Gå til innhold

Noe jeg ikke har fått med meg Angående Ubisoft og EA ? (Folk hater)

Anbefalte innlegg

Ser mange skriver DRM, betyr ikke det bare at de beskytter sitt eget produkt ?

Stort sett betyr det at man gjør livet kjipere for den kjøpende kunde, kontrollerer hvordan de som kjøper det offisielt kan bruke det, og ingenting for de som piratkopierer, så nei, egentlig ikke.

AtW

Såvidt jeg har lest så er DRM en form for restriksjon, At spille for eks KUN kan kjøpes på origin,steam,uplay er en form/steg i DRM. + At man alltid må være online selv om det kun er singleplayer er også en DRM. Ser nå hvorfor folk ikke er glad i det, men det er jo tydeligvis stor forskjell på hvor "Mye/Streng" DRM som er ute og går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ok å prøve å hindre at spillet du har laget blir kopiert og brukt ulovlig og slik, selv om det for singleplayer spill er rimelig håpløst. Uansett, synes det er helt ok.

Men det som ikke er greit er når tiltakene for å beskytte spillet ditt er så ekstreme at det går utover spillet, og den som skal spille.

Det er som når du betaler 100 kr, eller mer nå? For en DVD. Og så får du idiotisk reklame om de som laster ned ulovlig og hvor mye det suger for dem at de må vente og slikt, men vet du hva? Jeg som har betalt som får alle denne reklamen og alt på min betalte film må vente lengre med å få startet den dumme filmen enn noen ville brukt på å laste den ned fra PB.

DRM er fossresten Digital Rights Management. Så det er essensielt en betegnelse for programmer som forsøker å ivareta rettighetene til den som har laget spillet ved å gjøre slik at du ikke skal kunne kopiere spillet, og du må ha en kjøpt kopi for å kunne spille det.

Problemet er når dette programmet blir veldig aggressivt eller krever ting som internet for singleplayer. Du kunne f.eks verifisert spillet gjennom UPlay når du hadde internet i intervaller, så da kan du verifisere med DRM, men og spille offline.

Du har og DRMer som har hatt utrolig mange read/write operasjoner konstant for mindre filer. Høres ubetydelig ut, men det ødelegger celler i SSDen din, samt reduserer ytelsen til SSDen din en del. 

Og slike ting er ikke rimelig å godta. Den beste måten å få folk til å ikke piratkopiere er å være greie med kundene sine slik at de vil støtte selskapet, fordi det gir dem gode spill. Og det er mange voksne som spiller spill, og voksne forstår det. Og de fleste folk er ganske greie.

Lenke til kommentar

Her er noen stikkord.

- Bullfrog

- Westwood

- Origin (Nei, ikke tjenesten)

- Maxis

- Mythic

- "Reboots" av legendariske spillisenser, som ikke har noe med originalene å gjøre.

- Middelmådige spill, laget for spedbarn.

I tillegg har man selvsagt det vanlige surret, som DRM, mikrotransaksjoner og alltid online-krav.

Tydeligvis mange grunner til å hate EA. Men jeg mener du er den første til å nevne den "orginale" og viktigste grunnen. De att de har kjøpt så sykt mange gode spill utviklere. Men når de kjøper de opp så driver EA de sykt dårlig og legger de raskt ned. Gjennom EA. Sine oppkjøp har vi mistet mange av de beste spill utviklerene som noen gang har eksistert :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

snip

https://np.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/7cff0b/seriously_i_paid_80_to_have_vader_locked/dppum98/

EA Games setter ny rekord med overveldende mest upopulære kommentaren i reddit sin historie. 

Historien før dette er at folk fikk early acess til spillet. Viser seg at du må spille rundt 40 timer tror jeg det var for å låse opp enten Luke Skywalker eller Darth Vader. Eller som tittelen sier, bruke masse penger på et spill du allerede har kjøpt for å spille karakterene.

Folk er utrolig misfornøyde med Riot for å endre det slik at du må spille mer for å kjøpe karakterer i deres GRATIS spill. Det å måtte bruke latterlig mye penger på et allerede veldig dyrt spill for å kunne spille det fult ut er bare latterlig. Første spillet i serien var ikke slik engang. Det er jo bare ren grådighet fra EA sin side. 

Jeg tipper hvis du leser tråden så får du se alle grunner til at folk hater EA.

Lenke til kommentar

Min mening vil dreie seg mest om business-delen.
For det er nemlig på det feltet, disse selskapene får flack for.

EA ble for første gang stemplet som en drittsekk når Erin Hoffman i 2004, offentlig avslørte den horrible måten ansatte ble behandlet på, og hvordan arbeidsmiljøet var. Fast forward noen år og selskapet kjøper opp andre populære utviklere som derved, under EA's navn, begynner å pumpe ut uferdige produkter med bugs og glitches.

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i Ubisoft, men det er tydelig at dette selskapet deler mange felles synder med EA, som for eksempel uferdige produkter. WatchDogs er et fantastisk eksempel på dette

Og Uplay.....for faen mann, ikke få meg til å begynne å forklare hvor horribelt den tjenesten er. Jeg kunne seff skrevet et jævla essay her om tjenesten men det gidder jeg ikke fordi jeg blir bokstavelig talt syk av å tenke på den.

Jeg har personlig aldri jobbet hos noen giganter, jeg har bare jobbet i et multi-media selskap hvor jeg sto for videospill utvikling.
Men jeg har blitt advart fra andre Norske indie-selskaper om å holde meg unna Funcom pga miljøet der.
Funcom er jo basically Norge's EA. Jeg kan godt forstå hvorfor folk forlot dem for å starte egne team. Tørnquist for eksempel.
Om det er noe annet du lurer på så kan du sitere meg eller sende meg en PM. Jeg skal svare så godt jeg kan

Lenke til kommentar

Jeg skulle spille AC på Uplay. Så etter mye trøbbel hadde jeg det og var 80-90% ferdig. Plutselig stoppet spillet. Skal starte på nytt, Uplay har slettet hele spillet. Jeg spiller alltid gjennom slike spill når jeg har spilt så mye og det var gøy, men det der orket jeg bare ikke. 

Nyere tid har det vært helt ok da. 

Spilte Watch Dogs selv, så litt på videoen, er ikke så ille det. Langt ifra noen katastrofe. Var vel et AC game som var ganske ille? Og tror dette Watch Dogs spillet hadde en grafikk nedgradering rett før launch til PC som kunne endres slik at det så en del bedre ut uten mye mer kraft? Så få PC til å se ikke så bra ut i forhold til konsoll.  EA har vel stort sett hatt ok teknisk kvalitet på spill de har gitt ut stort sett tror jeg? Har mest vært Ubisoft som har vært dårlige der. De har blitt bedre da etter at kritikken og den dårligere kvaliteten sikkert gikk ut over hvor mye penger de tjente. Men har ingen tro på at disse selskapene ikke går rett tilbake til å gjøre dårlige ting så snart folk glemmer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...