Gå til innhold

Klokking av Sapphire 9700np, hvilken vifte?

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Aldri klokket før, men lekte meg litt med redline i dag og satte kortet til 303/296 (husker ikke tallene nøyaktig.) Fikk artifacts når core gikk over 310. Men d jeg lurer på; hvilken vifte burde jeg kjøpe for å gjøre kortet mer OC-vennlig (gjerne støysvak) og hva er best for OC'ing av mitt kort (bruker som sagt nyeste redline nå.

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Aldri klokket før, men lekte meg litt med redline i dag og satte kortet til 303/296 (husker ikke tallene nøyaktig.) Fikk artifacts når core gikk over 310. Men d jeg lurer på; hvilken vifte burde jeg kjøpe for å gjøre kortet mer OC-vennlig (gjerne støysvak) og hva er best for OC'ing av mitt kort (bruker som sagt nyeste redline nå.

Mvh,

Haakon

Zalaman heatpipe kankje :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hva er orginal mhz på kortet? (litt OT, men har det selv og lurer!) :thumbs:

Mitt stod på 276,8/270 som standard, vet ikke om d er normalt, men har ikke rørt enten memory eller core før nå. Mer spesifikt, HVILKEN zalman, og fra hvor? Hvilke programmer bruker dere for å OC'e deres radeon-kort?

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Hva er orginal mhz på kortet? (litt OT, men har det selv og lurer!) :thumbs:

Mitt stod på 276,8/270 som standard, vet ikke om d er normalt, men har ikke rørt enten memory eller core før nå. Mer spesifikt, HVILKEN zalman, og fra hvor? Hvilke programmer bruker dere for å OC'e deres radeon-kort?

Mvh,

Haakon

Det er standard hastighetene ja.

Bruk Rage3D Tweak eller Powerstrip. Du kan også bruke Rivatuner.

Vifte har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Klokket du core på et radeon 9700 non-pro til 370 med std kjøler??! :scared: Fortell hvordan, hva slags kjøling har du ellers?

- Haakon

Er det R300 (9500(pro), 9700(pro)) pleier å klare. Mitt 9500PRO (klokker likt) 3Dmarket på 387 uten artifacts, ca. 380 helt stabilt/artifactfritt med originalkjøleren.

Lenke til kommentar

Du kan jo også prøve Omega med catalyst 3.9 driver, det inneholder også OC-muligheter. Men det er ikke det; jeg klarer ikke mer enn ca. 300Mhz core og 315 Mhz før det stopper. På www.madshrimps.be kan du lese om hvilken catalystdriver som yter best i div. spill. Konklusjonen var at 3.9 var best og om jeg ikke husker feil 3.5 på andreplass.

P.S. Jeg har Sapphire 9700np. ;)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Er nå oppe i 367mhz på core, men kommer ikke lengre enn 297mhz memory før artifacts dukker opp. Ved 370+ på core blir kortet ustabilt... Godkjent klokk? Hva mer kan jeg gjøre? Hvor store forbedringer ¨vil jeg få med en zalman-kjøler, sånn ca.?

Haakon

Lenke til kommentar

Hva er så bra med den viften du annbefaler? Så en installsjonsvideo for den zalman-kjøleren (Zalman ZM80C-HP), og så de smørte no goop på et par steder av kjøleren/kjernen. Er denne nødvendig, og følger det med sånn goop når du kjøper kjøleren?

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...