Valkyria Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg ser litt rundt på finn.no nå om dagen etter en ny bil. Siden jeg er litt kresen av meg så er det veldig mange av de bilene jeg ønsker som befinner seg i andre byer. Noen av disse selges av forhandlere som da tilbyr garanti på bilene, og man har selvsagt andre rettigheter når det kommer til kjøp av disse bilene. Det jeg lurer på er hvordan noe slikt skulle blitt behandlet dersom jeg kjøper en bil på østlandet men bor på vestlandet? Er det slik at ved motorstopp så må bilen fraktes til forhandleren for at de skal utbedre det der? De større kjedene som f eks Møller kan man jo gjerne henvende seg til uansett hvilke Møller man har kjøpt hos, men om det er en bruktbilselger som kun har avdeling på østlandet så blir det jo ikke like lett. Kan jeg f eks gå til et lokalt verksted og sende regningen til forhandler? Eller kan jeg f eks forhandle meg til en billigere pris mot at jeg velger vekk garanti/reklamasjon? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Som forbruker kan ikke reklamasjonsretten avtales bort, så hvis forhandler skulle gå med på dette vil det være merkelig. Det enkleste er vel å avklare dette på forhånd? - De fleste seriøse forhandlere godtar nok at det verksted dere blir enige om i ditt nærområde ser på ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå