Gå til innhold

Mobilabonnement uten kredittsjekk?

Anbefalte innlegg

Tydeligvis er jeg ikke kredittverdig, så jeg får ikke opprettet abonnement med de fleste operatører. Norge har blitt forferdelig firkantet siden sist jeg bodde her. Antar det er fordi jeg har bodd i utlandet jeg ikke blir beæret med muligheten til å få abonnement.

Men i hvert fall, hva er billigste løsning for en i min situasjon? Jeg trenger vel 4GB i måneden ca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at man må være kredittverdig er at folk ikke skal få masse unødvendige innkassoer og ødelegge økonomien enda mer. At det går utover et fåtall personer som kan betale for seg er helt greit og kontantkort er ikke voldsomt dyrt i disse dager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk. Chess control ser jo ok ut, hvis jeg får lov til å bruke det.

Hvordan er det ellers med å få abonnement i en annens navn, er det strengt ulovlig og vanskelig å få til praktisk om de har et annet nummer fra før?

Jeg har fler personer registrert på mitt navn og har aldri hørt om noe problemer med det. Eneste er at det ikke kommer opp ditt navn hvis folk søker på nummeret på gulesider eller at det ikke kommer opp nummer på deg der.

Lenke til kommentar

Telio er flinke til å fakturere småting ellers også, pluss oppsigelsestid på inneværende + neste måned (opptil 60 dager oppsigelsestid!) Om du skulle være så uheldig å utportere den første dagen i en måned, så ikke se deg blind på den gigabyten ekstra i måneden.

Fordelen med Telio derimot er ringe-appen deres som lar deg ringe ut via wifi når du befinner deg i et land utenfor EU/EØS. Den kan dog ikke motta santaler.

Lenke til kommentar

Det kommer helt Ann på hvorfor du ikke er kredittverdig. Er det pga gjeld vil du ikke få noe abonnement på deg. Er det pga manglende kredittinfo så kan du få abonnement ved å sende inn lønnsslipp eller lignende.

Dette er riktig. Det er viktig å skille på hvorfor man ikke er kredittverdig. Er det pga betalingsanmerkninger, inkassosaker eller mye utestående beløp så vil man ikke kunne få innvilget abonnement hos noen av de norske operatørene.

Er det derimot kun pga man står som utvandret i folkeregisteret - og da får man ikke treff på kredittsjekk - så er det en smal sak. Send inn oppdaterte opplysninger i form av ny adresse, samt arbeidskontrakt/lønnsslipp så er det null problem å få abonnement. 

OP: Ta kontakt med kundeservice til den operatøren du vil være kunde hos så kan de fikse det.

Lenke til kommentar

Hos talkmore kan du velge hvilket som helst abonnement, men du må fylle på en saldo først, om saldoen ikke er høy nok til å betale for en ny månde ved måndesskifte blir du nedgradert til ordinær Kontant Bruker, noe som ikke er så galt om du ringer lite.. Da betaler du ingen måndesavgift og kan kjøpe 1GB i mnd for 79,- kroner... Men som kontant kunde har du ikke dekning eller mulighet til å ringe i Utlandet...

Må vel legge til at jeg hadde denne løsningen i et halvannet år, og hadde alltids saldo til å betale ved måndesskifte med.. Så fikk jeg plutselig melding fra de, at de kunne gi meg faktura istedet... Godtok og får nå faktura hver månde istedet..

Mvh

En som ikke er så enig med Krinkastingsavgiften, og fikk inkasso og statensinnkrevingsentral på nakken...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...