wampster Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hei. Fadern trenger nye dekk til bilen. Dekkene er visstnok 8ish år gamle (kan stemme) og har fått vite at man burde bytte dekkene, selv om mønsterdybden er helt fin. Jeg tenkte da å kjøpe nye dekk til ham, men har absolutt 0 peil på dekk. Det jeg vet ar at på dekkene står det følgende: 255/55R18 109R XL Dekkene er til en Mercedes ML 320CDI som er på original felg. Hvor er det man kan/burde kjøpe nye dekk, og hva er det man bør se etter? Bilen blir for det meste brukt til å kjøre i Oslo sentrum og ved noen få anledninger kjørt til Sverige, til hytte (vinter/sommer) etc. Håper på noen tips så jeg kan få tak i dem til denne sesongens hjulskift. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Du må sjekke hva som står i vognkortet (dekkdimensjon, lastindeks og hastighetsindeks). Du kan også finne det her: https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Prisene på dekk varierer fra forhandler til forhandler, så en ringerunde rundt gir deg svar på pris. Montering og balansering kommer i tillegg, samt miljøgebyr - så få totalprisen komplett. Motor hadde en dekk test for SUV dekk i 2016; https://www.motor.no/tester/dekktester/motor-test-av-pigg-og-piggfire-vinterdekk-til-suv-2016/ - så den kan jo gi deg noen indikasjoner på hvordan det ser ut m.t.p utvalget. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Trenger du å vite så mye da? Send en forespørsel til et utvalg forhandlere om tilbud på dekk til den bilen og se hva de anbefaler, ta så å sjekk på nett ut i fra tilbuda for å se om det er greie dekk og bestill så de billigste som ikke har blitt slaktet på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå