Gå til innhold

billige ram-tips (512ddr pc3200)

Dvd-jesus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TwinMos-brikkene deres var jo dyre, og de billige Kingston-brikkene har bare CL3, og det er ganske tregt, mens de raskere Kingston-sakene er relativt dyre. Jeg anbefaler deg å styre unna RAM uten kjent merkenavn da disse ofte kan være grunnlag for ustabilitet. Det hender riktignok at man kan få f.eks. TwinMos hvis man kjøper brikker som er umerkede i nettbutikken, men det vet man aldri på forhånd. RAM er virkelig ikke noe man bør anse som en ting man enkelt kan spare litt penger på.

Lenke til kommentar

ok, så 2 x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2,5 er ett greit alternativ? funker vel å pakke inn en til twinmosbrikke (512) seinere? iogmed at det er 3slots på hk

EDIT: holder 512ddr til de nyeste spilla når jeg får r9800pro, xp2500 @ 3200?

Endret av Fr3drik^
Lenke til kommentar

OBS: De færreste nforce2 hk, hvis noen i det hele tatt, klarer 3 brikker på pc3200-hastighet, kun pc2700 og lavere.

Hvis du ikke har en cpu med 200 i FSB, eller har tenkt å klokke den dit, holder det jo strengt tatt med pc2700 brikker, siden ytelsen er størst når FSB og minnehastigheten er synkron.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar helt feil, men det hovedkortet du sikter til er vel et VIA KT600? Hvis du har planer om å overklokke så er det virkelig ikke det rette. Til overklokking av Athlon XP er det _kun_ nForce2 som duger.

Legg også merke til at VIAs hovedkort (og til dels også nForce2) kan ha problemer med mer enn 2 minnemoduler (egentlig 4 minnebanker) med DDR400-minne.

Lenke til kommentar

Linken peker på et NF7 etter hva jeg kan se.

Har et NF7 v2.0 med én 512MB TwinMOS PC3200 m/Windbond (CH-5).

Den gjør nå 220MHz synkront med fsb.

Har justert opp spenninga på minnet fra 2,6V til 2,8.

Timingene er 2-3-3-8 (CL2).

Tør vel påstå den morroa er verdt 800,-. :)

Lenke til kommentar
Linken peker på et NF7 etter hva jeg kan se.

Har et NF7 v2.0 med én 512MB TwinMOS PC3200 m/Windbond (CH-5).

Den gjør nå 220MHz synkront med fsb.

Har justert opp spenninga på minnet fra 2,6V til 2,8.

Timingene er 2-3-3-8 (CL2).

Tør vel påstå den morroa er verdt 800,-. :)

Trådstarter begynner med info om et KV7-kort, og det er da et KT600-kort, men ser at han har ombestemt seg. Godt valg :)

Lenke til kommentar
TwinMos-brikkene deres var jo dyre, og de billige Kingston-brikkene har bare CL3, og det er ganske tregt, mens de raskere Kingston-sakene er relativt dyre. Jeg anbefaler deg å styre unna RAM uten kjent merkenavn da disse ofte kan være grunnlag for ustabilitet. Det hender riktignok at man kan få f.eks. TwinMos hvis man kjøper brikker som er umerkede i nettbutikken, men det vet man aldri på forhånd. RAM er virkelig ikke noe man bør anse som en ting man enkelt kan spare litt penger på.

hva er egentlig cl?

Lenke til kommentar

hva er egentlig cl?

Kunne gitt deg en lang og fin forklaring, men anbefaler i stedet å lytte og se gjennom denne multimedia-guiden til Corsair: http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html

Den gir all tenkelig basic og mer viderekommen informasjon om RAM.

Lenke til kommentar

hva er egentlig cl?

Kunne gitt deg en lang og fin forklaring, men anbefaler i stedet å lytte og se gjennom denne multimedia-guiden til Corsair: http://www.corsairmemory.com/corsair/produ...3707/index.html

Den gir all tenkelig basic og mer viderekommen informasjon om RAM.

nyttig link det der..

Lenke til kommentar
OBS: De færreste nforce2 hk, hvis noen i det hele tatt, klarer 3 brikker på pc3200-hastighet, kun pc2700 og lavere.

Hæ? Betyr det at når jeg nå skal kjøpe ny minnebrikke (512MB) så kan jeg likesågodt kjøpe 2700 som 3200-brikke? (Har 2x 256 Twinmos 3200-brikker fra før).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...