Gå til innhold

Kamera fra 3500-4000

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg digitalkamera. Vil ha et kamera i prisklassen 3500-4000 kroner. Så at Nikon Coolpix vant TV2's test. Er det noen som har erfaring med dette kameraet? Hvordan er det i forhold til Canon Ixus 400 f.eks? Da tenker jeg mest på det at Nikon-kameraet bare har 3.2 mp.

- Karin :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3,2 Megapixel fremfor 4 megapixel er ikke all verdens forskjell. Du kan kanskje så vidt se forskjell i A4 forstørrelser, men jeg har skrevet ut flere bilder i A4 som jeg har tatt med mitt Ixus V3 som har 3 megapixler, og er veldig fornøyd med kvaliteten.

Velger du Ixus 400 har litt mer frihet hva angår beskjæringer og lignende, spesielt hvis du skal skrive ut forstørrelser, og Ixus 400 er også kjent for å ha veldig god bildekvalitet... både optisk og elektronisk (signalbehandling). Det er også ett utprøvd kamera med lite reklamasjoner.

Nikon Coolpix 3700 har bedre videomodus, men det er vel ikke det man legger mest vekt på ved kjøp av digitalkamera. Det er noe kjappere på utløseren enn Ixus 400 og har bedre batterikapasitet. Det kan imidlertid være vanskelig å få tak i ettersom norsk importør er utsolgt (og de ti vi fikk for noen dager siden ble revet bort fra butikken jeg jobber i ihvertfall).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...