Jonas Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hallo Jeg har et par stykker med tekst bokser, noe lignende registrering og hvis man ikke fyller ut alle skal det komme opp en MsgBox. Noen som har koden? hadde vært kult om det hadde stått hvilken som mangla Lenke til kommentar
Hei. Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) ******, så fikk meg posten helt skrev feil Endret 9. desember 2003 av Hei. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) hvis det bare er to boxer kan du bruke if txt1.text = "" then msgbox " fyll ut box1", "Boxtittel", vbcritical exit sub end if if txt1.text = "" then msgbox " fyll ut box2", "Boxtittel", vberror exit sub end if kan jo selvsagt skrive det på andre måter også, men for to bokser er denna helt grei edit: pynta litt Endret 9. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Takk takk, men det skal være 7 bokser vet du koden for det også? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Hmm.. har prøvd meg litt fram her og denne gangen med resultater Har kommet frem til at jeg kan bruke denne koden med fler bokser: Private Sub Command1_Click() If Text1.Text = "" Then MsgBox " fyll ut box1" Exit Sub End If Det jeg ønsker er at det skal stå under hvilken bokser som mangler! Altså noe som dette: Fyll ut alle tekstboksene! Du mangler disse: bla bla bla Skjønner? Har du en kodesnut for det? Edit: bare drit i det jeg sa der nå det jeg trenger er en kode som popper opp en MsgBox hvis ingen av de to Option knappene er trykka på! altså, det funker hvis en av dem er, men ikke hvis man har glemt den Endret 9. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Nå er liksom poenget med options at det ikke skal gå ann å ikke ha noen checket, og heller ikke flere enn 1 checket. Likevel, koden hadde vel blitt noelunde sånn: If Option1.Value = False And Option2.Value = False Then MsgBox "Du må trykke på en options boks!", vbCritical, "Feil!" Selv om det er tvilsomt at denne feilen noen gang vil intreffe, så ja, likevel. Men var det Checkbokser du egentlig mente? I så fall må Option1.Value = False And Option2.Value = False skiftes ut med Check1.Value = 0 And Check2.Value = 0. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Det var den jeg var ute etter, men mircosoft sin vb chat ga meg svaret først Nå er egentlig alt på plass tror jeg glemmer alt dette nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå