Gå til innhold

Hjelp med Ubiquiti nettverk

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å oppgradere hjemmenettverket med utstyr fra ubiquiti. Tenker å kjøpe en Unifo AP AC HD og en 8-port switch med POE. Har sett på cloud key men jeg vet ikke om jeg trenger den? Kan jeg sette opp nettverket uten den? Får jeg tilgang til controlleren når jeg er tilkoblet nettverket? (Er ikke nødvendig å gjøre det fra andre steder en hjemmet mitt.

Et annet spørsmål. Holder det med en AP AC HD. har hørt at de er gangske kraftige, men jeg bor i et mange etasjers hus. Holder det med 1 eller bør jeg ha 2?

Takk for svar

Endret av TorsteinHiA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AP AC LR er et godt alternativ. :-) Cloudkey er ikke nødvendig, du kan fint kjøre kontroller på PC/Telefon :-) Samme oppsett, men Cloudkeyen gjør at du kan få tilgang til kontrolleren utenfor huset. 

Cloudkey er en kontroller. Dersom du har en cloudkey så trenger du ikke en kontroller i tillegg. Kjekkere sak, mindre plass, lager ikke lyd og trekker mindre strøm - enn en dedikert pc :)

Lenke til kommentar

AP AC LR er et godt alternativ. :-) Cloudkey er ikke nødvendig, du kan fint kjøre kontroller på PC/Telefon :-) Samme oppsett, men Cloudkeyen gjør at du kan få tilgang til kontrolleren utenfor huset. 

Cloudkey er en kontroller. Dersom du har en cloudkey så trenger du ikke en kontroller i tillegg. Kjekkere sak, mindre plass, lager ikke lyd og trekker mindre strøm - enn en dedikert pc :)

Dårlig formulert av meg bare. Du trenger forøvrig ingen controller online, så i teorien kan en Cloudkey trekke mere strøm. 

Lenke til kommentar

Vel, er vel ikke noen som ikke anbefaler den men hvis tanken er og ha en og prøve og dekke ett stort hus er det nesten alltid bedre og heller ha flere AP-er, og den er veldig dyr og støtter opp til 500 klienter så det kan jo kanskje være bedre og kjøpe to AC Pro. men det er jo helt opp til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Jeg kjører to stk AC Lite hjemme, én i hver etasje med betongvegger og det fungerer helt ypperlig. Har dekning langt utenfor husveggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...