TorsteinHiA Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 (endret) Hei. Vurderer å oppgradere hjemmenettverket med utstyr fra ubiquiti. Tenker å kjøpe en Unifo AP AC HD og en 8-port switch med POE. Har sett på cloud key men jeg vet ikke om jeg trenger den? Kan jeg sette opp nettverket uten den? Får jeg tilgang til controlleren når jeg er tilkoblet nettverket? (Er ikke nødvendig å gjøre det fra andre steder en hjemmet mitt. Et annet spørsmål. Holder det med en AP AC HD. har hørt at de er gangske kraftige, men jeg bor i et mange etasjers hus. Holder det med 1 eller bør jeg ha 2? Takk for svar Endret 24. oktober 2017 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bedre med flere enn en skal du ha dekning, kontrollen kan du kjøre på en PC men cloudkey er jo veldig grei. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Pro er veldig dyr, heller flere vanlige AC APer. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 AP AC LR er et godt alternativ. :-) Cloudkey er ikke nødvendig, du kan fint kjøre kontroller på PC/Telefon :-) Samme oppsett, men Cloudkeyen gjør at du kan få tilgang til kontrolleren utenfor huset. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Sørg for og kjøpe ett ap som støtter std POE og det gjør ikke alle unifi APene. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Vel, cloudkey gir statikk og logging, det kan være kjekt og ha. Har selv brukt en miniPC med Ubuntu til dette men en cloudkey bruker mindre strøm og lager ikke lyd. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 AP AC LR er et godt alternativ. :-) Cloudkey er ikke nødvendig, du kan fint kjøre kontroller på PC/Telefon :-) Samme oppsett, men Cloudkeyen gjør at du kan få tilgang til kontrolleren utenfor huset. Cloudkey er en kontroller. Dersom du har en cloudkey så trenger du ikke en kontroller i tillegg. Kjekkere sak, mindre plass, lager ikke lyd og trekker mindre strøm - enn en dedikert pc Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 AP AC LR er et godt alternativ. :-) Cloudkey er ikke nødvendig, du kan fint kjøre kontroller på PC/Telefon :-) Samme oppsett, men Cloudkeyen gjør at du kan få tilgang til kontrolleren utenfor huset. Cloudkey er en kontroller. Dersom du har en cloudkey så trenger du ikke en kontroller i tillegg. Kjekkere sak, mindre plass, lager ikke lyd og trekker mindre strøm - enn en dedikert pc Dårlig formulert av meg bare. Du trenger forøvrig ingen controller online, så i teorien kan en Cloudkey trekke mere strøm. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Så jeg trenger ikke cloud key. Funker Unifi switch 8-180w med AP AC HD? Så at AP AC HD trekker 17w og switch 8-60w var maks 15,4w. Anbefaler dere ikke AP AC HD? Trodde det var den beste Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Vel, er vel ikke noen som ikke anbefaler den men hvis tanken er og ha en og prøve og dekke ett stort hus er det nesten alltid bedre og heller ha flere AP-er, og den er veldig dyr og støtter opp til 500 klienter så det kan jo kanskje være bedre og kjøpe to AC Pro. men det er jo helt opp til deg. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg kjører to stk AC Lite hjemme, én i hver etasje med betongvegger og det fungerer helt ypperlig. Har dekning langt utenfor husveggene. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Lite/LR holder i massevis for hjemmebruk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Joda, men da mister du std POE og må ha egne dongler eller de ytterst få switchene som kan levere 24V rett på ledningen, med pro har du ett stort utvalg POE switcher og velge mellom. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Men dette problemet vil forsvinne da Ubiquity har sagt de skal kun bruke std POE på nye produkter, f.eks de ny rimelige 8P switchene har ikke støtte for 24V lengre. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Vel, cloudkey gir statikk og logging, det kan være kjekt og ha. Har selv brukt en miniPC med Ubuntu til dette men en cloudkey bruker mindre strøm og lager ikke lyd. Fungerer cloudkey når en har ubiquiti utstyr på 2 forskjellige subnets? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Har alltid brukt ett managment VLAN i bunnen på de jeg har dillet med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå