Gå til innhold

mp3 = "mindre lyd." Dagens format, for: "Stream / nedlastning" = AAC! (Løst!)

N*

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg, må nesten spørre. Det har seg, slik at: Jeg forsøker og jobbe, med ett aldri så lite opptak. Dere, skal selvsagt: Få lov, til og høre det hvis det er ønskelig. Det, er med: Gode, gamle "Jannicke!" Sikkert heftig: Amatørmessig, i bunn og grunn. Men, uansett så: Øker kvaliteten, med ett godt opptak. Og, jeg vet at: I noen mp3'er, så: Er den dypeste, bassen kuttet helt bort. Det, samme gjelder: De lyseste tonene.

Gjelder dette, også: Mp3 i "320 kbps?" Noen formatører, som kan svare?

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Opus, finner jeg: Ikke, i Audition. Men, jeg tenkte og: Forsøke, på wav. Der, blir ingenting kuttet: Hva?

hva skal det brukes til, hva skal du gjøre med filene?

Wav brukes til når man skal printe på CD og sende til streaming distrubitører. streaming blir konvertert til mp3 eller noe likt det for streaming på spotify, apple music osv.

skal du bare sende filen til noen for at de skal høre holder det med mp3 320kbps, wav blir for stort.

Lenke til kommentar

Wav, ble nok: Alt, for stort ja.

Men, jeg: Fant ut, hva som er dagens format, for akkurat mitt bruk. Google, beviser: Også, akkurat dette. Kan, godt la det ligge: Igjen for andre, som måtte spørre seg. Bruksområdet, er: Internett (deling / stream / nedlastning.) Forhåpentligvis, også for: You-tube.

Svaret, er: AAC! :)

Angående, kommabruk og: Kolon. Så, blir jeg: Altså, så lei meg. Når folk, skal: Rakke ned, på tradisjonell "100 % formatering." :( Helst, helt: Uten, at vi. Trenger, og: Dra igang, noen debatt på det!

Endret av N*
Lenke til kommentar

Wav, ble nok: Alt, for stort ja.

Men, jeg: Fant ut, hva som er dagens format, for akkurat mitt bruk. Google, beviser: Også, akkurat dette. Kan, godt la det ligge: Igjen for andre, som måtte spørre seg. Bruksområdet, er: Internett (deling / stream / nedlastning.) Forhåpentligvis, også for: You-tube.

Svaret, er: AAC! :)

Angående, kommabruk og: Kolon. Så, blir jeg: Altså, så lei meg. Når folk, skal: Rakke ned, på tradisjonell "100 % formatering." :(

Det kan være greit å skille på lossy/lossless formater. Altså evnen til å kunne reprodusere 100% det som er tatt opp. FLAC er et fint lossless format.

Og angående rettskriving: det har med hvor tungt det er for andre å lese hva du skriver. Mange synes det er vanskelig med tegnsetting, og deg er forstålig.

Har ett par huskeregler til deg: ikke bruk kolon, og ikke bruk punktum med mindre du avslutter en setning.

Lenke til kommentar

Gjess! Så sant, som du har skrevet. Så, har jeg: Altså, eksportert hele hogen. Som: Wav-backup. I tilfelle, at det: En eller annen slags dag, skulle åpne seg. For, salg av: Musikk, fra Nordpå... Den gang ei, ville nå jeg: Tippe. Leve: "Los Dug Dugs & Shiva Shaker!"

Endret av N*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

altid exporter wav, mp3 og ta vare på prosjeket på en ekstern hdd.

er det en grunn til at du skriver slik, er det en spesiell måte å skrive på?

er bare nysgjerrig, aldri sett det før.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Mener du, virkelig: Såpass? Bare, og peise på i: Skrive-retningen, det? Hvorfor, at jeg: Skriver slik? Jo, fordi at: Denne skrivemåten, er mitt svar. På, og skrive: "Helt 100 % - Korrekt formatert." Det, er: Forresten, en gammel skrive-stil. Fra, omkring: 1900-tallet, da Norsk-språket først, kom. Skulle jeg, tørre: Og, påstå. Slik, helt uten: Noe grunnlag, riktignok. Ingen kilde, annet enn: Min egen, logikk.

XMP-metaen, havnet: Utenfor. Med, AAC gitt. Men, det: Får nok, bare være. Kjør, på! LES, RETT: FORUT! Tegna, bruker ikke dere: Likevel. Så, hvordan skal vel: Dere, kunne henge dere opp blant dem?

Les, nå dette da:

- 100 %

- Korrekt

- Tegnsetting / formatering

...Kolon, betyr klart: "Nå, kommer det." Så vidt, jeg kan: Huske. Forumet, har forresten: Lært meg, og skrive én gang. Men, så fant jeg: Visst på, og begynne. Med, og føye til: ALT, som manglet...

Endret av N*
Lenke til kommentar

Noe, som derimot: Kunne blitt, en mulig interessant samtale. Kunne for eksempel, vært: Kanskje, og kommentere "musikken min?" Diskusjonen, om tegnsetting. Den, kunne vi vel: Lagt, fra oss?

Forklar, meg heller: Hvordan jeg, lager en "Heavy, Heavy Hit-låt!" Ris & ros, altså!

-Holder forresten, akkurat nå: På, med og laste det opp. Alt, skal: Komme... Bare, vent!

Endret av N*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

alt høres ut som du har endret tempo på hele låtene, slik at alt høres forvrengt og likt ut.

vil tro det ville vært mye kulere hvis du hadde droppet det.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg, må nesten spørre. Det har seg, slik at: Jeg forsøker og jobbe, med ett aldri så lite opptak. Dere, skal selvsagt: Få lov, til og høre det hvis det er ønskelig. Det, er med: Gode, gamle "Jannicke!" Sikkert heftig: Amatørmessig, i bunn og grunn. Men, uansett så: Øker kvaliteten, med ett godt opptak. Og, jeg vet at: I noen mp3'er, så: Er den dypeste, bassen kuttet helt bort. Det, samme gjelder: De lyseste tonene.

Gjelder dette, også: Mp3 i "320 kbps?" Noen formatører, som kan svare?

Kolon-knappen på tastaturet ditt har hengt seg opp!

Lenke til kommentar

alt høres ut som du har endret tempo på hele låtene, slik at alt høres forvrengt og likt ut.

vil tro det ville vært mye kulere hvis du hadde droppet det.

Joda, mulig. Men, jeg har jo: Liksom denne, helt nye og beinharde trance-stilen. Som, riktignok: Kun, er bremset ned. Jeg flyter, vilt: I støvsugeren, rundt dette jeg altså! Hehe... ;D

Forvrengt, og likt er: Jo, akkurat slik jeg tenkte det, faktisk...

Synger, ikke Jannicke bare: Rett og slett, surt kanskje? Måtte vel, fungere med: En skrangle-rytme, hva? ;) Jeg, har forresten: En foreslått debatt, angående solen... https://bendiklaland.info/Comprayer.pdf - Kunne, iallfall: Vært sommer, akkurat nå!

Angående tempo, så syntes jeg: Ikke, at jeg bare skal spille de, av. Hvis det, var akkurat: Låtene, som skulle være av interesse. Så, er altså: Grunn-artistene, nevnt som "kilde-materiell."

Endret av N*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...