VRK18 Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Hvert år bruker staten millioner av skattekroner på å forsøke å stanse folk i å ta med seg planter til Norge. Mange kastes også i fengsel for besittelse og bruk av disse plantene, og dermed taper samfunnet skatteinntekter i form av tapt arbeidstid. Er dette fornuftig bruk av Norges ressurser? Jeg synes ikke nødvendigvis disse plantene er noe bra, og jeg vil ikke anbefale noen å bruke dem, men trenger man virkelig bruke ressurser på dette? Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 ja det synes jeg. Om det så er snakk om narkotika eller planter som ødelegger økosystemet 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Tipper det er snakk om planter som går opp i røyk. 4 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ok, brannfare er jo et veldig viktig hensyn å ta. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Kommer ann på hvilke planter du mener. Regner med at det er cannabis du viser til, og i så fall synes jeg absolutt ikke det er fornuft bruk av ressurser. Staten burde dyrke og selge dette selv, i steden for å utkontraktere det til terrorister og kriminelle bander. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Nei, folk flest bør ikke stå fritt til å innføre alle slags planter de måtte ønske å ha med seg over grensen. Det er godt dokumentert at dette er farlig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Staten burde dyrke og selge dette selv, i steden for å utkontraktere det til terrorister og kriminelle bander. Den norske staten vil bare produsere til høyere pris og lavere kvalitet enn de andre bandene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Moderatormelding Tråden inneholder ikke et konkret tema. Vennligst definer hva du mener med planter, slik at vi kan holde en klar og tydelig debatt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Staten burde dyrke og selge dette selv, i steden for å utkontraktere det til terrorister og kriminelle bander. Den norske staten vil bare produsere til høyere pris og lavere kvalitet enn de andre bandene. Jeg er helt for at det private tar seg av både produksjon og salg, men ett sted må vi begynne. Jeg trur det er lettere å få dette igjennom om vi kan selge det som noe staten tar ansvar for. Nordmenn stoler på staten. Det er jo ikke engang lov for andre enn staten å selge sprit, så andre typer narkotika sitter nok langt inne. Dessverre. Endret 23. oktober 2017 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Nordmenn stoler på staten. https://en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Og da var vi inne på tullballet skatteflyktningen driver med, igjen.... Jeg regner med at det er snakk om poteter som er ulovlig å innføre til Norge uten tillatelse. 4 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Ja, tapertobakk er ulovlig, og da må norge håndheve den loven. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg syns det bare er bra. Alle planter hører ikke til her, bare se hvordan løvetann har spredd seg. Import av fremmedarter kan få store konsekvenser 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 (endret) Cannabis har blitt dyrket i Norge siden jernalderen så vil ikke tro dette er planten det refereres til om det er frykt for å ødelegge økosystemet vårt. Som kakofoni skrev så er det nok heller brannfaren eller røykutviklingen fra planten vi bruker resurser på å stanse.. Disse derimot: Endret 25. oktober 2017 av Noxhaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå