AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hva er grunnene til at psykiatrien lyver for pasienter? Jeg kan ikke forstå det, det setter pasienten ute av stand til å fungere i samfunnet, og forstå hva som foregår omkring en. Anonymous poster hash: 45a9b...34d 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvordan mener du de lyver? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg synes du skal ta det spørsmålet til møtet med kvalifisert helsepersonell. Jeg vil samtidig anmode andre som ønsker å poste noe i denne tråden, til å tenke på at TS er en person med uforskyldt helsesvikt som er best hjulpet av kvalifisert helsepersonell i et direkte møte. 7 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 De hjernevasket meg til å tro at all kommunikasjon er ordrett, og at ingen er opptatt av meg. Det har medført at jeg blir gående rundt som om jeg har PU. Anonymous poster hash: 45a9b...34d 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg synes du skal ta det spørsmålet til møtet med kvalifisert helsepersonell. Jeg vil samtidig anmode andre som ønsker å poste noe i denne tråden, til å tenke på at TS er en person med uforskyldt helsesvikt som er best hjulpet av kvalifisert helsepersonell i et direkte møte. Jeg var til legen, men fikk ingen svar. Virker kanskje som taktikken var at jeg måtte forstå dette selv. Men da skal jeg manne meg opp og møte verden. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vil samtidig anmode andre som ønsker å poste noe i denne tråden, til å tenke på at TS er en person med uforskyldt helsesvikt som er best hjulpet av kvalifisert helsepersonell i et direkte møte. I so fall bør vel tråden slettast? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg bare overdramatiserer. Må slutte å oppføre meg som et barn, og takle dette som voksen mann. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Det er vondt. Hvorfor kan ingen bare si sannheten? Er jeg et barn som ikke takler det? Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Nei, beklager dette. Jeg skal skjerpe meg. Kunne dratt til noen, men ingen vil vite noe av meg. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Kunne dratt til noen, men ingen vil vite noe av meg. Første bud er å slutte og være så irriterende som du virker her i tråden. Dersom du ikke fungerer i samfunnet, så er det ikke på grunn av de folka som nå prøver å hjelpe deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Første bud er å slutte og være så irriterende som du virker her i tråden. Dersom du ikke fungerer i samfunnet, så er det ikke på grunn av de folka som nå prøver å hjelpe deg. Jeg er nok irriterende ja. Sier ingenting om dette til noen, men er sikkert irriterende på andre måter. Nei, det er bare på grunn av meg selv. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg bare overdramatiserer. Må slutte å oppføre meg som et barn, og takle dette som voksen mann. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Aldri legg slike forventninger til deg selv, det er usunt. Sann lærdom og visdom -skal- ta tid. Noen sannheter tar tid å forstå fullt ut, for det er mye informasjon pakket inn i få ord. La ting skje som de gjør, utfra din forståelse av verden. Nøyaktig hva er det psykiateren forteller deg som du er uenig i? Skriv ned en ordrett setning eller lite referat. De er bare mennesker, de kan ta feil, de også. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) La ting skje som de gjør, utfra din forståelse av verden. Nøyaktig hva er det psykiateren forteller deg som du er uenig i? Skriv ned en ordrett setning eller lite referat. De er bare mennesker, de kan ta feil, de også. Du har fulgt med på trådstarter sine flere tråder og du vet at han svinger veldig, og det er bekymringsfullt at han mener psykiatrien lyver til ham (og hans andre tolkninger forøvrig). Da trenger vi ikke å plante flere ideer i hans hode som gjør ham enda mer "forvirret" eller gir tankekjør. Dersom han skulle være psykotisk (og husk at han sa han var innlagt tidligere og går på antipsykotika) og ha ustabile ideer er det ikke ideelt å gi råd som "la ting skje som de gjør, utifra din forståelse av verden" da psykose er en realitetsbrist, mange som er skadelig for egen og andres helse for å sette det på spissen. Som du nevnte har du "psykologisk innsikt" så dette vet du., ville bare gi en vennlig påminnelse. Ellers har trådstarter fått råd om å skrive ned sine tanker på papir og vise det til de som følger han opp da det er en kilde i et hav av nyttig info behandlere kan trenge. Håper du tar til deg dette trådstarter da vi alle ønsker deg kun ditt beste, du er helt sikkert en flott person som trenger litt veiledning, men det er ingen hensikt å fortsette med alle disse trådene, skriv det heller ned på papir og så får personen som møter deg ansikt til ansikt vurdere mer helhetlig. Endret 26. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg er ingen flott person. Ser det på folk på gaten, når de «snøfter» eller spytter. Virker som noen syns synd på meg, men det er bare snille, naive kvinner. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Har en følelse av at dette handler mer om hva du tror folk tenker enn hva de egentlig tenker. 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvor mange tråder trenger du egentlig om det samme og ingenting ?Du stiller spørsmål, du får svar som du avfeier gang på gang, så du vil vel egentlig ikke ha noe hjelp, kun oppmerksomhet.Akkurat som en stor andel av de som blogger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vet ikke. Jeg er forvirret. Jeg vet ikke hva som er sant. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vet ikke. Jeg er forvirret. Jeg vet ikke hva som er sant. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Derfor vi ble enige om at du fra nå av skriv ting ned, lag dagbok og vis den heller til behandler enn til oss da vi umulig kan hjelpe. Nå vet du dette så da trenger du ikke å lage flere tråder, og gjennom dette viser du oss at du kan kontrollere dine handlinger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Jeg vet ikke. Jeg er forvirret. Jeg vet ikke hva som er sant. Anonymous poster hash: 45a9b...34d Derfor vi ble enige om at du fra nå av skriv ting ned, lag dagbok og vis den heller til behandler enn til oss da vi umulig kan hjelpe. Nå vet du dette så da trenger du ikke å lage flere tråder, og gjennom dette viser du oss at du kan kontrollere dine handlinger. Ja, kan kontrollere mine egne handlinger, og kan la være å poste flere tråder. Men har ingen hensikt å vise en ev «dagbok» til de i psykiatritjenesten. Er vel bare å prate om hvordan uken har gått. Usikker på hvorfor jeg skal dit egentlig Anonymous poster hash: 45a9b...34d Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 La ting skje som de gjør, utfra din forståelse av verden. Nøyaktig hva er det psykiateren forteller deg som du er uenig i? Skriv ned en ordrett setning eller lite referat. De er bare mennesker, de kan ta feil, de også. Du har fulgt med på trådstarter sine flere tråder og du vet at han svinger veldig, og det er bekymringsfullt at han mener psykiatrien lyver til ham (og hans andre tolkninger forøvrig). Da trenger vi ikke å plante flere ideer i hans hode som gjør ham enda mer "forvirret" eller gir tankekjør. Dersom han skulle være psykotisk (og husk at han sa han var innlagt tidligere og går på antipsykotika) og ha ustabile ideer er det ikke ideelt å gi råd som "la ting skje som de gjør, utifra din forståelse av verden" da psykose er en realitetsbrist, mange som er skadelig for egen og andres helse for å sette det på spissen. Som du nevnte har du "psykologisk innsikt" så dette vet du., ville bare gi en vennlig påminnelse. Ellers har trådstarter fått råd om å skrive ned sine tanker på papir og vise det til de som følger han opp da det er en kilde i et hav av nyttig info behandlere kan trenge. Håper du tar til deg dette trådstarter da vi alle ønsker deg kun ditt beste, du er helt sikkert en flott person som trenger litt veiledning, men det er ingen hensikt å fortsette med alle disse trådene, skriv det heller ned på papir og så får personen som møter deg ansikt til ansikt vurdere mer helhetlig. Takk for sympatien, men bare kom med dine svar, du. Hvis jeg finner noe av det intelligent, så skal jeg ta det med meg videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå