Gå til innhold

hjelp til kjøpt av nytt skjermkort!


dyretbullet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil oppgradere pcn med et nytt skjermkort for å kunne spille litt glattere og med bedere grafikk,

 

Har foreløpig

i7-4790K

MSI GTX 970 OC

14gb DDR3 Ram

 

vil liksom ikke bruke mer en 3000kr på et skjermkort så er usikker på hva jeg burde kjøpe

 

Under 3000 Kr er det ikke mange nye kort du kan kjøpe som blir noe særlig oppgradering. Men om du går ned på nærmeste Power butikk, og betaler med kvalifiserende DnB MasterCard. Så får du 20% rabatt på alle kjøp frem til lørdag. Det vil si at dette GTX1070 kortet kommer på 3360 Kr.

 

On a side note, så misstenker jeg at det kan forsvinne en del ytelse i system RAM'en din. Om det stemmer at du har 14 GB? Hva har du da? 1 brikke på 8 GB, og 3 brikker på 2 GB? Det er i så fall ikke usannsynlig at disse brikkene ikke leker fint sammen..

Lenke til kommentar

Nytt fra butikk vil det beste du kan få tak i på ditt budsjett være GTX 1060, og selv om GTX 1060 er en oppgradering fra GTX 970 vil du neppe føle at du får så mye bang for the buck om du peiser inn 2500-3000 kr på en slik oppgradering.

 

GTX 980 Ti yter relativt jevnt med GTX 1070, men spiser endel mer strøm og har 6 GB VRAM kontra 8 GB på GTX 1070. Men ettersom GTX 980 Ti er forrige generasjon er det nok mer sannsynlig at du finner dette til en ålreit pris brukt.

 

Forøvrig vil du nok kunne få solgt ditt nåværende GTX 970 for 1000-1300 kr. Spytter du dette inn i skjermkortbudsjettet ditt er nok GTX 1070 innen rekkevidde, spesielt om du følger Gabri3L sitt Mastercard-tips.

 

Man får jo kjøpt GTX 1070 brukt for 2000kr.

Hæ? Hvor?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Nytt fra butikk vil det beste du kan få tak i på ditt budsjett være GTX 1060, og selv om GTX 1060 er en oppgradering fra GTX 970 vil du neppe føle at du får så mye bang for the buck om du peiser inn 2500-3000 kr på en slik oppgradering.

 

GTX 980 Ti yter relativt jevnt med GTX 1070, men spiser endel mer strøm og har 6 GB VRAM kontra 8 GB på GTX 1070. Men ettersom GTX 980 Ti er forrige generasjon er det nok mer sannsynlig at du finner dette til en ålreit pris brukt.

 

Forøvrig vil du nok kunne få solgt ditt nåværende GTX 970 for 1000-1300 kr. Spytter du dette inn i skjermkortbudsjettet ditt er nok GTX 1070 innen rekkevidde, spesielt om du følger Gabri3L sitt Mastercard-tips.

 

Man får jo kjøpt GTX 1070 brukt for 2000kr.

Hæ? Hvor?

 

Når man får et nytt 1070 for 4000 bør man få et brukt for 2000-2500. De prisene på Finn er jo bare latterlige. Ny pris på brukte kort.

Jeg har et brukt 1070 liggende tilsalgs. Tenkte og selge det for 2000 som er etter min mening riktig pris. 

1070 har jo vært på tilbud til 3500 kr også i det siste.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...