Gå til innhold

Elex - den spirituelle oppfølgeren til Gothic-serien?

Anbefalte innlegg

Enig! Klarer heller ikke bestemme meg for faction...  - Ellers ble alt betraktelig lettere med følgesvenn! Du får jo all xp-en av det dere dreper sammen, så da er det bare å stå på en fjelltopp med 300 piler og fyre løs, mens kompisen denger i vei nedenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ble det helt klart berzerkers. De vil få tilbake naturen og lege planeten igjen. 

Men så fort man har valgt faction så har det ikke lenger noe å si utover skill-tree. Som magi, skytevåpen, eller clerics sine skills. Har kun gjort questene som gir flere promotions for berzerkers etter at jeg ble med dem.

Nå er jeg i chapter 4 og digger spillet. Sååå mye bedre enn f.eks. Skyrim. Jeg hater bandit camp #245 og får ikke sagt det ofte nok. Det er noe unikt med world designet til PB altså. Alt ser så mye mer realistisk ut. I Bethesda sine spill reagerer jeg ofte på fosser som kommer ut av intet! De kan ikke engang grunnleggende topografi. Det er nesten like ille som Battlefield spillet som åpner med en motorbåt over åpent vann, og de skrur av motoren når de er 20 meter fra fiendene... Uten å bli hørt! Haha.

Men tilbake til Elex. Jeg har funnet en hasjplantasje, i Outlaw territoriet selvfølgelig. Kun PB kan skape en så realistisk verden. Tenk deg hasj i Skyrim da ;)

Lenke til kommentar

Dette skal være ute til ps4 også, ja. Jeg ville imidlertid sjekket litt rundt på sammenligninger - Risen i sin tid var en tragisk portering til konsoll, ble jeg fortalt. Piranha bytes er ingen stor utvikler, og satser alltid mest på pc-versjonen.

@Aspiranten: Jeg tror det blir Clerics for meg, faktisk. Lente meg lenge mot Berserkerne, men så fant jeg ut at de er så ekstremt rigide og regelstyrt at jeg måtte ha noe litt mer nøytralt... Og på tross av alle feilene i spillet, klarer jeg (som vanlig) ikke å stoppe og spille. Forstår lite av de som påstår at spillet ikke er særlig pent. Naturen er jo fantastisk! Skulle nesten tro en spilte et... Pb-spill!

Lenke til kommentar

What! Rundet allerede?? Og her tusler jeg fremdeles rundt og nyter naturen, mens jeg plukker opp alt jeg kommer over av planter og blomster... Hvis Gamer har en anmeldelse på trappene, er det jo for så vidt bedre at de tar seg god tid med spillet, fremfor bare å skrape i overflaten. Elex er definitivt en "grower," men jeg forstår også de som kaster inn håndkleet tidlig, og gir opp. Mener å huske at Risen 1 fikk veldig skryt her på sida, faktisk!

Synes også kampsystemet har tatt seg litt opp, selv om det ikke er helt i toppsjiktet. De såkalte "hitboxes" er og blir for upresise/for store.

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel under 30 hours gametime målt ingame mener jeg. Alle småquestene orker jeg ikke å bry meg om. Så fort jeg ble med i Berserkers så var det liksom ingenting mer å gjøre hos dem. Litt kjedelig med PB sine spill sånnsett. Leiren "din" vil ikke snakke med deg når du endelig blir en del av dem. De sier jo hei, men de vil ikke finne på noe sammen :p

Outlaws questene og Clerics gadd jeg ikke i det hele tatt. Men sånn har jeg alltid spillt PB spill. Mulig jeg skal endre litt og prøve Clerics neste gang, om noen år. Har mange ganger forsøkt å spille Gothic 2 om igjen, men mister motivasjonen etter bare noen få timer. Får prøve på det igjen i vinter kanskje.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeez, jeg er langt over 30 timer, og jeg er ikke i nærheten av slutten.. - men så har jeg en besettelse i å utforske og undersøke alt også da. Det jeg sliter med, er å finne ut hvordan jeg skal bli med i Clerics - hovedsjefen gir meg ikke flere oppdrag, og jeg ser ut til å ha gått tom hos de andre også. Er det noen andre enn de i Abessa som gir deg muligheten til å bli med i gjengen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...