AfterGlow Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Ruter planlegger «on demand»-tjeneste for kundene.Oslo skal snart teste selvkjørende minibusser man kan bestille med app Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Enda et yrke som dør. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvor går grensa fra kollektiv trafikk til taxi? Tipper hvis uber kom med det samme så ville det nok blitt forbudt 1 Lenke til kommentar
Mordaedil1 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Enda et yrke som dør. På tide, med så mange døds-ulykker som er involvert i det yrket. 5 Lenke til kommentar
BLI Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Interessant. Men: hvis en autonom buss kjører på en fotgjenger i et fotgjengerfelt... mister hele autonomi-konseptet "førerkortet" -- slik vanlige sjåfører gjør? 3 Lenke til kommentar
Ove Heinrich Hansen Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Arbeidsplasser er noe dritt Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Arbeidsplasser er noe dritt Mange som bokstavelig talt jobber med dritt så jeg kan si meg enig i det. Lenke til kommentar
T. Henriksen Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Blir artig når en hacker tar over bussen 1 Lenke til kommentar
Oly Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Spennende. Kanskje blir det ikke så gale den dagen jeg er gammel og grå, og legen tar fra meg lappen pga helsen. Da den tid kommer (40 år frem i tid elle noe slik), er muligens dette konseptet såpass utprøvd at slik blir vanlig å se på norske veier. 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Enda et yrke som dør. På tide, med så mange døds-ulykker som er involvert i det yrket. Nei. Det tallet er faktisk veldig lavt. Det har vært 5 dødsulykker i Norge hittils i år. 1 Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Enda et yrke som dør. På tide, med så mange døds-ulykker som er involvert i det yrket. Nei. Det tallet er faktisk veldig lavt. Det har vært 5 dødsulykker i Norge hittils i år. Say what? Det dør i gjennomsnitt 150 folk i trafikken årlig i Norge. Tror du kanskje fant den statistikken som sa det døde 5 folk i September i år? Lenke til kommentar
Rotekoppp Skrevet 25. november 2017 Del Skrevet 25. november 2017 Say what? Det dør i gjennomsnitt 150 folk i trafikken årlig i Norge. Tror du kanskje fant den statistikken som sa det døde 5 folk i September i år? Og det er ikke du som blander vanlige bilsjåfører med yrkessjåfører innen persontransport? 1 Lenke til kommentar
Jaybug Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Say what? Det dør i gjennomsnitt 150 folk i trafikken årlig i Norge. Tror du kanskje fant den statistikken som sa det døde 5 folk i September i år? Og det er ikke du som blander vanlige bilsjåfører med yrkessjåfører innen persontransport? Nei, det er det ikke. En veldig stor andel av dødsulykker rammer yrkessjåfører. Lenke til kommentar
Bård M Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Så hva skjer om du krasjer med en slik? Må du ringe ruter og håpe de har tid til å sende noen til å skrive skademelding? Kjører "bussen" bare videre uten at du får skrevet skademelding? Eller blir den stående mitt i veien og hindre trafikken til noen fra Ruter har tid til å komme og fikse den? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Interessant. Men: hvis en autonom buss kjører på en fotgjenger i et fotgjengerfelt... mister hele autonomi-konseptet "førerkortet" -- slik vanlige sjåfører gjør? Det kommer vell an på grunnen, er det fotgjenger sin feil -> synd. Er det SW sin feil -> stop for fix. Er det HW sin feil -> bytt HW. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Blir artig når en hacker tar over bussen På samme måte som en kan kaste seg inn i en buss og ta over rattet mener du? Bare 1000x enklere? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. januar 2018 Del Skrevet 7. januar 2018 Spennende. Kanskje blir det ikke så gale den dagen jeg er gammel og grå, og legen tar fra meg lappen pga helsen. Da den tid kommer (40 år frem i tid elle noe slik), er muligens dette konseptet såpass utprøvd at slik blir vanlig å se på norske veier. 40 år? De er allerede/på vei inn i store byer i Norge. Det er bare til å dra til aktuelle plasser å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå