Gå til innhold

Beste 65" til under 20.000

Anbefalte innlegg

Hei,

skal handle tv på power med dnb mastercard i morgon. Er derfor på jakt etter 65" tv til under 20.000, og lurer på kva tv som er den beste til prisen? 

Hadde sett for meg samsung ue65mu7005, men denne er ikkje på hovedlager. Blei tilbydt samsung ue65mu7045, prisa til ca 22000kr, for ca 16500kr. Ser ingen grunn til at denne skal vere verdt 2000kr meir enn 7005. 

Blei også tilbudt LG 65SJ950VAEN til 18000kr, opprinnelig 22995kr. Denne ser ikkje så populær ut i markedet, så blir usikker av den grunn. 

Har ikkje sett på OLED, da billigaste 65" fra LG vil havne på 21500kr og blir over budsjett. 

Tips til andre TV-ar eg bør sjå på mottas med takk :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ønsker tilsvarende bildekvalitet som Samsungs MU7005 kan du se på Sonys XE85, den koster nå 12990 på power.no

I likhet med XE9005 og MU7005 har den en smal innsynsvinkel, men heldigvis VA-panel så kontrasten er god.

Jeg har ingen anelse om hvorfor den er så billig som 12990, men det er ikke noe å klage på. Generelt vil storebroren XE9005 som Mr_Spock anbefaler gi bedre opplevd kontrast og HDR grunnet vesentlig mer avansert bakgrunnsbelysning, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde betalt så mye som 10000 kr (8000 med DNB) for det.

Vær klar over at Samsungs MU7005 er en svakere TV enn fjorårets KS7005 var, den har mindre fargerom og lysstyrke, og klart mer tydelige refleksjoner fra sollys og lignende.

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony KD65XE9005 som vel er noe bedre enn de du nevner i innlegget. Er meget fornøyd med tven. Negative ting er smal innsynsvinkel.

http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900e

Den koster 23k. Men den var på tilbud for 18k for en stund siden:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4141736

Ja har lest meg litt opp på rtings og Sony. Ser prisen havner nærme LG sin 65" OLED, og da er det _nesten_ fristande med LG over Sony x900e. Skulle gjerne hatt tid til å teste begge to før kjøp, men tilbud er tilbud.. 

Hvis du ønsker tilsvarende bildekvalitet som Samsungs MU7005 kan du se på Sonys XE85, den koster nå 12990 på power.no

I likhet med XE9005 og MU7005 har den en smal innsynsvinkel, men heldigvis VA-panel så kontrasten er god.

Jeg har ingen anelse om hvorfor den er så billig som 12990, men det er ikke noe å klage på. Generelt vil storebroren XE9005 som Mr_Spock anbefaler gi bedre opplevd kontrast og HDR grunnet vesentlig mer avansert bakgrunnsbelysning, men jeg er ikke sikker på om jeg hadde betalt så mye som 10000 kr (8000 med DNB) for det.

Vær klar over at Samsungs MU7005 er en svakere TV enn fjorårets KS7005 var, den har mindre fargerom og lysstyrke, og klart mer tydelige refleksjoner fra sollys og lignende.

Ja denne har eg sett på, XE85. Det er såpass langt (10000kr) opp til neste Sony og deretter 3000kr til LG OLED, så XE85 er nok min favoritt sålangt. :-) 

Ja selger på Power sa at Mu7005 ikkje kan sammenlignast med fjorårets. QLED til 19990 fra Samsung er også alternativ, men den imponerer ikkje rtings så ikkje imponert over den heller. 

Lenke til kommentar

De 1500 kr over budsjett for LG 65B7 OLED er verdt det så inni granskauen mye at jeg ikke hadde blunka. OLED er milevis foran LCD og QLED gimmick.

Har Pioneer Kuro plasma fra 2008 selv, og nyeste LG OLED er de første TVene som gjør meg lysten til å oppgradere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De 1500 kr over budsjett for LG 65B7 OLED er verdt det så inni granskauen mye at jeg ikke hadde blunka. OLED er milevis foran LCD og QLED gimmick.

Har Pioneer Kuro plasma fra 2008 selv, og nyeste LG OLED er de første TVene som gjør meg lysten til å oppgradere.

Ja grunnen til at budsjett er 20000,- er for å havne godt under denne summen. Planen var MU7005 til14990kr med 20% rabatt, ca 12000kr.

Det er i dette sjiktet pluss minus nokre tusenlappar eg helst vil havne. Derfor blir 21500 for mykje kroner i denne omgang. Men enig i at OLED ser veldig bra ut, hadde samboer vore like ivrig hadde eg lett kjøpt denne. :-)

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som trådstarteren, kizzykazz, som tenker å kjøpe ny TV hos Power med DnB MasterCard.

Før jeg gikk til butikken, så var det Samsung ue65mu7005 som var så bra ut på papiret, men selvsagt dro jeg til butikken av en grunn; Å se det med egne øyer. Ble selvsagt ikke slik jeg så for meg. I butikken ble jeg isteden anbefalt LG 65SJ850V som hadde vesentlig mindre etterslep enn Samsung.

Men jeg prøver å finne reviews og anmeldelse, men fant ikke så mye rundt det. Noe som gjør at jeg er litt skeptisk.

Jeg jobber selv med film, i 4K, og driver med foto så jeg er opptatt av bra bilde så HDR, 4K, sortnivå, minst etterslep og white bleed spiller noe rolle. Blir jo slik at vi kommer til å bruke TV mest til å se på Blu-ray filmer, Netflix, HBO (begge fra Apple-TV) og ikke minst spilling med PS4 Pro - som jeg gjerne vil få utbytte av 4K og HDR. Tillegg vil jeg jo også koble til datamaskin for bl.a spille, browse, se bilder, film eller desktop (lite sannsynligvis) og sjekke arbeidet (les: jeg graderer film)

Ser at flere av dere anbefaler Sony KD65XE8505BAE og når det er Sony, så kan man regne med at det er ideelt for spilling (PS4 Pro) også?

Beklager hvis jeg hijacker denne tråden. Er jo akkurat i samme situasjon og det var først på tirsdag samboeren dultet borti meg og spør om det er på tide å kjøpe TV. Så det har vært litt stress med å navigere seg rundt i TV-jungelen.

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon som trådstarteren, kizzykazz, som tenker å kjøpe ny TV hos Power med DnB MasterCard.

Før jeg gikk til butikken, så var det Samsung ue65mu7005 som var så bra ut på papiret, men selvsagt dro jeg til butikken av en grunn; Å se det med egne øyer. Ble selvsagt ikke slik jeg så for meg. I butikken ble jeg isteden anbefalt LG 65SJ850V som hadde vesentlig mindre etterslep enn Samsung.

Men jeg prøver å finne reviews og anmeldelse, men fant ikke så mye rundt det. Noe som gjør at jeg er litt skeptisk.

Jeg jobber selv med film, i 4K, og driver med foto så jeg er opptatt av bra bilde så HDR, 4K, sortnivå, minst etterslep og white bleed spiller noe rolle. Blir jo slik at vi kommer til å bruke TV mest til å se på Blu-ray filmer, Netflix, HBO (begge fra Apple-TV) og ikke minst spilling med PS4 Pro - som jeg gjerne vil få utbytte av 4K og HDR. Tillegg vil jeg jo også koble til datamaskin for bl.a spille, browse, se bilder, film eller desktop (lite sannsynligvis) og sjekke arbeidet (les: jeg graderer film)

Ser at flere av dere anbefaler Sony KD65XE8505BAE og når det er Sony, så kan man regne med at det er ideelt for spilling (PS4 Pro) også?

Beklager hvis jeg hijacker denne tråden. Er jo akkurat i samme situasjon og det var først på tirsdag samboeren dultet borti meg og spør om det er på tide å kjøpe TV. Så det har vært litt stress med å navigere seg rundt i TV-jungelen.

Beklager såg ikkje denne før eg posta mitt svar. 

Selger kunne matche mitt kjøp av x850e med LG SJ850V. 14000 for LG kontra 13000 for Sony. 

Eg såg på begge tv-ane i butikk, men å sammenlikne når LG henger på 3. rad og Sonyen på 2. rad blir ikkje enkelt. I tillegg var TV-ane satt opp med standard innstillingar, out of the box. 

Ifølge selgar var LG-en eit mykje bedre kjøp til prisen, spesielt mtp smart-tv funksjonane. Dei har litt å sei, men ikkje så mykje for min del. Hadde det vore gode testar av LG-en så hadde eg nok vurdert denne, men når eg ikkje finn det så blir det ikkje lett. 

Gikk for Sonyen du nevner, denne får eg nok i neste veke ein gong. For ein prislapp på 12990*0,8= 10392 så kan eg nok ikkje klage om ikkje alt er perfekt. Da kunne eg brukt 10.000 ekstra og kanskej kjøpt LG 65" OLED. 

Lykke til :-) 

Edit: såg akkurat på Power sine sider at LG-en i 55" utgave vant EISA award. 

https://www.eisa.eu/awards/lg-55sj850v-eu/ 

LG SJ8500 i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/sj8500 (Er dette samme LG tv diskutert over?)

Sony x850e i rtings.com: http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850e

Hmm, men blir usikker når eg ser denne videoen om rtings.com: https://www.youtube.com/watch?v=qY7TLASj4Mg

Endret av kizzykazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...