Gå til innhold

Beholde Xiaomi Mi Mix, eller kjøpe ny

Normix

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe ny Xiaomi Mi Mix for en måneds tid siden.

Den ble veldig billig, da pakken kom hjem uten å bli belastet med noe utover kjøpesummen.

Flott telefon, men umiddelbart syntes jeg skjermen på min gamle Nexus 6 var vel så god. Nå har jeg blitt vant med den, samt fått satt den skikkelig opp. Min største irritasjon er kameraet, og telefonens manglende evne til å ta gode, raske bilder. Bildene har ofte mye støy, og fargemetningen blir ofte feil. Jeg kan korrigere inn mye av feilene med å bruke manuelt modus, men noe av gleden ved rask fotografering forsvinner. 

Jeg har ikke rootet, og dermed ikke satt inn camera2 api. Google sitt HDR+ kamera er portet og skal vistnok fungere bra på enheten. Nexus 6 telefonen tar gode bilder med det kameraet.

Spørsmålet mitt er om jeg skal bytte min rimelige, og gode Mi Mix, i en 600 kr dyrere LG G6, som har et mye bedre kamera. Skjermen er selvfølgelig betydelig mindre, mindre batteri, mindre RAM, mindre internlagring og mindre wow-følelse.

Kanskje noen har erfaring fra begge enhetene, og kan komme med råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier, så mangler telefonen støtte for 4G 800mhz. Ikke noe problem der jeg bor, som kan karakteriseres som lite tettsted. Jeg sjekket finnsenderen.no før kjøp, og Telenor sender på 4G frekvenser som dekker mitt område godt. Jeg har også vært på mindre plasser, og har enda ikke mistet 4G dekning. 

God samtalekvalitet og svært god byggekvalitet trekker opp for å beholde telefonen. Prisen tatt i betraktning, kr 3700, så er det bokstavelig talt mye telefon for pengene. Som tidligere skrevet, så trekker kameraet ned. Kjører offisiell MIUI 8, hvor Android 6 ligger i bunn. Kanskje camera2 api blir implementert når MIUI 9 kommer offisielt? 

Uansett, jeg er i tvil om jeg vil beholde den. Budsjettmessig vil jeg si LG G6 ligger innenfor. V30 er nok bra, men blir nok dyr. Samme med Huawei mate 10 pro, som også har bra kamera, men jeg vil ikke bruke så mye på en telefon.

Lenke til kommentar

Ja, skjermen på Nexus 6 er bedre enn Mi Mixen. Synes kanskje også Nexusen tar bedre bilder. Irriterer meg litt, da Nexusen er gammel, og har langt fra de gode spesifikasjonene som Mi Mixen har.

Jeg har nok kanskje allerede svart på mitt eget spørsmål, og prøver nok å selge Mi Mixen.

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...