MacBain Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Vurderer kjøp av "ny" bruktbil og ser på Golf'er fra 2010-2013, ligger mange ut med varierende KM stand. Er det f.eks innenfor med en 7 år gammel bil som er gått 150.000 KM?. Lurer litt på hva som er normalbruk pr. år. Går utifra at servicer etc. er fulgt. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/klreg Her finner du litt statistikk.. hvor mye man kjører pr. år varierer veldig mye. Personlig ligger jeg på 12k og min 12 år gamle golf har akkurat passert 140k. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/klreg Her finner du litt statistikk.. hvor mye man kjører pr. år varierer veldig mye. Personlig ligger jeg på 12k og min 12 år gamle golf har akkurat passert 140k. Takker . Lenke til kommentar
toffo Skrevet 24. oktober 2017 Del Skrevet 24. oktober 2017 Vurderer kjøp av "ny" bruktbil og ser på Golf'er fra 2010-2013, ligger mange ut med varierende KM stand. Er det f.eks innenfor med en 7 år gammel bil som er gått 150.000 KM?. Lurer litt på hva som er normalbruk pr. år. Går utifra at servicer etc. er fulgt. En 7 år gammel bil som har gått 150.000 har mest sannsynlig gått mye i langkjøring. Det sliter mye mindre pr km enn småkjøring med mye kaldstart og start/stopp-kjøring. Men selvfølgelig ved den kjørelengden blir det gjerne mer og mer slitedeler som må skiftes og ting ryker. Uansett er det viktig å se på vedlikeholdet. Jeg har vært borte i biler som har gått 200k som har vært omtrent som ny, og biler som har gått 100k som omtrent er moden for skraphaugen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå