*F* Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Jra du noen brukerveiledning til dette kameraet? i utgangspunktet skulle jeg ikke tro det var nødvendig med mer en rør og svart. Kanskje den bruker hul på en sikring som alltid er strøm på slik at den kan filme når bilen er av, idk, Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Når en må ha alt forklart så er det kanskje bedre å dra til noen som gjør sånt til daglig? Så finnes det de av oss som vil gjøre mest mulig selv, isteden for å betale overpris til folk.. Du vil nok forstå en gang. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Når en må ha alt forklart så er det kanskje bedre å dra til noen som gjør sånt til daglig? Så finnes det de av oss som vil gjøre mest mulig selv, isteden for å betale overpris til folk.. Du vil nok forstå en gang. Jeg gjør det meste selv, men så må jeg heller ikke ha det inn med teskje Har funnet ut at jeg ikke er flink som snekker så det får andre ta seg av Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Problemet med denne type strøm"tyv" er at en vet ikke hvilken side av sikringen som er den fra batteriet og hvilen som skal skal være "etter" sikringen. Lenke til kommentar
Trultefaren Skrevet 27. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2017 Problemet med denne type strøm"tyv" er at en vet ikke hvilken side av sikringen som er den fra batteriet og hvilen som skal skal være "etter" sikringen. OK, men hvordan finner man det ut? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Problemet med denne type strøm"tyv" er at en vet ikke hvilken side av sikringen som er den fra batteriet og hvilen som skal skal være "etter" sikringen. OK, men hvordan finner man det ut? Prøvelampe eller multimeter. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Når en må ha alt forklart så er det kanskje bedre å dra til noen som gjør sånt til daglig? Ja, jo, egentlig enig, men har jo veldig lyst til å lære meg dette. TMB: Tusen takk for VELDIG god forklaring. Dette fikk meg på rett spor. Har likevel et lite problem. Jeg kobler den gule kabelen på en slik adapter (bruker sikringen til det som gir varme i rattet. Den er aktiv ved tenning). I tillegg, skal jeg da bruke sikringen til f.eks vindushviskeren og en adapter for å koble på den røde kabelen? Jeg forsøkte å koble den gule kabelen på sikringen som gir varme i rattet, men kameraet fikk ikke strøm da. Svart kabel til jord er OK. Hvis jeg får svar på dette så burde jeg være i boks! Igjen, tusen takk til alle som deler sine kunnskaper og vil hjelpe meg! Hva som er rød og gul kabel kan variere. På de fleste er rød fast 12V, men jeg har sett dashcams hvor gul er fast og rød følger tenningen. Ja, du må ha et slikt sikringsadapter for hver av de Hvis gul hos deg er "ACC" det vil si 12V ved tenning, så må du koble den på en sikring som som følger tenningen. Hvis gul er fast 12V må du koble den på en sikring som alltid er på. Og motsatt for rød. Du må koble til begge kablene før kameraet begynner å oppføre seg normalt. Altså kameraet må ha 12V fast for å klare å "skjønne" at den får 12V inn på den andre kabelen ved tenning. Holder ikkeå koble inn kun denne. Endret 28. oktober 2017 av TMB 1 Lenke til kommentar
Trultefaren Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Tusen takk Evelen! og TMB, i tillegg til alle dere andre som har bidratt! Fikk det endelig til å fungere. 1 Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 så bra da, mulighetens ta en bilde? Slik at andre som mulighetens følger ditt eksempel på hvordan løse dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå