Gå til innhold

Kjøp av mobiltelefon med DNB Mastercard

Anbefalte innlegg

Regner med at vi er flere i samme båt som gjerne skulle brukt DNB Mastercard-kampanjen til å kjøpe ny mobil når den starter. Jeg har aldri gjort dette før og ser at det står "kjøp av mobil gjelder kun nytegning eller videreføring av abonnement ". Da ble det straks litt verre... I tillegg er det ikke mulig å handle mobiltelefon til redusert pris på nett.

Noen som har benyttet seg av kampanjen tidligere? Hadde gledet meg til å kunne benytte tilbudet på forhåndsbestilling av iPhone X, men å møte opp i butikken en time etter at forhåndsbestillingen har åpnet på nett, er det ikke mye vits i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bare husk at Power er en drittbutikk, og de vil gjøre alt så vanskelig for deg som mulig.

De kommer garantert ikke til å ha det du ønsker deg, da de på merkeligvis går tomt for ALLE populære varer akkurat 2 minutter før DNB-dealen starter.

Jeg har forsøkt å benytte meg av dette tilbudet 5-6 ganger og har ALDRI fått kjøpt det jeg skulle.

Lenke til kommentar

Har skjønt at Power veldig ofte "tilfeldigvis" går tom ja. Den store fordelen med Power er muligheten til å levere inn telefonen innen 30 dager om man ikke er fornøyd med den. Har egentlig veldig lyst til å prøve Samsung Galaxy S8 siden iPhone 7 har begynt å få rimelig dårlig batteri. Samtidig er det vanskelig å bryte Apple-båndet.

Men har ikke klart å kjøpe Galaxy S8 enda heller fordi jeg får så dårlig samvittighet hvis jeg leverer den tilbake...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg kjøpte en mobil på forrige DNB Mastercard + Power kampanje og fikk 20% rabatt på nett men tror jeg valgte hent i butikk, og husker ikke om det var samme regler da som nå. Men jeg kjøpte uten abbonnement.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Å prøve å få en iPhone X (som de fleste detaljister taper penger på å selge) til 20 % av faktisk pris kan du bare glemme. De tjener inn dette med at operatører betaler de for å prakke deg på et abonnement du muligens ikke trenger, men ice sine, om du har god nok dekning med de, kan være et godt alternativ. Personlig syns jeg Power har gjort det vanskelig for seg med "prisroboten" sin. De underbyr mange nettbutikker på ganske mye, men utvalget deres er begredelig. De har fjernet hele surface serien fra sortimentet sitt, og holder seg nok unna flere i fremtiden. Å få 20 % er ganske ok, så lenge det du vil ha er der.

Jeg kjøpte en mobil på forrige DNB Mastercard + Power kampanje og fikk 20% rabatt på nett men tror jeg valgte hent i butikk, og husker ikke om det var samme regler da som nå. Men jeg kjøpte uten abbonnement.

Begrensningen om at du må kjøpe med abonnement gjelder bare Samsung og Apple. Kjøper du Huawei, som er langt på vei like bra trenger du ikke kjøpe abonnement

Endret av petterP9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er du sikker på at det kun gjelder Samsung og Apple? Det var det jeg trodde, så jeg spurte kundeservice om det var mulig å kjøpe for eksempel Huawei. Fikk "nei", men det var kanskje feil.

Mener du at det er mulig å kjøpe ulåst telefon på nett da?

Det skal bare gjelde Samsung og Apple, men at en Power-ansatt ikke har peiling på jobben sin er jo ikke akkurat en bombe da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Stemmer det at Power ble veldig mye dårligere etter at de endret navn og struktur fra Expert?

De var allerede veldig dårlige, og trodde at det å bytte navn skulle gjøre ting bedre. Det gjorde det ikke...

Lenke til kommentar

Står jo klart i vilkårene at det iPhone med abbo er utelukket. Apple tar 20.000 for en Macbook Pro 2017 med touch bar. Power tar 19.000. Med rabatt får man maskinen for 15.200 kroner. Nesten 5.000 kroner under retail. Power taper tusener på å selge den så billig. Et annet eksempel er f.eks LG 55" OLED. Den ligger nå historisk lavt til 15k på Prisjakt. Med rabatt får man den for 12k. I tillegg kan man kjøpe nye Xbox One X med 20% rabatt. Ingen selger en ny konsoll så billig før release. Tapsprosjekt for Power.
Tidligere har jeg kjøpt iPhone til fullpris låst til Telenor. Sparte mye på det. Usikker på hvilke abbo man får kjøpt det med nå, men får man kjøpe telefonen for noen tusener up front med abbo er jo det en god deal for en ny iPhone.
Mener også de har en policy på at de bestiller inn hvis de har gått tomme på lager. De har også bestilt inn til meg før en vare har kommet. Macbook Pro ble lansert i fjor to dager før samme tilbud. Da gjorde de sitt ytterste for å legge det inn i systemene sine den helgen slik at jeg fikk bestilt den. Lang tid før den ville komme. De hadde alt å tape på å selge den så billig.
Når det er sagt er nettsiden deres veldig dårlig. Før 20% tilbud er det umulig å bestille iPhone fra nettbutikken. Man kan heller ikke bestille inn mange varer de ikke har på lager på nett. Det er dårlig. Nettsiden suger. Power har også mange i butikk som ikke aner hva de snakker om. Det har alle. 

Mitt råd er å bruke 20% tilbudet til å kjøpe dyre ting som ligger lavt i pris. En ny Xbox, en Mac, en OLED-tv som allerede finnes til en lav pris på prisjakt. Har de en høyere pris enn konkurrenter kan man også få til prismatch - selv om det er 20% kampanje. 

Alt er selvsagt ikke bra med Power, men er man rutinert kan man spare mange, mange tusener årlig. Selv har jeg spart mange titusener på dette tilbudet.

Lenke til kommentar

Stemmer det at Power ble veldig mye dårligere etter at de endret navn og struktur fra Expert?

De var allerede veldig dårlige, og trodde at det å bytte navn skulle gjøre ting bedre. Det gjorde det ikke...

Kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg har utelukkende gode erfaringer med min nærmeste Power-butikk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg også, men de er ikke "på nett" så ingen mulighet for å sjekke lager uten å ringe eller droppe innom, så da går salget som regel til min lokale Elkjøp hvor jeg kan velge collect at store.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...