Redaksjonen. Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 //img.gfx.no/2204/2204691/17C878_03.300x169.jpg Viser frem 23-tonns konsept med 300 kilowattimers batteri.Slik ser Daimler for seg fremtidens elektriske varetransport Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort.. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort.. Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort. 2 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Det er mange andre som pønsker på elektrisk tungtransport om dagen, og Tesla er antakeligvis den som har skapt mest blest. Tja, Nikola sin elektriske stor-truck, med Hydrogen som rekkevidde/tyngde-forlenger, har vel både kommet lengst og skapt mest blest. ( Som ASKO så også har valgt.) Men tiden og markedet vil bestemme. Det viktigste er at transport blir mer og mer null-utslipp. 1 Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Alle har fantastiske planer om å elektrifisere alt. Men 4 år er da jammen ganske lenge. Vil de eller ikke? Lenke til kommentar
BRT5B3D8 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Alle har fantastiske planer om å elektrifisere alt. Men 4 år er da jammen ganske lenge. Vil de eller ikke? God analyse! Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort.. Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort. Måtte le litt når jeg leste det. Ser for meg karen på scooter som plutselig fyker ut i buskene. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort.. Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort. Måtte le litt når jeg leste det. Ser for meg karen på scooter som plutselig fyker ut i buskene. Hehe, får opp et bilde her? Lenke til kommentar
Bjørn Eng Skrevet 19. november 2017 Del Skrevet 19. november 2017 "Dette kommer imidlertid med ulempen at lastekapasiteten er to tonn mindre enn en tilsvarende dieselbil, ifølge Daimler. Rekkevidden gjør heller ikke dette til et alternativ for langtransport. Det ligger fremdeles et stykke frem i tid, mener lastebilprodusenten" Men Hr Musk sier han kommer med en Class 8 med 960 km rekkevidde. Yeah, right. Tipper Nikola kommer til å blåse Muskedutten av banen jeg. TU´s Teslaeiere også. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå