AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Er det noe man selv kan gjøre med forvirring? Hjelper ikke spørre andre, fordi det fører til større forvirring. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hva mener du med forvirring? Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hva mener du med forvirring? Nå fremstår du forvirret 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Hva mener du med forvirring? At man er forvirret med tanke på hva som stemmer. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Kan du komme med et eksempel? En god løsning når man er forvirret er å sjekke etter opplysninger som bekrefter, avkrefter eller opplyser temaet du er forvirret om. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Kan du komme med et eksempel? En god løsning når man er forvirret er å sjekke etter opplysninger som bekrefter, avkrefter eller opplyser temaet du er forvirret om. Forvirring omkring hva som foregår rundt en. Vet ikke hvordan jeg skal skaffe opplysninger. Syns det er bare tåkeprat så hva er vitsen. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hvis det er du trådstarter som har laget de 6 forrige trådene rundt div psykiatriske diagnoser, med litt kaotisk innhold så kan det virke som du har en del tankekjør, og behov fra en kompetent samtalepartner rundt ennet. Forvirring i psykiatrisk forstand er mer rettet mot det kognitive, at du ikke kan orientere deg, gjøre rede for egen situasjon, tid, sted, forverring med ADL. Enten en forvirringstilstand som bieffekt eller ledd i kognitiv svikt. Selv om du har skiftet fokus en del hyppig med masse forskjellige krisetanker så henter du deg inn igjen ved tilsnakk og kan svare godt for deg i kortere samtaler her, så hvis du tenker på deg selv så kanskje mest sannsynelig ikke? Dette svaret kan kanskje gjøre deg mer 'forvirret', men forståelig nok når vi alle sitter å utfører våre tastaturvurderinger. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Hvis det er du trådstarter som har laget de 6 forrige trådene rundt div psykiatriske diagnoser, med litt kaotisk innhold så kan det virke som du har en del tankekjør, og behov fra en kompetent samtalepartner rundt ennet. Forvirring i psykiatrisk forstand er mer rettet mot det kognitive, at du ikke kan orientere deg, gjøre rede for egen situasjon, tid, sted, forverring med ADL. Enten en forvirringstilstand som bieffekt eller ledd i kognitiv svikt. Selv om du har skiftet fokus en del hyppig med masse forskjellige krisetanker så henter du deg inn igjen ved tilsnakk og kan svare godt for deg i kortere samtaler her, så hvis du tenker på deg selv så kanskje mest sannsynelig ikke? Dette svaret kan kanskje gjøre deg mer 'forvirret', men forståelig nok når vi alle sitter å utfører våre tastaturvurderinger. Visste ikke at det var definisjonen. Jeg tenkte på det at jeg føler meg forvirret. Skal få samtalepartner, men det tar tid. Bryr meg ikke noe om diagnose, men jeg bryr meg om hva andre mener om meg, feks hva slags diagnose de mener jeg har. Om de feks mener jeg er narsissist. Lett for andre å si at man ikke skal bry seg om hva andre måtte mene, men når man er mutters alene og det kanskje sies slike "stygge" ting om en? Ser ikke helt grunnen til å leve om alle mener man er psykopat. Hva er vitsen da? Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Om du hadde vært en psykopat eller narsissist så ville du mest sannsynlig ikke spurt deg disse spørsmålene da de ikke samsvarer med symptomene, bl.a. din iver etter hva andre tenker om deg og hvordan du ellers har presentert deg. Personer med de overnevnte diagnosene har ofte liten evne til å ta til seg (eller bekymrer seg lite over hva andre tenker om dem) andres synspunkt eller meninger (sagt på en litt enkel måte). Du har tankekjør, men genuint opptatt over hva du gjør som andre ikke liker (som kan godt være en tolkning kun i ditt hode, en tanke andre ikke gjør om deg), at du vil finne din plass, så det handler nok mer om annet. Derfor en samtalepartner av noe terapislag vil gjøre godt, og hvem vet med alder som med oss alle vil din personlighet vokse og du vil bli mer trygg på deg selv og egne valg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Om du hadde vært en psykopat eller narsissist så ville du mest sannsynlig ikke spurt deg disse spørsmålene da de ikke samsvarer med symptomene, bl.a. din iver etter hva andre tenker om deg og hvordan du ellers har presentert deg. Personer med de overnevnte diagnosene har ofte liten evne til å ta til seg (eller bekymrer seg lite over hva andre tenker om dem) andres synspunkt eller meninger (sagt på en litt enkel måte). Du har tankekjør, men genuint opptatt over hva du gjør som andre ikke liker (som kan godt være en tolkning kun i ditt hode, en tanke andre ikke gjør om deg), at du vil finne din plass, så det handler nok mer om annet. Derfor en samtalepartner av noe terapislag vil gjøre godt, og hvem vet med alder som med oss alle vil din personlighet vokse og du vil bli mer trygg på deg selv og egne valg. Ja, skal jo prøve det, samtaler. Men det tar tid å få, så lurer på om det er noe jeg kan gjøre nå. Det er tankekjør som du sier, det er som jeg kontinuerlig tenker ut nye historier om hva som foregår og hvem jeg er. Nei prøver jo å gjøre ting som opptar tankene, og det klarer jeg allerede, så da er det kanskje ikke stort mer man kan gjøre. Jeg kunne nok ha gjort flere ting, mer intensiv aktivitet, men det er begrenset hvor mye jeg orker å surre på med på egenhånd. Egentlig så er dette noe jeg har slitt med i mange år, det er bare det at ingenting forandres. Ja, ja. Ha en fin kveld videre. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Ja og det er mye ensomhet kan gjøre med mennesket. Forstår godt at det er veldig tungt å stå alene gjennom en hverdag, hvertfall når man har ressurser og interesser man vil utfolde seg i, men så har man ingen å dele dette med. Dessverre er det ofte slik i "kalde Norge" at man kommer ikke lett i kontakt med andre, man kan ofte ikke hoppe inn i en aktivitet andre gjør da man blir stirret rart på. I Norge er vi med vårt levesett opptatt av at systemene skal ivareta behov dersom en faller utenom "normen" (for å si det på enkel måte), det var vel i tråd nummer 2 at jeg nevnte lavterskeltilbud i kommunene. Her har man ungdom i alle aldre som kanskje har litt psykiske vansker, og mye av vanskene stammer fra ensomheten eller behov for å bli tryggere på seg selv da de mangler nettverk. Ved å treffe og gjøre meningsfylte ting som feks fotball eller hva gruppen går for bygger man selvtillit og får kontakten man trenger for å bli frisk, det er vel her det ville vært perfekt for deg da du trenger dette samholdet, bli kjent med andre, mens du tidvis treffer en type terapeut til samtaler da det kan hende du har noe som bør tas tak i (du nevnte tidligere innleggelse og går på antipsykotika, viktig at du får oppfølging her). Men igjen, tastaturvurdering, jeg kjenner deg ikke, skriver kun dette basert på dine wild threads og du er absolutt ingen "gal nøtt", mange der ute mer eller mindre i din situasjon. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Ja, grupper. Og sentre. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Neida, takk for svarene. Dere bruker ressurser på dette. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Det er null stress å svare, men det er synd å svare på så mange av dine tråder når du spør om slike temaer om og om igjen. Neste gang du blir usikker, les gjennom svarene i denne tråden istedenfor å lage ny. Finn noe du kan fokusere på for å få tiden til å gå mens du venter på oppfølging, alltid hobbyer man kan gjøre på egenhånd, om det er PC spill, lese bok, fysisk trening. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Det er null stress å svare, men det er synd å svare på så mange av dine tråder når du spør om slike temaer om og om igjen. Neste gang du blir usikker, les gjennom svarene i denne tråden istedenfor å lage ny. Finn noe du kan fokusere på for å få tiden til å gå mens du venter på oppfølging, alltid hobbyer man kan gjøre på egenhånd, om det er PC spill, lese bok, fysisk trening. Syns bare det med "gruppe" og "senter" er så tragisk, så det er ikke aktuelt. Får vel samtaler i beste fall en gang per uke. Blir uansett mye tid. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Takk! Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Men hva er det egentlig oppfølging kan gjøre? Det endrer ikke hvem man er og hva andre mener man er. Eneste grunnen til at jeg vil det er at jeg er ensom. Men det er ikke noe håp uansett. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Men jeg har fortalt deg konkret hva slags hjelp du "trenger" i denne og flere av dine tråder (og hvordan det kan hjelpe din usikkerhet og tankekjør). Ved siden av dette fortsetter du å lage tråder eller flere svar i tråder som ikke henger sammen (unntatt denne tråden i større grad mellom vår kommunikasjon), og årsaken til det er grunnen til at du ikke har det lett. Du lagde nylig en tråd om noe som er besvart før, og det er fram og tilbake i hva du sier og føler. Du kan si at du forstår, men så komme tilbake og spørre samme spørsmål eller vinkle det annerledes. Kaos. Ingen kan gi deg optimal hjelp eller svar på forumet her. Vi kan kun peke deg i riktig retning, og det er legekonsultasjon hvor du er ærlig og sier hva du har i tankene slik at han får best mulig inntrykk av deg, din situasjon. Alle dine spørsmål mellom himmel og jord må du stille til din behandler, og om de ikke har svar så får de hvertfall se hva du sliter med. Hjelper ikke å ha en difus samtale med lege, psykolog eller terapeut og så komme på dette forumet med din atferd eller spørsmål du har. Dine behandlere må få se hvordan du er, face to face, da vet man hva slags oppfølging du trenger. Jeg har ingen problem å svare deg her, men til hvilken nytte? Og det er ikke slik at man skal få hjelp til alt, enkelte ting må man finne ut av selv. Men igjen, oppfølging og aktivitetstilbud, jobb hardt for å få til dette, bli trygg på deg selv, og still dine spørsmål til de som gir deg oppfølging - ikke til oss. Gjør deg selv en tjeneste, neste gang du får slike tanker og spørsmål, ikke lag en ny tråd, skriv de ned på ark og ta de med til legen! Endret 26. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2017 Men jeg har fortalt deg konkret hva slags hjelp du "trenger" i denne og flere av dine tråder (og hvordan det kan hjelpe din usikkerhet og tankekjør). Ved siden av dette fortsetter du å lage tråder eller flere svar i tråder som ikke henger sammen (unntatt denne tråden i større grad mellom vår kommunikasjon), og årsaken til det er grunnen til at du ikke har det lett. Du lagde nylig en tråd om noe som er besvart før, og det er fram og tilbake i hva du sier og føler. Du kan si at du forstår, men så komme tilbake og spørre samme spørsmål eller vinkle det annerledes. Kaos. Ingen kan gi deg optimal hjelp eller svar på forumet her. Vi kan kun peke deg i riktig retning, og det er legekonsultasjon hvor du er ærlig og sier hva du har i tankene slik at han får best mulig inntrykk av deg, din situasjon. Alle dine spørsmål mellom himmel og jord må du stille til din behandler, og om de ikke har svar så får de hvertfall se hva du sliter med. Hjelper ikke å ha en difus samtale med lege, psykolog eller terapeut og så komme på dette forumet med din atferd eller spørsmål du har. Dine behandlere må få se hvordan du er, face to face, da vet man hva slags oppfølging du trenger. Jeg har ingen problem å svare deg her, men til hvilken nytte? Og det er ikke slik at man skal få hjelp til alt, enkelte ting må man finne ut av selv. Men igjen, oppfølging og aktivitetstilbud, jobb hardt for å få til dette, bli trygg på deg selv, og still dine spørsmål til de som gir deg oppfølging - ikke til oss. Gjør deg selv en tjeneste, neste gang du får slike tanker og spørsmål, ikke lag en ny tråd, skriv de ned på ark og ta de med til legen! Var veldig ærlig med fastlegen, og fikk ingen svar. Men kanskje jeg gjør det hos behandleren. Trenger ikke skrive det på ark egentlig, i alle fall fikk jeg frem ting forrige gang. Men skal prøve å skrive det "privat" uansett... takk for svar. Anonymous poster hash: fd42e...8d4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå