina di og tro at det er lovlig pga du ikke selger det videre. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 21:32, Kebab GUD skrev:SELGE det er ulovligt det har jeg sagt (føllll med)men å ha den ... er 100% lovligt Kom igjen med link til loven! Ta den gjerne ifra http://www.lovdata.no Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 finner ikke no lov der ( første hint ) jeg spurte onklene mine etter en stund fikk jeg samme svar fra begge (advokat og politi) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Kebab gud: det du sier har jeg hatt en mistanke om lenge... Hvis purke-mennene kommer og tar en harddisk med filmer lastet ned fra intenett fra en fyr, kan den fyren da få bot/straff for det da? har en mistanke om at han fyren ikke kan starffes for det i norge... Mener ITavisen skrev en gang at det er lov å laste ned filmer og MP3'er i norge, men i sverige er det strengt forbudt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Quote: On 2002-03-01 21:36, Kebab GUD skrev:finner ikke no lov der ( første hint ) Her er link til åndsverkloven. Les den du (eller onkel politi/advokat) og si meg hva som gir deg tillatelse til å laste ned åndsverk? Quote: jeg spurte onklene mine etter en stund fikk jeg samme svar fra begge (advokat og politi) Tror onkel politi/advokat har noen år fremfor seg på skolebenken hvis de ikke kan vise til loven. Det du snakker om er "sedvane", fordi at det er alt for vanskelig for myndighetene å spore opp alle som har lastet ned/distribuert materiale som man ikke har opphavsrett til. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Skjønner ikke hvorfor man diskuterer dette. Alle vet at innhold man ikke har rett til er ulovlig.Eller videre distrubisjon. Og at mediene (mp3, divX) er fullt lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå