Harald Brombach (digi.no) Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Googles eget antivirus-system for Android gjør det svakt i test Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det er skummelt.. Att de faktisk har så dårlig kontroll i sin egen butikk att de må skanne appene på denne måten. Hvorfor ikke se til Apple? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det er skummelt.. Att de faktisk har så dårlig kontroll i sin egen butikk att de må skanne appene på denne måten. Hvorfor ikke se til Apple? Så du mener det er bedre å ikke scanne etter ondsinnet kode I appene du har installert? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hvor mye ondsinnet kode/programmvare finnes det på Google Play? I forholde til andre OS? Jeg regner jo med at Google har sine egne metoder for å scanne apper før de får tilgang til markedet. Lenke til kommentar
Samuel T. Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Google er jo flinke til å spionere på folk og lære seg vanene deres. Nå begynner de vel å spionere på appene og kartlegge vanene dems også. Det vel bare tidsspørsmål før Google har nok data til å filtrere ut så og si all oppførsel de ikke liker. ? Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Vent nå litt : ---- Denne er en del av Google Play Store-appen og sjekker jevnlig om de installerte appene på enheten har skadelig atferd. ---- Med andre ord, i stede for å scanne filene på serveren sin, så lar de folk laste de ned, for så å kun følge med når de kjører... så de kan see om det er skadelig... for så å gjøre noe med det... da blir jo folk brukt som testere... Ikke for å snakk om hvordan definerer de noe som skadelig? Hva om jeg laster ned ett program og det finner på det skal bruke kameraet mitt å laste opp bilder til en adresse... hvordan vet de om det er funksjonen til programmet eller skadevare? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Det er skummelt.. Att de faktisk har så dårlig kontroll i sin egen butikk att de må skanne appene på denne måten. Hvorfor ikke se til Apple? Å fjerne scanningen helt? Lenke til kommentar
Jack Johnson Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Vent nå litt : ---- Denne er en del av Google Play Store-appen og sjekker jevnlig om de installerte appene på enheten har skadelig atferd. ---- Med andre ord, i stede for å scanne filene på serveren sin, så lar de folk laste de ned, for så å kun følge med når de kjører... så de kan see om det er skadelig... for så å gjøre noe med det... da blir jo folk brukt som testere... Ikke for å snakk om hvordan definerer de noe som skadelig? Hva om jeg laster ned ett program og det finner på det skal bruke kameraet mitt å laste opp bilder til en adresse... hvordan vet de om det er funksjonen til programmet eller skadevare? Du kan installere apper som ikke er fra Google Play. Er bare å laste ned APK filer og installere dem, du får beskjed om at det er på egen risiko, disse filene/programmene blir scannet på enheten da de ikke er innom serverne til Google Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Appene hart vel tilgang til internett, så dei kan laste ned den skadlige dataene etter dei er installert på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå