Sulaman186 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Har bodd på blåkors siden mars til oktober. Søkte kommunal 13 Jan. Jeg ble fortalt at jeg skal ut, og skal be saksbehandler søke meg inn på dybwadsgt. Det var 5 oktober jeg sende saksbehandler melding om å søke meg dit. Uten noe svar eller reaksjon, sendte igjen 13 oktober at jeg er ute herfra etter helgen. Henne svarer meg med at du er innvilget kommunal bolig, og vil bli kontaktet av bolig bygg. Som jeg svarte "det er ikke det jeg spurte om" Ikke noe svar fra saksbehandler. Mandag 16 oktober gikk jeg til nav kontoret og satt der helt siden jeg gikk ut kl 11, etter å ha sittet der helt til kl 3 ble jeg henvist til legevakten på grønland. Fikk overnatting hos prinsen, sov heller ute på gaten enn å gå til prinsen. Tirsdag igjen ut av prinsen til nav, sitter på kontoret dems hele dagen. Dem ga meg kontant kort på 600.- på ettermiddagen og sier meld deg inn på anker hostel. Så etter lang gå tur fikk jeg seng i sovesal på anker hostel på kjøbenhavnsgt. Torsdag var det vilkår om kvittering, jeg leverte kopi onsdag og sende melding til saksbehandler, samme torsdag. Torsdag kjekke ut, sitter hele dagen maser på svar, vikar kommer kl 14:45 og sier finner ikke kvittering. Kopierte enda en kopi å gå henne det i hånd. Kl 3 stengte nav jeg får melding fra samme nr jeg har sendt meldinger til: var nede å så etter deg, dette var 15:15. Kunne ikke gå til legevakten, dem har nektet meg før for ugyldig grunnlag. Jeg forventet nei fra dem, så ikke noe hjelp torsdag. Har kontaktet sosialombudet, fylkesmannen,fri rettshjelp og sivilombudsmannen. Ingen av dem er til noe hjelp her, alle sier dem kan kun gjøre noe med avslag på vedtak. Jeg fikk ikke avslag men fikk ikke det jeg var lovet, og det er ingen som kan gjøre noe med det. Jeg vet ikke hva jeg skal, tenkte å bare spise alle smertestillende jeg hadde på nav kontoret bare for å bli hørt. Når jeg leste på nettet om bivirkninger. Tenkte jeg andre muligheter, så leste jeg en person skrev: bli høy, ha uforpliktende sex og kos deg,rett å slett uansett situasjon du er i det er ikke vert det. Det rådet tokk jeg og jeg bryr meg ikke mer, men de kan Ikke behandle folk slikt. Idag igjen dem har ikke hjulpet meg med sted å sove, er på fri rettshjelp nå. Forventer å møte veggen her å. Har en spørsmål jeg trenger svar på også, blå kors mente det luktet hasj på rommet. Dem så en beger med noen klumper og tobakk bak den. Og siden har de vert innom nesten værdag og ja det lukter her. Ikke så dem røyk Ikke var det noe aske eller sneip i rommet å finne. Men nå driver saksbehandler ringer andre hospit og sier jeg røyker hasj og om dem er villig til å ha meg der. Er det ikke brudd på taushetsplikt å si ting til tredjepart som hun ikke egentlig trenger. Det er ulovlig i røyke hasj i Norge uten resept, dem må si nei uansett, jeg har sett folk røyke cola i hospiten, og dem som jobber der sier ingenting enn slutt med det. Mens jeg bodde på blåkors var det folk som ble kastet ut og kom tilbake flere ganger. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Litt av en historie, men neste gang prøv å dele opp teksten i avsnitt, hvis du ser på teksten nå er den en eneste lang pølse som er krevende å lese (på en mobil hvertfall). Du avslutter heller ikke med noe spørsmål eller konklusjon, annet enn overskriften peker i retning hvilken mening du har. Men dette var vel det minst opplysende du kunne trenge i din situasjon. Det er uansett nav du må henvende deg til så bare fortsett med det, til slutt skal du jo få gjennomslag. Ellers må du gjerne fortelle her om hvorfor du mener du har krav på hjelp til kommunal bostøtte, har du noen diagnoser eller noe som har skjedd forut i livet ditt (er det snakk om rusmisbruk for eks, økonomi). Endret 26. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Møter du opp før stengetid på NAV kontoret har de i praksis plikt til å sørge for at du har et sted å sove for natten, dette skal de fatte et vedtak på (samme dag), det er i praksis umulig å avslå en slik søknad, så avslår de den klager du skriftelig på det vedtaket De har også plikt til å hjelpe deg mot en mer permanent løsning på bofronten hvor de betaler husleien din og alt du trenger å gjøre er å ikke bli kastet ut Hvis noen av de to tingene ikke skjer skriv en skriftelig klage Og prøv å bidra selv så godt som mulig, ikke røyk på rommet eller oppfør deg slik at folk ikke vil leie ut til deg, du har ikke råd til å kjøpe et sted å bo regner jeg med, så da må du respektere utleierne (som har betalt veldig mye penger for boenhetene og ikke vil at dem skal ødelegges...), de plikter ikke å leie ut til deg om de ikke liker oppførselen din, og det er god trening for når du får en mer permanent ordning må du også fortsette å oppføre deg som en ordentlig leieboer ellers blir du kastet ut og det er påan igjenn, sant Men dette går seg til (på bofronten ihvertfall, høres ut som du har andre utfordringer i tillegg og de bør du søke hjelp for også kontakt fastlege og han vil henvise deg videre), ikke gjør noe dumt, og hjelp NAV til å hjelpe deg, og evt også les deg litt opp på regelverket så vet du mer om dine rettigheter som klient https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/hovednr.35-lov-om-sosiale-tjenester-i-nav#midlertidig-botilbud Anonymous poster hash: 5bd04...cfb Lenke til kommentar
Sulaman186 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg er ikke flink til å skrive, Måtte bare få det ut, dette er første diskusjon jeg har lagt ut. Jeg er ikke kredittverdig på grunn av studielån som er gått til inkasso. Har ikke så mye igjen å betale der heller. Selvsagt respekterer jeg de som leier til meg, jeg røyket ikke i rommet bare ut av vinduet til dem så meg i vinduet. Men jeg holdt rommet ren og hadde tingene mine på plass, plagde aldri noen andre eller bråkte høyt. Er ikke utakknemlig til en som hjelper meg. Lenke til kommentar
Sulaman186 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Har vert her hele forrige uke og det samme skjer denne uken også Lenke til kommentar
Sulaman186 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Har fått byttet ny fastlege og skal PP time his han fredag, derifra henvisning til sykolog. Har ikke noe problemer med rus eller andre ting. Er frisk og vil ut i arbeid, men bo situasjonen min twitter det ikke. Spørmålet mitt var om saksbehandler gjorde brudd på taushetsplikt, men som jeg fikk høre fra fri rettshjelp hadde hun lov til det Lenke til kommentar
Sulaman186 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 PP:på his:hos twitter: tillater Lenke til kommentar
nacario Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Har ikke peiling, men søkte opp tre lenker som kan være aktuelt å lese seg opp på/følge opp nedenunder. Slik du legger frem er det i hovedsak grunnet økonomi (inkasso) at du har vansker med å ta vare på deg selv, men hvorfor skal du henvendes til psykolog? Ellers høres det ikke ut som du respekterte tidligere utleier helt da du tok en røyk "inne" i leil til du ble sett, viktig å følge reglene hvis du leier. Økonomisk sosialhjelp: https://tjenester.nav.no/veivisersosialhjelp Økonomisk gjeldsrådgivning: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/%C3%B8konomisk-r%C3%A5dgivning-og-gjeldsr%C3%A5dgivning--87499 Ulike typer bostøtte tilbud: https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Sosiale+tjenester/bolig Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Hei. Dette var trist å lese. Jeg håper at det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå