Gå til innhold

Buss krasj

-kga-

Anbefalte innlegg

Jeg sto å venta på bussen, den var nå et kvarter for seint. I det jeg var på vei for å gå hjem og vente på neste buss så jeg den komme, han hadde det travelt, behøve ikke legge korte på pipe dingsen. Stakkarn prøvde vel å ta igjen lit tapt tid. Jeg la meg som vanelig ned for å halv sove litt på bussen, må kjøre ca. en time buss til skolen, da er soving det mest fornuftige.

Plutselig våkna jeg brått av at buss sjåføren brølte "******" for så å hive seg over bremsen. Min første tanke var at nå smeller det, så jeg satte knærna og henda i stolen forran så hardt jeg kunne, jeg var klar for støtet. Jeg blei nesten lit skuffa når det smalt, jeg hadde sett for meg at bussen kom til å bli totalt vrak i fronten. Når jeg så hva som hadde skjedd med bilen som sto foran bussen så var jeg ikke skuffa no mer, da ønska jeg smellet kunne vert enda mindre, helst at bussen hadde klart å stoppa. Bilen som skjørte framfor bussen var en liten person bil, og den hadde til og med vikeplikt for bussen. Personen som kjørte den lille bilen var selvsakt ei gammal dame som hadde runda de seksti for lenge sia. Heldig vis så tokk ikke døden dama, men ho blødde fælt, noe som var litt ekelt å se. Når buss sjåføren hadde kommet seg til hektenne så hylte han ut at vi var vitner på at det var hennes feil, for så å styrte ut for å hjelpe til, noen andre elever hjalp også til. Første som kom til åstedet var sykebilen, med de fikk ikke ut dama, så de måtte vente på brannbil med en slik en stor klypetang. Like etter branbilen kom politiet, og totalt kom det 3 politi biler, en vanlig brann bil, en slik brannbil med kunn en vannbeholder og hele to sykebiler, en lege bil og en standar sykebil. Vi ble jaga ut av bussen, og vi måtte stå å vente i kulla. Vi sto å venta i kulle, og jeg som ikke hadde tat på meg noe veldig varmende en gang. Lokal avisa kom selvsakt, og de knipsa en hel mengde bilder, for dem var tragedien en god ting. En politi man kom nå bort å spurte om det buss sjåføren fortalte var riktig, og alle sa ja, han sa også at det ville gå bra med dama.

Vi fikk oss endelig en buss etter tre kvarter i kulla, og vi var igjen på vei til skolen. Vi var igjen like glade, som om ingen tingg hadde skjedd.

Moralen i historien er: Gamle folk burde bli nektet lappen, de er en fare for andres liv og helse.

Dette skjedde meg i dag. Egentlig ikke så store saken da. Men dat var et diskusjons tema for mange på skolen i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må bare spørre .. kaln du forklare litt om hva som ledet opp til sammestøtet

kjørte damen ut på en forkjørsvei uten å se seg for?

kom hun fra venstre i et kryss (hvor hun ikke stoppet for bussen som kom fra høyre?)

eller var dette det mest sansynlige når det gjelder gammle mennesker .. en rundkjøring?

forklar...

og hva slags bil var det egentlig? :p

(url til lokalavisa!)

Lenke til kommentar
må bare spørre .. kaln du forklare litt om hva som ledet opp til sammestøtet

kjørte damen ut på en forkjørsvei uten å se seg for?

kom hun fra venstre i et kryss (hvor hun ikke stoppet for bussen som kom fra høyre?)

eller var dette det mest sansynlige når det gjelder gammle mennesker .. en rundkjøring?

Dama hadde tat av fra E18, og ho skulle kjøre fra den deakselerasjons veien (eller hva en det kalles) og ho skulle skjøre ut på en vanlig vei. Ho hadde bussen på sin venstre side, men det sto da et stort og tydelig vikeplikt skilt der da. Mulig at trudde bussen hadde vike plikt for ho, men hvis ho trudde det einer ho seg ikke til å kjøre bil.

Tror ulykkes frekvensen er mye høyere blandt gutter/menn på 18-22 enn den er for sjåfører over 60...

Det er mulig, men jeg innbiller meg at de over 60 oftest får andre inn i ulykken også en vi som akuratt har fått lappen. Vi onge skjører oftest ut av veien forde vi skjører dumdristig. (Vi drar andr inn i ulykker vi også da)

Gammle folk kjører sakte, de ligger ofte i 50-60 i 80 soner og slikt. Mange prøver da og komme forbe ab rein desperasjon, og da kan det jo skje ulykker. Å kjøre sakte er også en fare for trafikken.

Jeg mener at gammle og unge folk er ganske så like falige i trafikken, siden de gamle ofte kan få andre til å gjøre domdristige ting, eller å dra dem med seg i kolisjoner. Vi unge driver oftest å kjører ut av veien, i verfall er det noe fler i klassen har gjort.

Lenke til kommentar
Folkens .. dama er i 50-åra

og bilen hu kjørte sklei ut i i veien på det glatte føret..

http://www.tb.no/apps/pbcsi.dll/bilde?Avis...W=800&nocache=1

(kom plutselig til å tenke på at Lord-KGA var fra området så jeg sjekket Tønsberg Blad)

Hvorfor får jeg ikke postet bilde?

Hvordan viste du at jeg var fra dette området?

Hmm. 50 åra ja. Tokk lit feil på eldern gitt. Var ikke så let å se i alt styret da.

Sklei ut i veien, hmm... mulig det. Jeg så ikke selve støtet, men det tokk en god stund fra buss sjåføren bremsa til han traff ho. Kunne nesten rekki å skjørt videre, men så går jo ikke altid tia helt normalt når man tenker at noe fælt vill skje. og siden jeg ikke så alt så tenkte jeg det verste :blush:

BUSTED! Noen burde kanskje få ha kurs i fordommer mot eldre

:ermm: kanskje jeg har noen fordommer da, men mange av dem burde ikke ha lappen. Det er jo sant at eldre folk har dårliger reaksjon, og reaksjon er noe en trenger i trafikken.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
Virket som om buss sjåføren var mer interessert i hvem sin skyld det var, enn å få vite hvordan det gikk med gamla.. :no:

Tror alle/hvemsomhelst ville reagert nogenlunde på samme måte, nytter ikke å være etterpåklok.. Han får jo seff panikk, muligens et lett sjokk, og synes egentlig han handla så riktig som et normalt mennekse er i stand til.. :shrug:

Lenke til kommentar
Huff da .. Kan ikke være greit å se på en stakkars gammel blø :(

Virket som om buss sjåføren var mer interessert i hvem sin skyld det var, enn å få vite hvordan det gikk med gamla.. :no:

Selvfølgeli brydde han seg mest om hvem sin skyld det var da. Han kunne jo ha mista lappen å fått ødelagt karriæren sin av det der. Spess vis gamla hadde daua i tillegg. :yes:

Lenke til kommentar
BUSTED! Noen burde kanskje få ha kurs i fordommer mot eldre?

:yes::yes::yes:

Mye fordommer ute og går ja, men de er ikke helt uten grunn.

vet selv om mange eldre som ikke har noen ting bak et ratt og gjøre.. både p.g.a sterke medikamenter, og delvis senilitet osv.

:yes: går ikke ann for meg å være mer enig enn det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...