Hallapallakalla Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg så en gøyal TED talk om flagg https://www.youtube.com/watch?v=pnv5iKB2hl4 Og tenkte jeg skulle prøve det ut med flagget fra hjembyen. https://www.reddit.com/r/vexillology/comments/78ozw0/bergen_flag/ Hva synes dere? 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Et flagg bør være lett å tegne. 4 Lenke til kommentar
Hallapallakalla Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Et flagg bør være lett å tegne. Er forsovet mye lettere å tegne enn flagget vi nå har, men skjønner poenget haha Endret 25. oktober 2017 av Hallapallakalla Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Et flagg bør være lett å tegne. Nja, hvorfor det? Hvor ofte tegner man flagg? Bergen har allerede et flagg. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Jeg kan gjerne være en flaggmaker en vakker dag, elsker å tegne flagg. Altså, egne fantasi flag foreløpig. Hvis det er noen kommuner/land som ønsker å få hjelp, så vil jeg veldig gjerne hjelpe. Men til trådens tema: Oj, det viste jeg ikke at bergen har et egent flagg. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Et flagg bør være lett å tegne. Det har egentlig ikke noe å si, hvor lett eller avansert det å tegne et flagg. Det som er viktiskst med et flagg, er at den har en betydning om kommunen/landet. Endret 29. oktober 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Jo, det har noe å si. Særlig fordi barn da kan få et sterkere forhold til nasjonens viktigste symbol. At det er lett å tegne er også viktig for resten av befolkningen, som slipper å hyre inn en kunstner hver gang de trenger flagget. Dette er noe de fleste av verdens land er enige om, det er bare å ta seg en titt. Endret 29. oktober 2017 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Men til trådens tema: Oj, det viste jeg ikke at bergen har et egent flagg. De fleste byer har et eget flagg, men det kalles kommunevåpen. Det er egentlig ikke egne flagg, men symbol som skal representere byen som slenges på flagg, faner og andre ting. https://nn.wikipedia.org/wiki/Kommunev%C3%A5pen_i_Noreg Det mest kjente våpenet er jo løven som representerer landet https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_riksv%C3%A5pen Endret 29. oktober 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Jo, det har noe å si. Særlig fordi barn da kan få et sterkere forhold til nasjonens viktigste symbol. At det er lett å tegne er også viktig for resten av befolkningen, som slipper å hyre inn en kunstner hver gang de trenger flagget. Dette er noe de fleste av verdens land er enige om, det er bare å ta seg en titt. Det er ikke alle flagg som er like lett å tegne. Sånn som Albania, Afganistan, Andora, Brunei, Buhtan, Belize, ha, tokk litt tid å leite, ser flere flagg som kan være utfordrende i å tegne. Dem er ikke akkurat spesielt lett for barne å tegne da. Sier ikke at all dem ikke kan klare det. Endret 29. oktober 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Hallapallakalla Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Det er ikke alle flagg som er like lett å tegne. Sånn som Albania, Afganistan, Andora, Brunei, Buhtan, Belize, ha, tokk litt tid å leite, ser flere flagg som kan være utfordrende i å tegne. Dem er ikke akkurat spesielt lett for barne å tegne da. Sier ikke at all dem ikke kan klare det. Er forsovet sant det han sier, for at flagget skal bli brukt så må det være simpelt. Har aldri sett noen av flaggene til de landene før nå, og det er kanskje en grunn for det. Endret 29. oktober 2017 av Hallapallakalla Lenke til kommentar
Hallapallakalla Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Et flagg bør være lett å tegne. Nja, hvorfor det? Hvor ofte tegner man flagg? Bergen har allerede et flagg. Har ikke sett den versjonen av flagget før :O Hvor finner du den? Lenke til kommentar
Hallapallakalla Skrevet 29. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2017 Her er et forsøk på å gjøre det simplere, men føler den mista litt stylen når eg prøvde. Isteden for fjell så representeres fjellene som striper Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Personlig synes jeg det er upassende å endre på et flagg hvis motiv stammer fra bysegl/byvåpen med tradisjoner fra tidlig middelalder og byens storhetstid. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Det er ikke alle flagg som er like lett å tegne. Sånn som Albania, Afganistan, Andora, Brunei, Buhtan, Belize, ha, tokk litt tid å leite, ser flere flagg som kan være utfordrende i å tegne. Dem er ikke akkurat spesielt lett for barne å tegne da. Sier ikke at all dem ikke kan klare det. Er forsovet sant det han sier, for at flagget skal bli brukt så må det være simpelt. Har aldri sett noen av flaggene til de landene før nå, og det er kanskje en grunn for det. Muligens fordi du ikke driver med geografigreier til vanlig og kjenner de landene godt? Mange flagg jeg ikke har sett, men det er ikke fordi de ikke blir brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå