Severin96 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hei! Jeg vurderer sterkt å bli Minedykker i Forsvaret. Ettersom jeg har skjønt så foregår det meste på Haakonsvern i Bergen. Noen som vet om jeg må bo på leir under utdanningen, eller om jeg kan bo i egen leilighet ( Bergen ) ? Med unntak av enkelte dager, selvfølgelig Og noen som vet hvordan det er å kombinere Minedykker-yrket og familie? Jeg skjønner at det er reising av og til, men er det eller en slags 8-16 jobb ? takker for svar Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 (endret) Alt innenfor FSK er jo veldig hemmeligholdt, så er nok vanskelig å si noe, men jeg tviler veldig på at det er en 8-16. Kanskje enkelte dager, men dette er nok en gruppe mennesker som trener ekstremt mye. Både trening som i lag, men også egentrening. Jeg kjenner et par som er grenaderer i Hæren (og kan jo ikke sammenlignes), og de sier det blir mange seine dager. I tillegg mange veldig tidlige morgener. Endret 27. oktober 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Er MDK i FSK ? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Nei, MDK er ikke en del av SF-miljøet. Når det er sagt, så er det MDK som har mye av fagkompetansen på IED og andre ting som sier pang, og de var hyppig brukt i Afghanistan selv om det ikke var så mye dykking der akkurat. Men til trådstarter: MDK i førstegangstjenesten - da blir du fort utenfor gjengen som både bor og jobber sammen. Skal en ha det som karriere er det betydelig nærmere en 08-16 jobb, selv om overtid og oppdrag \ øvelser selvfølgelig vil skje. Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Takk for svar! Lurer også på hvor lang utdanningen er, fra og med man begynner som minedykker i førstegangstjenesten til ferdig utdannet (?) Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Forsvarets hjemmeside inneholder en del av informasjonen du etterspør. De kan helt sikkert sette deg i kontakt med rett person å spørre når det kommer til resten og. Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Jeg spør om dette fordi jeg ikke finner den slags informasjon noen steder :-) Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) https://forsvaret.no/minedykkerhar du forresten vurdert å ringe Forsvaret og spør? Tlf 03003 Synes det er mange tråder som enkelt kunne vært løst ved å ringe aktuelle parter... Er litt spesielt når folk venter en uke på svar i et åpent forum, i stedet for å ta en 2 minutters telefonsamtale. Endret 30. oktober 2017 av gravypressure Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 https://forsvaret.no/minedykker har du forresten vurdert å ringe Forsvaret og spør? Tlf 03003 Synes det er mange tråder som enkelt kunne vørt løst ved å ringe aktuelle parter... Er litt spesielt når folk venter en uke på svar i et åpent forum, i stedet for å ta en 2 minutters telefonsamtale. For ikke å snakke om at man ikke har noen garanti for at informasjonen man får her er korrekt. Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Takk for verdifulle svar, Sexylubb1 Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 . Takk for verdifulle svar, Sexylubb1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 https://forsvaret.no/minedykker har du forresten vurdert å ringe Forsvaret og spør? Tlf 03003 Synes det er mange tråder som enkelt kunne vært løst ved å ringe aktuelle parter... Er litt spesielt når folk venter en uke på svar i et åpent forum, i stedet for å ta en 2 minutters telefonsamtale. Eller google... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå