Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon? De kommer i flere varianter og Har vært produsert siden 1996. Nyere personbilvariant er godkjent med 225\45—17, uten at jeg husker målene på felgen. Jeg hadde det på en 2013 5-seter, og det var som å komme til himmelen i forhold til original-hjulene. Bilen ble noe helt annet å kjøre.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=105113779 blir noe i den duren

Lenke til kommentar

Usikker på varebilene, men jeg vi ltro det går greit. Verkstedet protesterte på våre hjul, inntil jeg fikk vist TÜV-papirene. De sa maks 215 bredde på dekkene, men jeg hadde papirer på at 225 gikk greit. Jeg mener det var 45-profil vi hadde på dekkene, men jeg kan huske feil. Pass nøye på at felg passer bilen, så kjøp hos noen seriøse. Det er hovedsaklig innpress som lager trøbbel. Går du til en seriøs dekkforhandler vil de kunne fortelle deg hva du skal ha. Jeg handlet på nett fra Tyskland. Om du vil kan jeg se om jeg finner adressen igjen. Det var relativt rimelig og vi fikk mye bedre felger for pengene enn hva vi ville fått her i Norge for samme pris.

Lenke til kommentar

Usikker på varebilene, men jeg vi ltro det går greit. Verkstedet protesterte på våre hjul, inntil jeg fikk vist TÜV-papirene. De sa maks 215 bredde på dekkene, men jeg hadde papirer på at 225 gikk greit. Jeg mener det var 45-profil vi hadde på dekkene, men jeg kan huske feil. Pass nøye på at felg passer bilen, så kjøp hos noen seriøse. Det er hovedsaklig innpress som lager trøbbel. Går du til en seriøs dekkforhandler vil de kunne fortelle deg hva du skal ha. Jeg handlet på nett fra Tyskland. Om du vil kan jeg se om jeg finner adressen igjen. Det var relativt rimelig og vi fikk mye bedre felger for pengene enn hva vi ville fått her i Norge for samme pris.

takker for svar :)  takker ikke nei takk jeg om du finner igjen siden :)

Lenke til kommentar

Fant det. Jeg brukte felgenoutlet.de , men nå er det felgenoutlet.com som gjelder. Får ikke opp fraktkostnader til Norge, men jeg vet de skal kunne sende til Norge. Her er det merket felg jeg hadde, Borbet. Jeg hadde de i oransje/svart, som var fine på en svart Berlingo. Nå er det lite fargede felger hos de ser jeg. Borbet er iallfall et merke jeg kan anbefale. Det er ikke billigfelger, men de er heller ikke voldsomt dyre. Ser et sett med felger og Michelin-dekk kommer på 1123,- € pluss frakt. Om en legger til 200 € i frakt, 1323,- €. Med MVA og gebyr så kommer de på 15.800,- NOK. Da har du gode felger og gode dekk (Michelin Primacy HP). De har både rimeligere og dyrere, dette var et eksempel på god vare.

De hjulene jeg fikk var eksemplarisk satt sammen og avbalansert. Det var ikke så mye som et fingermerke på felgene, og de var grundig pakket.

Der finnes mange andre steder som selger komplette hjul, men sørg for at de kan dokumentere lovligheten, ellers kan du sitte i baret når bilen skal godkjennes neste gang.
Et annet sted som selger komplette hjul er Dekkonline.com.

De har jeg aldri handlet komplette hjul hos, så jeg er usikker på hva du får der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...