Haraldhårfagre Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg er vel ikke den eneste seksuelt frustrerte herremannen der ute. Men skal prøve å fortelle min historie likevel. Og jeg vil gjerne ha seriøse tilbakemeldinger på våre problemer. Vi har vært samboere i 12 år. Og har to barn. Vårt forhold starter som alle med masse deilig sex. Men det blir rask en rutine. Jeg er mer frigjort enn henne. Og med det mener jeg ikke at jeg liker å knulle i vinduet på den lokale butikken på hjørnet. Men jeg liker å prate om temaet sex. Det viser seg at hun aldri har hatt orgasme. Ei eller har onanert noe særlig. Så vi prater litt om disse tingene og jeg sier hun burde bli bedre kjent med sin kropp. Utforske, ta på seg selv. Osv .. ja jeg må skyte inn her at hun er 19 år på dette tidspunktet. Hun er jo enig i det men jeg føler en viss motvilje i det. Selv om hun nekter for det. Uansett årene går. Vi får barn. Og enda ett barn. Ting har vel egentlig aldri utviklet seg seksuelt. Ja vi har sex kanskje en gang i måneden. Men ikke noe lek. Ikke noe erotikk. Tingen er jeg har forsøkt. Jeg har vært åpen, prøvd å kommunisere. Og hun er enig. Enig i alt jeg sier og forteller meg at hun også har lyst. Og skjønner meg veldog godt osv osv. Men det skjer ingenting. Onanerer fortsatt ikke. Jeg har kjøpt leketøy. Men blir ikke brukt.( har spurt om vi skal prøve leketøy ) Sexy klær som hun ser helt nydelig ut i. Bruker ikke på eget initiativ ( har fortalt henne hvor sexy hun er i dem ) Jeg ordner en av norgest mest kjente sexologer til å møte henne. Hun treffer henne to-tre ganger og virker veldig positiv. Til hun « glemmer» timene. Jeg føler jeg har forsøkt det meste. Uten noe respons. Vel når vi har kommunikasjon rundt temaet. Så møter jeg forståelse og at hun skjønner min frustrasjon. Men så går det en dag eller to, og det er i samme spor. Det skal sies at det ikke blir tatt initiativ fra hennes side å prate om dette eller andre ting for den saks skyld. Det er jeg som må starte en diskusjon. Så må jeg bare påpeke. Jeg har aldri lagt noe press på henne. Aldri kommet med syke ting når det gjelder sex. Jeg har vært åpen, varm og ærlig. Så det som jeg sier nå kommer til å fremstille meg som den tøffelen. Jeg har en jobb som gjør at jeg begynner veldig tidlig. Så jeg er ferdig rundt kl 15 hver dag. Så det er jeg som gjør lekser med barna hver dag Lager middag hver dag Vasker klær. Bretter tøy Så hun kommer hjem til dekket bord. Jeg forstår nå at dette mest sannsynlig ikke vil forandre seg. Og jeg har da selvsagt sagt dette til henne. Hennes svar er at ja det skal ikke være sånn. Jeg forstår deg. Det er den holdningen hun har når vi prater om det. Og der stopper det. Hva skal jeg gjøre ??? Lenke til kommentar
nacario Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Siden du allerede har tatt det opp med henne og hun uttrykker å forstå deg (noe som er positivt da hun erkjenner det og respekterer ditt synspunkt uavhengig om hun har ulik behov/libido), så kan du være lur rev å ta initiativ med sexolog eller en tantra terapeut, gi den timen eller to som en gave ved spess anledning mens noen bekjente passer barna. Hvis ikke det spicer opp forholdet så vet ikke jeg, men her har dere mulighet for å gå mer i dybden og ta tak i roten. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Det spiller åpenbart ingen rolle hva hun sier, du må bedømme henne etter hva hun gjør. Har du noen grunn til å tro at hun plutselig kommer til å legge ned en innsats? Hvordan ønsker du å ha det? Og, er det realistisk å få det til sammen med henne? 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Min erfaring er at folk nesten aldri endrer seg ovenfor hverandre. Med det mener jeg at hun antageligvis alltid vil være slik ovenfor DEG, men at hun kan være en annen person ovenfor andre enn deg. Jeg tror at du må velge om du vil ha det slik eller ikke, det er ditt valg. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Av og til så er det ikke noe å gjøre, det siste jeg kan komme på er å få en annen mann til å ha seg med henne. Eller så er det på tide å avslutte forholdet og begynne nytt kapittel i livet hver for dere. Når følelsene ikke er der mer så er det rett og slett tomt. Hun har sikkert endret hva hun tenker og hva hun vil siden hun var unge 19 år og traff deg. Man endrer seg mye i 20 årene. Lykke til. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 12 år og hun aldri har hatt orgasme? Og du omtaler det fremdeles som deilig sex? Lenke til kommentar
Tankeinået Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Dag Eian og Lillian Rydning har nettopp lansert deres første bok Sex Gode Grunner.Selv har jeg vært på kurset de har holdt i Avansert Seksualitet de siste fem årene to ganger, først som singel og så med kjæresten, Anbefaler sterkt at du leser boka og inviterer henne til å gjøre det samme.Anbefaler på det sterkeste at dere tar turen til kursene de holder, skal være et kurs snart innenfor de nærmeste månedene om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Bøker, terapi, kurs og alt dette her fungerer kun dersom begge to er villige og interesserte i å få til en endring. Det finnes ingenting i det TS skriver som får meg til å tro at hun dama her egentlig er interessert. Det virker for meg som om hun er en av dem som egentlig ikke bryr seg så mye om sex, og det er det ikke så mye man får gjort med. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Det som gjør sex så vanskelig og samtidig fantastisk er at det både er en individuell sak og en sak mellom flere personer. Det gjør det også vanskelig å gi en fasit som alle kan følge. Utfordringen deres er åpenbart at dere ikke har det samme behovet, samme forståelsen av hverandre og at dere ikke kommuniserer godt nok om det. Dere to må ikke ha likt behov eller lik forståelse av sex for å ha ett fint samliv, men dere må klare å kommunisere rundt det og både gi og ta for at dere skal fungere. Hva som fungerer for dere må dere finne ut av - sammen! Og derfor stusser eg litt på det du skriver her - du sente henne til sexolog? Dette er ikke ett "henne" problem, det er ett "dere" problem. Sex er så mye, og det betyr ikke nødvendigvis 5 minutt med forspill, 10 minutt med penetrering og så en fantastisk orgasme sammen. Hver fredag. Noen klarer ikke å få orgasme, reisning, utløsning, bli våte, kåte eller engasjere seg. Det kan knyttes opp mot lyst, ønske, vilje, humør, form, tidspunkt, sykdom, psyke, energi og mye mye mer. Eller ganske enkelt at en ikke lenger er så interessert i sex. Kanskje det er en naturlig utvikling for den personen, eller kanskje det skyldes andre ting. Men husk at folk endrer seg. Behovet og interessen er ikke lik når en er 31 som når den var 19. For noen er den mindre, for andre større.Umulig å avklare på ett nettforum. Derfor er dere absolutt nødt til å finne ut av dette sammen. Ikke du, ikke hun, men dere. Og dette er akkurat som mekking på bil eller pusse opp bad. Kan du ikke selv så må du skaffe hjelp, sammen. Og kanskje jobben til og med krever fagfolk? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Hva med å vurdere åpent forhold enn å la forholdet rakne pga. seksuelle behov? Jeg kjenner flere par som fungerer utmerket bra i åpne forhold, det er de jeg har sett i min vennekrets som har holdt sammen lengst. Lenke til kommentar
G Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 (endret) @Ravusy: Er det da en fare for at kjæresten vandrer over i det bifile, og velger å forlate deg etterhvert til fordel for et lesbeforhold? Endret 26. oktober 2017 av G Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Åpent forhold fungerer sannsynligvis best når det er jenten som ikke er tilfredsstilt. For menn kan det helvete å i det hele tatt å finne noen som er interessert i et forhold med deg når du bor sammen med en annen jente, og har sex med henne. ...snakker av erfaring. Årelang erfaring. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 (...) Så det som jeg sier nå kommer til å fremstille meg som den tøffelen. Jeg har en jobb som gjør at jeg begynner veldig tidlig. Så jeg er ferdig rundt kl 15 hver dag. Så det er jeg som gjør lekser med barna hver dag Lager middag hver dag Vasker klær. Bretter tøy Så hun kommer hjem til dekket bord. (...) Nevner du dette fordi du frykter at hun ikke ser på deg som maskulin nok? I så fall hva gir deg de tankene? Hvis ikke hvorfor nevne det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg