Gå til innhold

Nytt objektiv

Anbefalte innlegg

Hei! Har ordnet meg en Nikon D3200 for å starte med fotografi, men vil gjerne bytte ut kitlinsen. Men i jungelen av alle forskjellige linser så vet jeg virkelig ikke hva jeg er ute etter.

Skal ta mye bilder i vinter, i forbindelse med toppturer. Samtidig så vil jeg gjerne ha minst mulig med meg opp, så kanskje en god zoomlinse? Har sett litt på Nikkor 24-120mm f/4.

Skal også være en del på seilbåt, og er i Troms. Så en lyssterkt objektiv kanskje. Også vil jeg gjerne ta bilder av naturen / Nordlys.

Har et begrenset budsjett, men post gjerne opp det du anbefaler, så kan jeg holde utkikk på Finn:)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg støtter opp om forslaget til flageborg; brukte en tidligere versjon av den da jeg hadde Canon. Et ypperlig allround objektiv. Objektivet som Dr. Brodsky nevner er også verdt en titt; da gjerne som et supplement til 17-70mm. Den er fin å bruke på kvelden når det er lite lys, og når du vil ha en kompakt pakke. Brennvidden blir litt for smal til nordlys-bilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Til nordlysbilder ville jeg gått for en av vidvinklene til Tokina: 11-20/2,8, 11-16/2,8 eller 14-20/2,8.

Samyang 10/2.8 er også en mulighet, manuell fokus, har liten kjennskap til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Nikon 10,5 fisheye kan også fungere til nattehimmelen. Ta et google-søk for å se om du liker effekten.

Kjøper du det brukt får du det til omtrent halve prisen, ligger ofte ute brukt da det er såpass sært objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...