Smedsrud Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 De nye firekjernersprosessorene er ikke alltid raskere enn de gamle tokjernerene.KORTTEST: Intel Core i7-8550U Lenke til kommentar
NULL Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Samme gamle som for 11 år siden egentlig, når det gjelder 2 vs 4 kjerner. Spesielt kanskje i bærbare, hvor forskjellen i ytelse per kjerne vel blir en del større enn det man ser for stasjonære, når man i større grad skal holde strømforbruk og TDP i sjakk. At oppgaver som videoenkoding og 3D-rendering har en viss effekt av 4-kjerner blir også slik det alltid har vært. Og for de som har det bruksområdet i større grad blir det interessant - men det er kanskje heller ikke de som bør satse på U-prosessorer. Testforslag ellers: Ta en noen år gammel SATA SSD opp i mot en dyrere PCI-E-basert SSD e.l. I stedet for de typiske testprogrammene og gigantiske kopieringsoperasjoner, ta fram stoppeklokka for en del typiske operasjoner for vanlige brukere.... 3 Lenke til kommentar
FreakGeek Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 "As the winter buying seasons ramps up, AMD is readying a major notebook processor release that will be competitive with Intel for the first time in nearly a decade." Vent litt til på Ryzen Mobile er mitt råd . 2 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bare å skru opp RPMs på vifta ved 100% load så er det problemet ordnet opp? 1 Lenke til kommentar
elasticE Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Skal bruker laptopen til Photoshop, Illustrator og noe videoredigering. Vurderer sterkt en 2-i-1 sak fra Lenovo eller HP med enten i5 8250U eller i7 8550. Noen tanker rundt hva som er best/nødvendig i forhold til pris? Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Litt overraskende at i denne testen får i7-8550U bedre resultater enn i5-7300HQ, selv om førstnevnte har 15w tpd vs 45w hos sistnevnte. http://laptopmedia.com/comparisons/intel-core-i7-8550u-vs-core-i5-7300hq-vs-core-i5-6300hq-ulv-or-high-performance/ Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bestilte Lenovo ideapad 720s for noen dager siden og fikk den idag, kom til den fra en surface laptop som jeg måtte levere tilbake pga ræva ytelse. Denne har 8550u og et mx150 + PCI lagring, den er helt vanvittig mye raskere i krevende oppgaver. Kan til og med spille på skiten. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bestilte Lenovo ideapad 720s for noen dager siden og fikk den idag, kom til den fra en surface laptop som jeg måtte levere tilbake pga ræva ytelse. Denne har 8550u og et mx150 + PCI lagring, den er helt vanvittig mye raskere i krevende oppgaver. Kan til og med spille på skiten. I skjæringspumktet mellom, pris. vekt, ytelse og batteritid tror jeg den må være noe av det man får mest for pengene for akkurat nå...https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE81BD001TMX/lenovo-ideapad-720s-14-barbar-pc-platinasolv 1 Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Bestilte Lenovo ideapad 720s for noen dager siden og fikk den idag, kom til den fra en surface laptop som jeg måtte levere tilbake pga ræva ytelse. Denne har 8550u og et mx150 + PCI lagring, den er helt vanvittig mye raskere i krevende oppgaver. Kan til og med spille på skiten. I skjæringspumktet mellom, pris. vekt, ytelse og batteritid tror jeg den må være noe av det man får mest for pengene for akkurat nå...https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE81BD001TMX/lenovo-ideapad-720s-14-barbar-pc-platinasolv jepp, jeg leitet lenge for å si det sånn. Den og dell xps 13 er heller ikke dum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå