master09 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei, jeg har nå slitt en god stund med en egenbygd pc. Problemet var ustabil pc, eller den starta ikke opp i det hele tatt!Den hjelpen jeg fikk her åp forumet var å sende in hovedkortet. Gjorde så, fikk igår nytt tilbake fra komplett. De skriver at det jeg sendte inn var defekt. Monterte opp maskinen igår, men den oppførte seg akkurat likt som før. Mye grubling ble det igjen, helt til mitt lille hode fant ut at minnebrikkene måtte testes hver for seg. Jeg hadde montert mine to 256 mb pc3200 Twinmos brikker i slot 2 og 3, som Abit sier i manualen. Ettersom ikke det hjalp å ta ut en brikke, prøvde jeg å sette inn en brikke i slot1. Da virket pc'n, og når jeg satte den andre i slot2 ble den som ny!! Så til spørsmålet: Er det noen andre som har opplevd dette, rart at det ikke funka med opskriften til Abit.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 nei, har ikke opplevd lignende, satte nettopp inn en ny brikke uten problem, da står de i slott 2 og 3 for å utnytte dual channel tingen Starter ikke maskinen i det hele tatt eller ? Har du prøvd å oppdatere bios? Lenke til kommentar
master09 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Har ikke oppdatert bios på det nye hovedkortet, gjorde det to ganger mens jeg hadde det som jeg sendte inn. Denne type ram har jeg to av: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Pc'n virker helt suverent nå, men da står de ikke i slot 2 og 3... Som anbefalt fra Abit... Skal oppdatere bios bare for å teste på nytt da. Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg kjører helt flott på kanal 2 og 3... Har nå i 2x Twinmos Twister ram, men har også kjørt vanlige twinmos og twinmos med winbond.. ( dual ) ingen problemer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå