Jonas Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hallo Jeg lurer på om noen av dere vet hva koden for å spille av en .wav lyd-fil er? Jeg har prøvd dette, men det funka ikke: Private Sub Label10_Click() PlaySoundFile "C:\Documents and Settings\JBA\My documents\VB\Hotmail\hipaudio.wav" End Sub Må jeg ha noe i toppen av koden? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ja, du må deklarere API-calen helt øverst (etter Option Explict og før den første Sub-en). Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long Private Const SND_ASYNC = &H1 Private Const SND_FILENAME = &H20000 Private Const SND_NOSTOP = &H10 Private Const SND_NOWAIT = &H2000 Private Const SND_RESOURCE = &H40004 Private Const SND_SYNC = &H0 Private Sub Label10_Click() PlaySound "C:\Documents and Settings\JBA\My documents\VB\Hotmail\hipaudio.wav", ByVal 0&, SND_FILENAME Or SND_ASYNC End Sub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå