Gå til innhold

Riktig å bruke skattepenger på å forhindre at planter kommer inn i Norge?

VRK18

Anbefalte innlegg

Hvert år bruker staten millioner av skattekroner på å forsøke å stanse folk i å ta med seg planter til Norge. Mange kastes også i fengsel for besittelse og bruk av disse plantene, og dermed taper samfunnet skatteinntekter i form av tapt arbeidstid. Er dette fornuftig bruk av Norges ressurser? 

Jeg synes ikke nødvendigvis disse plantene er noe bra, og jeg vil ikke anbefale noen å bruke dem, men trenger man virkelig bruke ressurser på dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvilke planter du mener. Regner med at det er cannabis du viser til, og i så fall synes jeg absolutt ikke det er fornuft bruk av ressurser.

Staten burde dyrke og selge dette selv, i steden for å utkontraktere det til terrorister og kriminelle bander.

Lenke til kommentar

Staten burde dyrke og selge dette selv, i steden for å utkontraktere det til terrorister og kriminelle bander.

Den norske staten vil bare produsere til høyere pris og lavere kvalitet enn de andre bandene.

Jeg er helt for at det private tar seg av både produksjon og salg, men ett sted må vi begynne. Jeg trur det er lettere å få dette igjennom om vi kan selge det som noe staten tar ansvar for. Nordmenn stoler på staten. Det er jo ikke engang lov for andre enn staten å selge sprit, så andre typer narkotika sitter nok langt inne. Dessverre.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cannabis har blitt dyrket i Norge siden jernalderen så vil ikke tro dette er planten det refereres til om det er frykt for å ødelegge økosystemet vårt.

Som kakofoni skrev så er det nok heller brannfaren eller røykutviklingen fra planten vi bruker resurser på å stanse.. 

Disse derimot:

Hagelupin%20(Lupinus%20polyphyllus).jpg

Endret av Noxhaven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...