Gå til innhold

Beste 65" til under 20.000

Anbefalte innlegg

Ifølge selgar var LG-en eit mykje bedre kjøp til prisen, spesielt mtp smart-tv funksjonane. Dei har litt å sei, men ikkje så mykje for min del. Hadde det vore gode testar av LG-en så hadde eg nok vurdert denne, men når eg ikkje finn det så blir det ikkje lett. 

Gikk for Sonyen du nevner, denne får eg nok i neste veke ein gong. For ein prislapp på 12990*0,8= 10392 så kan eg nok ikkje klage om ikkje alt er perfekt. Da kunne eg brukt 10.000 ekstra og kanskej kjøpt LG 65" OLED. 

Lykke til :-)

Bra valg, håper du blir fornøyd :)

Edit: såg akkurat på Power sine sider at LG-en i 55" utgave vant EISA award. 

https://www.eisa.eu/awards/lg-55sj850v-eu/ 

LG SJ8500 i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj8500 (Er dette samme LG tv diskutert over?)

Sony x850e i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850e

Hmm, men blir usikker når eg ser denne videoen om rtings.com: -snip-

Du har funnet riktige tester fra rtings ja, TV-ene heter nesten det samme i USA som i Europa heldigvis.

Angående videoen du postet, så er det rimelig lett å skjønne hva han kritiserer, men han tar ikke hensyn til at det samme blir gjort for alle merker. Hvis du sjekker litt videre i kanalen hans oppdager du fort at han ikke er noe mer enn en fanatiker.

Angående fordelene mot ulempene av Sony XE85 mot LG SJ850 i 65", så koker det ned til innsynsvinkel (LG/IPS vinner) mot sortnivå/clouding (LG/IPS taper).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuvel, setter mer pris på Sony logoen enn bedre sortnivå - samtidig er det greit å slippe å tenke på retention problematikk.

Eller hva sier du Samco  :green:

Min erfaring med Oled tvr. Om man bruker hodet så er i brenning eller ir et null problem.

Lg manual på sine første Oled tvr forklarte det bra.... Max en time med letterbar filmer eller statiske logoer.

Tips. På en Helt ny Oled ut av eska kjør tvn in med full skjerm inhold den første månenden eller 300timer.

Tips 2. Bruk 4timer auto off timer funksjonen. Når tvn slår seg av begynner skjerm rense prosessen som varer i 15minuttter.

Tips 3. Ta en lite pause i en letterbar film etter en time. Slå over noen minutter til full skjerm innhold. Går bra med en 2timers film men Oled tvr begynner å «få» lett letterbar ir etter en time. Better safe than sorry.

Spiller selv endel og har aldri fått screen burn in på noen av mine Oled tvr men har brukt hodet og bruker 1.2.3 tipsene som skrevet.

Lenke til kommentar

Var bare fleip, hadde film vært prio hos meg hadde Oled blitt handlet i steden for led.

Samme med spill last of Us Ps Pro native 4k med hdr på en Oled .... puh bilde xxx for en kontrast og skarphet ... ingen lcd klarer det

Endret av samco
Lenke til kommentar

Var bare fleip, hadde film vært prio hos meg hadde Oled blitt handlet i steden for led.

Samme med spill last of Us Ps Pro native 4k med hdr på en Oled .... puh bilde xxx for en kontrast og skarphet ... ingen lcd klarer det

Er ikke uenig i det.

Men det største kravet jeg hadde til tven var at den skulle pushe nok lys til å gi gode bilder på dagtid på sommeren i en lys stue når jeg skal se på sykkelritt!

Og etter å lese litt på rtings så virket Sonyen som et bedre valg.

Har allikevel ikke noe å klage på når det gjelder sortnivå og kontrast, er vel heller ikke så veldig opptatt av det, setter derimot pris på oppløsning og detaljer.

Lenke til kommentar

Kjøpt 55" OLED igår, fy faen så magisk bilde.

OLED TV'ene er jo fremdeles mye lysere enn gamle LCD/LED TV'er, og de har vel ikke vært noe problem med lysstyrken på sommerdager hvor du ser sykkelritt tidligere?

Gratulerer med ny tv!

Jeg hadde plasma fra før og den måtte jeg presse ganske hardt under slike forhold. 

Lenke til kommentar

Kjøpt 55" OLED igår, fy faen så magisk bilde.OLED TV'ene er jo fremdeles mye lysere enn gamle LCD/LED TV'er, og de har vel ikke vært noe problem med lysstyrken på sommerdager hvor du ser sykkelritt tidligere?

Bra det er fornuftige folk hær.... en lcd i 2017 er waste of money.

Lenke til kommentar

En gammel forum bud E6 i dags lys.

Om enkelte tror en Oled er for dim i dagslys ... nope

https://m.youtube.com/watch?v=5K2WF4SDonw

Hehe, har du googlet etter hvordan 6 serie Oled klarer i en lys stue - etter jeg foretrakk LED fordi den pusher mer lys?

Vanskelig å bedømme ut i fra videoen du linket til, men det ser jo som om den håndterer en lys stue bra. Ser ut som refleksjoner blir lilla? 

Selv var jeg litt nervøs i dag - for i dag er det premiere for alpint. Plasmaen jeg hadde var bra på det meste, men vintersport var den ikke så god på, røde farger mot snø bakgrunn fungerte dårlig. Så jeg var spent.

Men her parkerer faktisk Sonyen den gamle plasmaen fullstendig.

Lenke til kommentar

Om enkelte tror en Oled er for dim i dagslys ... nopehttps://m.youtube.com/watch?v=5K2WF4SDonw

Hehe, har du googlet etter hvordan 6 serie Oled klarer i en lys stue - etter jeg foretrakk LED fordi den pusher mer lys?

Vanskelig å bedømme ut i fra videoen du linket til, men det ser jo som om den håndterer en lys stue bra. Ser ut som refleksjoner blir lilla? 

Selv var jeg litt nervøs i dag - for i dag er det premiere for alpint. Plasmaen jeg hadde var bra på det meste, men vintersport var den ikke så god på, røde farger mot snø bakgrunn fungerte dårlig. Så jeg var spent.

Lilla tint er bare på 2016 Og tidligere Oled tvr. . 2017 har et sort ant reflective filter.

Lenke til kommentar

Om enkelte tror en Oled er for dim i dagslys ... nopehttps://m.youtube.com/watch?v=5K2WF4SDonw

Lilla tint er bare på 2016 Og tidligere Oled tvr. . 2017 har et sort ant reflective filter.

Jeg mente det ikke som noe negativt, ble heller overrasket over hvor lite refleksjoner den viste. 

Lenke til kommentar

Ser at tven min, KD65XE9005 er på salg hos komplett og Power til kr 17777,- 

Med DNB's Mastercard 20% avslag på Power, denne helgen, blir vel dette rundt kr 14k for tven?

Et meget godt tilbud, løp og kjøp.

Nesten 10 tusen ned siden jeg kjøpte min for et par måneder siden  :ninja:

Edit: Link

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141736

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som trådstarteren, kizzykazz, som tenker å kjøpe ny TV hos Power med DnB MasterCard.

Før jeg gikk til butikken, så var det Samsung ue65mu7005 som var så bra ut på papiret, men selvsagt dro jeg til butikken av en grunn; Å se det med egne øyer. Ble selvsagt ikke slik jeg så for meg. I butikken ble jeg isteden anbefalt LG 65SJ850V som hadde vesentlig mindre etterslep enn Samsung.

Men jeg prøver å finne reviews og anmeldelse, men fant ikke så mye rundt det. Noe som gjør at jeg er litt skeptisk.

Jeg jobber selv med film, i 4K, og driver med foto så jeg er opptatt av bra bilde så HDR, 4K, sortnivå, minst etterslep og white bleed spiller noe rolle. Blir jo slik at vi kommer til å bruke TV mest til å se på Blu-ray filmer, Netflix, HBO (begge fra Apple-TV) og ikke minst spilling med PS4 Pro - som jeg gjerne vil få utbytte av 4K og HDR. Tillegg vil jeg jo også koble til datamaskin for bl.a spille, browse, se bilder, film eller desktop (lite sannsynligvis) og sjekke arbeidet (les: jeg graderer film)

Ser at flere av dere anbefaler Sony KD65XE8505BAE og når det er Sony, så kan man regne med at det er ideelt for spilling (PS4 Pro) også?

Beklager hvis jeg hijacker denne tråden. Er jo akkurat i samme situasjon og det var først på tirsdag samboeren dultet borti meg og spør om det er på tide å kjøpe TV. Så det har vært litt stress med å navigere seg rundt i TV-jungelen.

Beklager såg ikkje denne før eg posta mitt svar. 

Selger kunne matche mitt kjøp av x850e med LG SJ850V. 14000 for LG kontra 13000 for Sony. 

Eg såg på begge tv-ane i butikk, men å sammenlikne når LG henger på 3. rad og Sonyen på 2. rad blir ikkje enkelt. I tillegg var TV-ane satt opp med standard innstillingar, out of the box. 

Ifølge selgar var LG-en eit mykje bedre kjøp til prisen, spesielt mtp smart-tv funksjonane. Dei har litt å sei, men ikkje så mykje for min del. Hadde det vore gode testar av LG-en så hadde eg nok vurdert denne, men når eg ikkje finn det så blir det ikkje lett. 

Gikk for Sonyen du nevner, denne får eg nok i neste veke ein gong. For ein prislapp på 12990*0,8= 10392 så kan eg nok ikkje klage om ikkje alt er perfekt. Da kunne eg brukt 10.000 ekstra og kanskej kjøpt LG 65" OLED. 

Lykke til :-) 

Edit: såg akkurat på Power sine sider at LG-en i 55" utgave vant EISA award. 

https://www.eisa.eu/awards/lg-55sj850v-eu/ 

LG SJ8500 i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj8500 (Er dette samme LG tv diskutert over?)

Sony x850e i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850e

Hmm, men blir usikker når eg ser denne videoen om rtings.com: https://www.youtube.com/watch?v=qY7TLASj4Mg

Les innlegget mitt over - KD65XE9005 er en mye bedre tv enn den du har bestilt. Håper du får med deg dette og går for nevnte tv i stedet!!!!!

Lenke til kommentar

Kjøpt 55" OLED igår, fy faen så magisk bilde.OLED TV'ene er jo fremdeles mye lysere enn gamle LCD/LED TV'er, og de har vel ikke vært noe problem med lysstyrken på sommerdager hvor du ser sykkelritt tidligere?

Det første steget som må til for å gi råd til andre er å forstå at dine behov og forventninger ikke er identisk med andres behov og forventninger. Ikke alle er interessert i å bruke 15 000 kr på en 55" TV, og ikke alle ser på TV-en i stummende mørke.

En Sony XE90 i et rom med noe belysning har såpass bra sortnivå og kontroll på bleeding at gevinstene med en OLED er enorme. Selvfølgelig popper farger og kontrast på en annen måte med OLED, men det betyr ikke at en LCD-TV er bortkastede penger.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Det første steget som må til for å gi råd til andre er å forstå at dine behov og forventninger ikke er identisk med andres behov og forventninger. Ikke alle er interessert i å bruke 15 000 kr på en TV
B7 er nede i 12000nå og Phillips 2017 oled har vært nede i 10000 så Oled vs LCD er rimelig grei skuring nå. Endret av samco
Lenke til kommentar

Det første steget som må til for å gi råd til andre er å forstå at dine behov og forventninger ikke er identisk med andres behov og forventninger. Ikke alle er interessert i å bruke 15 000 kr på en TV

B7 er nede i 12000nå og Phillips oled har vært nede i 10000 ikke så Oled vs LCD er rimelig grei skuring nå.

Igjen: dine behov er ikke identiske med mine behov!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...