panbusy Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg skal starte mitt eget konsulentselskap med kun meg som ansatt og tilby tjenester innen IT. Som arbeidstaker i et firma har man en oppsigelsestid. Men jeg lurer på hva som er vanlig å tilby om man selger sine timer som selvstendig næringsdrivende? Kan kunden terminere en kontrakt på dagen? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Jeg skal starte mitt eget konsulentselskap med kun meg som ansatt og tilby tjenester innen IT. Som arbeidstaker i et firma har man en oppsigelsestid. Men jeg lurer på hva som er vanlig å tilby om man selger sine timer som selvstendig næringsdrivende? Kan kunden terminere en kontrakt på dagen? 2-4 uker er vanlig. Utover det er det vanlig å basere seg på en standardkontrakt, f.eks. "SSA-B Enkel" fra https://www.anskaffelser.no/verktoy/bistandsavtalene-ssa-b-og-ssa-b-enkel - det gjør det enklere for begge parter. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Hva slags kontrakter er det snakk om? Langvarige supportkontrakter med faste timer pr uke? Mange store firmaer har std kontrakter hvor du som innleid har fint lite du skulle ha sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå