Gå til innhold

Minedykkerkommandoen - Utdanning, jobb og familie

Severin96

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer sterkt å bli Minedykker i Forsvaret. Ettersom jeg har skjønt så foregår det meste på Haakonsvern i Bergen.

Noen som vet om jeg må bo på leir under utdanningen, eller om jeg kan bo i egen leilighet ( Bergen ) ? Med unntak av enkelte dager, selvfølgelig :) 

Og noen som vet hvordan det er å kombinere Minedykker-yrket og familie? Jeg skjønner at det er reising av og til, men er det eller en slags 8-16 jobb ? 

takker for svar :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt innenfor FSK er jo veldig hemmeligholdt, så er nok vanskelig å si noe, men jeg tviler veldig på at det er en 8-16. Kanskje enkelte dager, men dette er nok en gruppe mennesker som trener ekstremt mye. Både trening som i lag, men også egentrening.

Jeg kjenner et par som er grenaderer i Hæren (og kan jo ikke sammenlignes), og de sier det blir mange seine dager. I tillegg mange veldig tidlige morgener.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Nei, MDK er ikke en del av SF-miljøet. Når det er sagt, så er det MDK som har mye av fagkompetansen på IED og andre ting som sier pang, og de var hyppig brukt i Afghanistan selv om det ikke var så mye dykking der akkurat.

Men til trådstarter:

MDK i førstegangstjenesten - da blir du fort utenfor gjengen som både bor og jobber sammen. Skal en ha det som karriere er det betydelig nærmere en 08-16 jobb, selv om overtid og oppdrag \ øvelser selvfølgelig vil skje.

Lenke til kommentar

https://forsvaret.no/minedykker

har du forresten vurdert å ringe Forsvaret og spør? Tlf 03003

Synes det er mange tråder som enkelt kunne vørt løst ved å ringe aktuelle parter...

Er litt spesielt når folk venter en uke på svar i et åpent forum, i stedet for å ta en 2 minutters telefonsamtale.

For ikke å snakke om at man ikke har noen garanti for at informasjonen man får her er korrekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-376f9

https://forsvaret.no/minedykker

har du forresten vurdert å ringe Forsvaret og spør? Tlf 03003

Synes det er mange tråder som enkelt kunne vært løst ved å ringe aktuelle parter...

Er litt spesielt når folk venter en uke på svar i et åpent forum, i stedet for å ta en 2 minutters telefonsamtale.

Eller google...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...