Gå til innhold

Beste 65" til under 20.000

Anbefalte innlegg

Kjøpt 55" OLED igår, fy faen så magisk bilde.OLED TV'ene er jo fremdeles mye lysere enn gamle LCD/LED TV'er, og de har vel ikke vært noe problem med lysstyrken på sommerdager hvor du ser sykkelritt tidligere?

Bra det er fornuftige folk hær.... en lcd i 2017 er waste of money.

Det første steget som må til for å gi råd til andre er å forstå at dine behov og forventninger ikke er identisk med andres behov og forventninger. Ikke alle er interessert i å bruke 15 000 kr på en TV

B7 er nede i 12000nå og Phillips oled har vært nede i 10000 ikke så Oled vs LCD er rimelig grei skuring nå.

Igjen: dine behov er ikke identiske med mine behov!

Synd at dine behov ikke er kvalitet bevist...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første steget som må til for å gi råd til andre er å forstå at dine behov og forventninger ikke er identisk med andres behov og forventninger. Ikke alle er interessert i å bruke 15 000 kr på en TV

B7 er nede i 12000nå og Phillips oled har vært nede i 10000 ikke så Oled vs LCD er rimelig grei skuring nå.

I den virkelige verden har folk begrenset antall kroner disponibelt, og de må prioritere hva de skal bruke penger på.

Det betyr at det finnes mennesker som ikke er interessert i å bruke mer penger enn absolutt nødvendig for en TV, og dermed kjøper en til 55" til 5000 kr, og heller bruker de resterende pengene på å (for eksempel) reise, i deres øyne er det helt tullete å bruke 12 000 kr på en TV.

Derfor anbefales det mer enn kun OLED her på forumet, fordi folk har forskjellige budsjett og prioriteringer.

For trådstarter sin del ville han heller ha en 65" med svært bra bildekvalitet enn en 55" med fenomenal bildekvalitet, å påstå at han gjorde feil valg fordi du gjorde et annet valg vitner bare om svært dårlig virkelighetsforståelse.

Lenke til kommentar

I den virkelige verden har folk begrenset antall kroner disponibelt, og de må prioritere hva de skal bruke penger på.

Det betyr at det finnes mennesker som ikke er interessert i å bruke mer penger enn absolutt nødvendig for en TV, og dermed kjøper en til 55" til 5000 kr, og heller bruker de resterende pengene på å (for eksempel) reise, i deres øyne er det helt tullete å bruke 12 000 kr på en TV.

Derfor anbefales det mer enn kun OLED her på forumet, fordi folk har forskjellige budsjett og prioriteringer.

For trådstarter sin del ville han heller ha en 65" med svært bra bildekvalitet enn en 55" med fenomenal bildekvalitet, å påstå at han gjorde feil valg fordi du gjorde et annet valg vitner bare om svært dårlig virkelighetsforståelse.

Nei mere å få best mulig bilde kvalitet for pengene. Noe mange untatt deg setter pris på.

Ikke alle er klar over oleds fordeler og prisene som er nå...

Lenke til kommentar

Var veldig enkelt for egen del, Oled ville jeg måtte betale over dobbelt pris for (jeg har krav til hvilke produsenter jeg velger) - og sortnivå og kontrast var ikke høyt prioritert.

Derimot kunne jeg aldri tenkt meg å ha en Soundbar - som sagt man har forskjellige prioriteringer.

Det viktigste er at man er fornøyd, noe jeg er med min Sony - og du også med din Soundbar :)

Lenke til kommentar

Var veldig enkelt for egen del, Oled ville jeg måtte betale over dobbelt pris for (jeg har krav til hvilke produsenter jeg velger) - og sortnivå og kontrast var ikke høyt prioritert.

Derimot kunne jeg aldri tenkt meg å ha en Soundbar - som sagt man har forskjellige prioriteringer.

Det viktigste er at man er fornøyd, noe jeg er med min Sony - og du også med din Soundbar :)

Etter å ha opplevd Dolby Atmos med headphones så ble Atmos fra film intresangt.

Men et fullverdig Atmos system med 4 Høytaler i taket passer bedre i et dedikert kino rom en i en vanelig stue,pluss at jeg har lednings allergi mot åpene ledninger liker ting skjult. Fikk en god demo av Atmos med lydplanke å gikk den ruten med tanke på en Clean enkel set up system som overaskende fungerer meget bra.

Lenke til kommentar

Etter å ha opplevd Dolby Atmos med headphones så ble Atmos fra film intresangt.

Men et fullverdig Atmos system med 4 Høytaler i taket passer bedre i et dedikert kino rom en i en vanelig stue,pluss at jeg har lednings allergi mot åpene ledninger liker ting skjult. Fikk en god demo av Atmos med lydplanke å gikk den ruten med tanke på en Clean enkel set up system som overaskende fungerer meget bra.

Skal man ha en "clean look" i stua samtidig som man er glad i god lyd kan det bli vrient  :green:

Men er du fornøyd med lyden så er jo alt vel!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oisann, Sony x900e til 14200kr med DnB mastercard ja! 

Har sjølvsagt kjøpt x850e og venter på leveranse, men om eg klarer å auke mastercard-kreditten kan eg kjøpe x900e også. 

Det er vel ingenting i veien for å returnere tv-en eg ikkje vil ha til Power, uavhengig om denne er kjøpt på mastercard-tilbudet eller ei? 

Lenke til kommentar

Glimrende at du fikk med deg tilbudet - håper du får fikset!

Vet selv at jeg hadde irritert meg grenseløst i lang, lang tid over noe slikt.

Ja er på praten med banken om økt kreditt, tusen hjertelig for tipset. :-) 

30 dagers åpent kjøp på Power så får refundert tv-en uten å hente den, veldig bra. 

Edit: All set, ny tv på snart på veg til min power butikk. ;-)

Endret av kizzykazz
Lenke til kommentar

Glimrende at du fikk med deg tilbudet - håper du får fikset!

Vet selv at jeg hadde irritert meg grenseløst i lang, lang tid over noe slikt.

Ja er på praten med banken om økt kreditt, tusen hjertelig for tipset. :-) 

30 dagers åpent kjøp på Power så får refundert tv-en uten å hente den, veldig bra. 

Edit: All set, ny tv på snart på veg til min power butikk. ;-)

Perfekt, da har du gjort en skikkelig DEAL!

Har sendt en pm til Giltvedt også, han hadde et innlegg i begynnelsen av denne tråden, håper han får tilbudet med seg.

Edit: I mellomtiden frem til du får tven, så kan du jo kose deg med denne lille tråden (218 sider) på avsforum! Siden jeg linker til har en anbefaling av settings som jeg synes fungerer veldig bra.

http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2773233-2017-sony-xbr-900e-owners-thread-no-price-talk-218.html

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...