ilpostino Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Jeg har laget en fotobok med progfamvaren til CEWE, som Foto Knudsen, Elkjøp og Japan photo bruker. Jeg kunne tenke meg å lagre fotoboken som PDF men det virker ikke som det er mulig. Det er heller ikke mulig å skrive den ut. Noen som vet om noen omveier? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 (endret) Fant iallefall dette som kan være en "omvei" ? https://sourceforge.net/projects/ceweexporter/ Edit; Finnes flere prosjekter på github ser jeg; https://github.com/bash0/cewe2pdf Endret 23. oktober 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2017 Alle script og program jeg har testet for eksportering har feilet. Jeg er på nippet til å prøve Blurb istedenfor. Jeg har brukt det tidligere men ville ha mulighet for å hente det i butikken denne gangen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Du har ikke noe annet verkktøy som lager fotobøker? Cewe kan importere PDF hvis jeg husker rett. Når vi lagde Akamboka, så gikk vi den motsatte veien. Lagde layout i et annet verktøy og importerte inni Cewe. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Det endte med at jeg tok screenshot av to og to sider, limte inn bildene i liggende sider i Word og lagde en PDF ut av det. Litt kronglete men tok ikke sånn superlang tid. Jeg har brukt Blurb tidligere. Det virker som programvaren til CEWE er mer rettet inn mot nybegynnere og at Blurb er litt mer teknisk avansert å bruke. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. oktober 2017 Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg så at Cewe har plugin for å eksporter fra Indesign til fotobok - sikkert mer riktig vei å gå hvis det er pdf du er ute etter, men litt mer arbeid og mer avansert Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2017 Jeg abonnerer på fotplanen til Adobe og har LR og PS. Nå får jeg sjekket om det er noen kvalitetsforskjell på bøker laget med CEWE og Blurb. Jeg likte i og for seg Blurb sin programvare bedre men ettersom det er toll på fotobøker som blir sendt fra utlandet blir det et ganske fordyrende ledd, særlig ettersom det skal bestilles flere bøker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå