AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hei, I løpet av dette året har det skjedd mye for meg økonomisk og har med det endel spørsmål. - Jeg har mottat pengegaver (Forskudd på arv?) av min mor og far på tilsammen 320.000. Må jeg oppgi dette noe sted, og evt gjøre noe med det? - Jeg har fått en båt i mitt navn av min far på en verdi av ca 550.000 - Skal dette oppgis eller føres noe sted? - Jeg har fått en fritidsbolig av min mor som er flyttet på meg. Denne har en verdi på ca 400.000,- - Skal dette oppgis eller føres noe sted? - Jeg har selv kjøpt meg en leilighet som jeg overtar 01.01.2018. Skal dette oppgis, føres noe sted? Tusen takk for all hjelp. Anonymous poster hash: 3c985...8de Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 1) Det er en informasjonspost på skattemeldingen for det, men det er bare for å forklare hvorfor formuen din har økt (slik at de ikke tror du har svarte inntekter). 2) Denne er formue og skal oppgis/beregnes som formue i skattemeldingen. 3) Se 2. 4) Ikke i skattemeldingen for 2017, men den er din formue i 2018. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå