Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp! Får ikke Koblet opp internett!

Anbefalte innlegg

Hei!

I mangel på noen å spør og dyre Telenoreksperter så spør jeg her.

jeg har nettopp leid en kjellerleilighet hvor tv-signalene kommer gjennom en ledning som trukket fra etasjen over. Her har de koblet til RiksTV. Kabel er av den gamle typen, den som er rund, med en «pinne» i midten.

Kan jeg fremdeles koble opp ett nytt trådløst multimodem, som ikke har den utgang som passer til den gamle type kabel? Modemet er av type zyxel p8702n.

Hva trenger jeg evt av overganger, splitter, konverterere? Jeg er litt blank, men ikke helt, men legge gjerne med linker om dere har svaret på dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Det er Coax kabel ihvertfall. Er du sikker på at den sender internett? Normalt går det vel en coax kabel inn i modem og så RJ45 kabler ut fra den igjen...

Virker som du bare får TV gjennom den... RiksTV er ikke en internet service. RiksTV lar deg bare se kanalene deres gjennom internett hvis du har internett fra før...

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Tenker du på å ta Internett fra Riks Tv sine TV signaler?

(Ingen ekspert på området, men så vidt jeg vet går det ikke)

om det er Rikstv som blir brukt på den kabelen så får du ikke internett via den uansett hva du gjør, skal internett vær inkl i leien? finnes det nettverksuttak i leiligheten? evt spør huseier som bør vite hva som er koblet opp i leiligheten

Faen, det var det jeg var redd for.

Det er ingen uttak i leiligheten, så får vel kanskje høre med huseier før jeg kjøper et dyrt mobilt crappy bredbånd (jeg bor riktignok i Bærum, så tror ikke 4g'en vil være så dårlig.)

Men tusen takk for hjelpen! :)

Endret av Lenemols
Lenke til kommentar

om det er Rikstv som blir brukt på den kabelen så får du ikke internett via den uansett hva du gjør, skal internett vær inkl i leien? finnes det nettverksuttak i leiligheten? evt spør huseier som bør vite hva som er koblet opp i leiligheten

Det er ingen uttak i leiligheten, så får vel kanskje høre med huseier før jeg kjøper et dyrt mobilt crappy bredbånd (jeg bor riktignok i Bærum, så tror ikke 4g'en vil være så dårlig.)

Hør med huseier, beste løsning er kanskje å betale for å oppgradere huseiers nett og så få lov til å koble deg på det?

Lenke til kommentar

Hør med huseier, beste løsning er kanskje å betale for å oppgradere huseiers nett og så få lov til å koble deg på det?

Det var ikke så dumt! Skal høre med dem. Takk :)

Lenke til kommentar

hvis de har internett fra f.eks telenor eller canal digital i huset leiligheten er i så kan du få installert et uttak i leiligheten din og få ditt eget abonnement. de borrer bare hull i veggen og trekker en kabel dit fra boksen i gaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...