Ida Oftebro Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Få kunder har bredbånd som er 100 Mbit/s eller raskere. Pris kan være en av årsakene, mener leder Elisabeth Aarsæther i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet.– Superbredbåndet koster mer enn kundene vil betale Lenke til kommentar
Morten Braarud Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Hm! Sitat fra Aarsæther "Nkom-sjef Elisabeth Aarsæther, som hadde sin første presentasjon som leder, mener tallet tyder på at operatørene tar for mye betalt for høye bredbåndshastigheter sammenlignet med hva kundene er villige til å betale for de sprekeste abonnementene. – Dette tyder på at kundene mener at prisene er for høye, og heller velger lavere kapasiteter. Det er noe bransjen bør reflektere over, sier Aarsæther til Inside Telecom." Jeg tror nok alle aktørene gjør sine betraktninger regelmessig basert på den til en hver tid gjeldende konkurransesituasjon. Er det NKOMs mandat å be aktørene tilpasse prisene så kundene kjøper mer kapasitet? Dette håndteres av markedet selv. Se bare på hva det nå koster å få fiber (etablering), Nesten ingenting når vi ser det ift reell utbygginskost. Bare som et eksempel på hvordan markedskreftene fungerer og tilpasser seg Lenke til kommentar
Varog Kervarec Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Hei Morten! Takk for innspillet. Vi har registrert flere reaksjoner i samme bane som de tankene du her lufter, og vi kommer til å følge det opp. Aarsæther skal være med oss på konferansen vår 16. november, og har takket ja til et intervju/samtale på scenen. Der vil spørsmålet bli tatt opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg