Gå til innhold

Slik ser Daimler for seg fremtidens elektriske varetransport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort..

 

Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange andre som pønsker på elektrisk tungtransport om dagen, og Tesla er antakeligvis den som har skapt mest blest.

 

Tja, Nikola sin elektriske stor-truck, med Hydrogen som rekkevidde/tyngde-forlenger, har vel både kommet lengst og skapt mest blest. ( Som ASKO så også har valgt.)

Men tiden og markedet  vil bestemme. Det viktigste er at transport blir mer og mer null-utslipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort..

 

Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort.

Måtte le litt når jeg leste det. Ser for meg karen på scooter som plutselig fyker ut i buskene.

Lenke til kommentar

 

 

det skulle vært krav om av trailere er aerodynamisk utformet slik at luften blir dyttet rett ut til venstre og høyre og ikke oppover for at folk og ting som står ved siden av veien ikke blir dratt mot kjøretøyet av lufttrykket og heller dyttet bort..

 

Så om en stakkar på moped møter et vogntog, blir stakkaren blåst ut i grøfta....tror ikke problemet du tegner er så veldig stort.

Måtte le litt når jeg leste det. Ser for meg karen på scooter som plutselig fyker ut i buskene.

Hehe, får opp et bilde her?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

"Dette kommer imidlertid med ulempen at lastekapasiteten er to tonn mindre enn en tilsvarende dieselbil, ifølge Daimler.

 

Rekkevidden gjør heller ikke dette til et alternativ for langtransport. Det ligger fremdeles et stykke frem i tid, mener lastebilprodusenten"

 

Men Hr Musk sier han kommer med en Class 8 med 960 km rekkevidde.

Yeah, right.

 

Tipper Nikola kommer til å blåse Muskedutten av banen jeg. TU´s Teslaeiere også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...