TheGreenTomato Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Heisann, Case er slik: Jeg kjøpte et café/terrassesett på Ikea for noen år siden. Ble lei den brune fargen etter en tid, så jeg dro på Biltema og kjøpte en billig spraylakk på boks - i annen farge. Jobben tok fem minutt. Resultat prima. Jeg tror denne bare het lakkspray eller noe til utendørs bruk. Nå, et år etterpå er jeg også lei denne fargen, gikk på biltema igjen og kjøpte en oljebeis og har nå beiset to strøk over terrassestoler + bord med pensel. De har stått ute nå et par dager under tak. Noe lunde tilbake til den fine brunfargen igjen. Tok fem minutt og resultatet er nydelig, men spørsmålet blir jo om denne beisen kommer til å holde fast og ikke flekke av på hvite dongerijeans som skal sitte rumpa si her? Beisen skal herdes minst en ukes tid uansett, men jeg ble veldig usikker. Blitt fortalt at denne framgangsmåten ikke nødvendigvis er helt ideel. Men bør jeg være redd for å sette meg på dette i ettertid? Terrassen min som jeg beiset for et år siden også (ubehandlet treverk) har jo et fint lite "klissete" lag om du legger håndflaten nedpå. Så? Er det å kjøre stolene på dyngen eller skal dette gå bra? Takk for svar. Og beklager om jeg feilposter. Info om materiale: Orginal ikea-sett : Massiv akasie., Akrylbasert beis Ny 1 : Spraylakk fra biltema. Ukjent. Ny 2 : Oljebeis, brun. Endret 25. oktober 2017 av TheGreenTomato Lenke til kommentar
Zado35 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 litt usikker på om den vil smitte av, men meningen med en oljebeis er at den skal trekke ned i underlaget noe som er vanskelig når du har et lag med lakk som "sperrer" beisen fra å trekke seg ned i stolene og bordet. regner mer med at den vil flasse og at du må pusse lakken av med sandpapir for å så beise på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå